Třetí díl adventurní série Myst vypráví příběh o knize mága Atruse, která představuje nový Věk (svět) sloužící k obnově zašlé slávy kdysi mocné rasy D'niů. Knihu ovšem ukradne tajemný Saavedro, jemuž Atrusovi nezdární synové zničili jeho vlastní Věk.
A tak se bezejmenný Atrusův přítel vydává na honbu za Saavedrem do Věku J’Nanin, ale nebude to mít lehké, jelikož mu zloděj přichystal spoustu pastí a překážek, které musí překonat.
Kromě Věku J’Nanin, což je skalnatý ostrov plnící funkci brány do ostatních Věků, hráč navštíví ještě další čtyři Věky, a to mechanický Voltanic, přírodní Edannu, surreální Amaterii a Naaryan, Věk rovnováhy. V těchto světech je umístěno množství různých logických hádanek, hlavolamů a puzzlů, jejichž obtížnost je nižší než u předchozích dílů, ale i tak je jejich vyřešení mnohdy tvrdým oříškem. Různorodost hlavolamů je velmi vysoká, nechybí např. optické, založené na hře světel a stínu, mechanické s kvantem tlačítek a páček nebo přírodní, jejichž součástí jsou živá zvířata a rostliny.
Všechny scény ve hře s hlavními postavami byly zahrány reálnými herci. Opět je také přítomen výborný hudební doprovod, což je jeden z typických znaků série Myst.
Nekolik postrehu:
asi nejvetsim problemem Mystu III je jeho sehnatelnost, protoze spolu se ctvrtym dilem neni k dispozici jako digitalni download.
Co se spusteni tyce, cerstve nainstalovana hra z originalniho DVD se mi sice spustila, ale krome rozhasene grafiky a hudby z toho nebylo nic. Nejspis problem s Quicktimem, nevim. Hru jsem pak bez problemu rozjel v projektu ResidualVM, sesterskem projektu ScummVM. Sice nebyl fullscreen a savy se radily v divnem poradi, ale samotna hra bezela bez jakychkoli problemu.
Nejvic jsem zde tapal v rostlinnem svete Edanna, protoze ty cesticky v bujnem porostu obcas zapadly, ale nemel jsem zadna zakysova mista jako v (real)Mystu (raketa, stromove mestecko) ci Rivenu (marble puzzle). S navodem (navody) se hra dohrat da bez vetsich problemu.
Jinak s tim rivenovskym marble puzzlem se to ma tak. V navodu je totiz jedna obrovska nepresnost, resp. zbytecny ukon, ktery jedinym klikem zlikviduje celou hracovu namahu s puzzlem. Bez nejakeho spoilerovani budu parafrazovat: az naskladate kulicky tam, kde maji byt a potvrdite (stlacite dno a strop plosinky), otevrete plosinku znovu. Pokud jste dali kulicky spravne, budou vsechny v puvodni pozici pred zapocetim reseni puzzlu. K uspesnemu slozeni puzzlu musite sice dosahnout spravne polohy kulicek, ALE plosinku znovu neotevirat.
Pokud se hrac dostal az sem, konec je uz blizko...
asi nejvetsim problemem Mystu III je jeho sehnatelnost, protoze spolu se ctvrtym dilem neni k dispozici jako digitalni download.
Co se spusteni tyce, cerstve nainstalovana hra z originalniho DVD se mi sice spustila, ale krome rozhasene grafiky a hudby z toho nebylo nic. Nejspis problem s Quicktimem, nevim. Hru jsem pak bez problemu rozjel v projektu ResidualVM, sesterskem projektu ScummVM. Sice nebyl fullscreen a savy se radily v divnem poradi, ale samotna hra bezela bez jakychkoli problemu.
Nejvic jsem zde tapal v rostlinnem svete Edanna, protoze ty cesticky v bujnem porostu obcas zapadly, ale nemel jsem zadna zakysova mista jako v (real)Mystu (raketa, stromove mestecko) ci Rivenu (marble puzzle). S navodem (navody) se hra dohrat da bez vetsich problemu.
Jinak s tim rivenovskym marble puzzlem se to ma tak. V navodu je totiz jedna obrovska nepresnost, resp. zbytecny ukon, ktery jedinym klikem zlikviduje celou hracovu namahu s puzzlem. Bez nejakeho spoilerovani budu parafrazovat: az naskladate kulicky tam, kde maji byt a potvrdite (stlacite dno a strop plosinky), otevrete plosinku znovu. Pokud jste dali kulicky spravne, budou vsechny v puvodni pozici pred zapocetim reseni puzzlu. K uspesnemu slozeni puzzlu musite sice dosahnout spravne polohy kulicek, ALE plosinku znovu neotevirat.
Pokud se hrac dostal az sem, konec je uz blizko...