Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Wild One: Díky! No stálo to za to :D

Betrayer jsem taky kdysi zkoušela a přávě si na hru vzpomněla při hraní Miasmaty, ale moc daleko jsem se tehdy nedostala. Třeba jednou :)
Jinak kdo nehrál, tak můžu doporučit Betrayer od Blackpowder games. Je to poněkud akčnější, ale podobná tajuplná atmosféra a důraz na exploraci. Zrovna jsem to po letech znovu rozehrál, protože je zdarma na GOG. Tak proč nezkusit. :)
@Marcia M. (komentář): Super komentář. Pro mě byla Miasmata jednu dobu docela srdcovka, má moc povedený soundtrack (k poslechnutí na youtube) a výbornou atmosféru. Ale taky jsem dohrál jen jednou a je tomu už pár let. Jinak ty pády si vzpomínám, pěkně jsi to popsala. Takové ty kotrmelce z kopce když to člověk neubrzdí, to je prča :D opravdový simulátor chůze :P
@Laurona (26.12.2017 17:37): Ále tak horor to je akože sa tam váľajú krvavé mŕtvoly a tak, ale nie v zmysle nejakých ľakačiek.
To horror je tam len taký background, dôležitejšie je získavať upgrade, researchovať a podobne.

Je to taká Top-Down Alien Breedovka rozšírená o výskum a upgrade v pomerne dosť komplexnej kombinácii manažmentu zdrojov a premysleného postupu.

Napr. gameplay na Easy a Hardcore sa úplne zásadne odlišuje.
@Crash (25.12.2017 20:05): Jj přesně tak..vím že Miasmata není čistě survival ale už se tohoto žánru nebudu bát...vynechám hry se zombíkama a pokud najdu podobnou realistickou hru jako Miasmata, ráda si ji zahraji. :)

@Kwoky (25.12.2017 20:26): Opravdu jsem k tomu neměla daleko abych se na to vykašlala :D to převážně hrdost mi nedovolila vzdát se :D a nakonec mě to opravdu začalo bavit :)
@Crash (25.12.2017 20:05): Já jsem hlavně rád, že to Laurona znechuceně neodložila. Protože ten začátek je opravdu trochu složitější. Každopádně mám o člověka víc, se kterým se o tom můžu bavit :)
@Laurona (komentář): Takže nakonec z pocitu "Kašlu na to, to nedám." ses dostala k tomu, že se chystáš na další hry podobného žánru? I kdyby to měl být jediný světlý moment letošní výzvy, tak jsem spokojen, to je totiž přesně ten důvod, proč to dělám. A Kwoky je určitě také spokojen za dobré doporučení. :)
@Kwoky (11.12.2017 12:17): nožů je tam několik, převážně jsou zabodnutý v mrtvolách
Jsem si právě říkala, že kdyby nepomohl útěk, tak bych prostě po ní házela cokoliv, co bude po ruce, zda by jí to třeba nezahnalo...to víš, včera jsem zase chvilku hrála a našla jednu důležitou kytku a byla jsem po cestě do tábořiště docela podělaná abych na tu bestii znovu nenarazila :D

EDIT: Kámen slouží k odvrácení pozornosti bestie - když jsem třeba metr od ní a hodím kamenem kamkoliv tak se za ním na chvíli otočí a je šance uniknout. Na bestii můžu kameny házet jak chci a nic to nedělá
Zkusil někdo po té příšeře hodit kámen, či použít pochodeň nebo nůž?má to nějaký efekt? já moc nemám chuť to zkoušet takže se jen ze zvědavosti ptám :D
Takže... jaký je to pro mě pocit, chodit po objeveném ostrově, na kterém jsem strávil přes 10 hodin ve strachu a napětí a s očima vypleštěnýma do dálky při hledání soch? Je to, jako bych se tomu ostrovu chtěl pomstít. Projít všechny lokace znovu a prostě jim dát "do držky" za to, jak mě trápily :) Cítím obrovskou moc. Najednou jsem pánem, nic mě už nemůže překvapit a když se ztratím, tak se prostě do minuty zase zorientuju. I přesuny trvají výrazně kratší dobu. Bohužel tato moc není tak opojná, jako napětí před dohráním. Možná jsem na to neměl tolik spěchat a hrát "pomaleji" (a ne to celé dohrát za tři dny).
@Longin (22.05.2014 00:32): Já myslím. že HW náročnost upravili jen trochu. Mě to sice jelo naprosto plynule, ale mám hodně silnou grafiku, takže to neumím moc posoudit. Kamarád se slabším PC (Core 2 Duo a Geforce 8600) prohlásil, že na to, jak to vypadá, je to hodně náročné a na jeho PC nehratelné.

Každopádně mě mrzelo, že vždy, když začne hrát hudba, se hra na chvilku kousne (asi na sekundu) a "načítá". To si myslím mohlo být ošetřené lépe.
Tááák, dohráno. Wow. Přiznám se, že ke konci už jsem byl dost frustrovaný z toho, jak jsem nemohl najít poslední rostlinu pro svůj lék. Musel jsem nakouknout do wiki, abych zjistil, že jsem na tom místě byl už nejméně třikrát :) Konec se mi líbil.

Jsem zvědavý, jaký to bude pocit, až se budu moct jen tak procházet a nebudu mít žádnou motivaci k objevování (mapu už mám minimálně z 95%). Uvidím.
@Kwoky (20.05.2014 20:37): Vypadá to podstatně děsivěji a akčněji, že? Mně osobně v Miasmata vyhovovala ta vyváženost... zdánlivý klid a přitom zlověstná atmosféra a pocit nebezpečí, akci moc nepotřebuju. Tak snad se jim to u téhle hry taky podaří vyvážit. Snad to nebude jen nějaká potrhlá akční šílenost. Vypadá to zajímavě. Já se budu bát určitě a hrdě to přiznávám :D
Tak ale dneska to byla provokace. Zmapoval jsem dva celé menší ostrovy, našel nejvyšší kopec ve hře s krásným rozhledem a hádejte co... bouřka. Takže jsem zase viděl hovnajs :) Muchomůrku jsem pořád nenašel. Asi je zakletá :) Naštěstí zítra půjdu zpátky stejným průsmykem (tam bych nechtěl spadnout - to by páteř aši křoupla...několikrát), tak se počasí třeba umoudří a uvidím herní svět v celé kráse.

Spíš než skautík si připadám jako Robinson. Prostě co si člověk neudělá, to nemá. Chybí mi už jen obstarávání jídla.
@Kwoky (19.05.2014 17:33): jo jo, tos vystihl. To je jak v reálu: Vstaneš, venku chčije, tak si řekneš: ok, dneska na to kašlu... a jdeš zase spát. :-D co dodat, atmosféra se jim vážně povedla. V Miasmata si člověk připadá skoro jako nějakej virtuální skautík... teda pokud mu zrovna nejde po krku ta bestie anebo nemá horečku :D btw, zrovna po dlouhé době znovu poslouchám soundtrack, paráda :)
@Wild One (19.05.2014 12:45): Já taky za tmy nevystrčím nos, ale tohle prostě byla situace buď a nebo. Buď za 4 hodiny přejdu půl ostrova a nebo ne. Jak z mého příspěvku níže vyplynulo, nestih jsem to. Hodně jsem to nestih. Zůstal jsem viset někde za půlkou naplánované trasy :)

Miluju pocit, když ráno o půl sedmé vystrčím nos ze stanu s tím, že budu mapovat neznámou krajinu... a ono chčije a není vidět do dálky kvůli mlze. To mám fakt chuť říct: "Dneska je tak krásně, to by člověk blil". :)
Žjóva, to byl víkend! Končím zatím na začátku 17. dne, mám zmapováno cca 60% mapy a za boha nemůžu najít muchomůrku modrou (mrcha jedna škodolibá). Prožil jsem si obrovskou smůlu (když jsem tři dny nemohl najít laborku) i šílené štěstí (v úplné tmě jsem náhodou narazil na jediný stan v širokém okolí, když už jsem byl skoro mrtvý). Myslím, že takhle mě ještě nikdy žádná hra nedostala.
Zahajuju třetí den. Zatím to beru v klidu a spíš si kartografím. Ale už jsem se jednou škaredě ztratil a fakt jsem nechtěl umřít. Při zoufalém pokusu přeplavat kousek moře, abych stihl dojít do chaty ještě za šera, jsem se utopil. Silně mě fascinuje, jak ve mně tato hra vzbuzuje zcela reálné pocity strachu, samoty, svobody a slabosti.
@Wild One (21.02.2014 11:24): Díky za link. Od svého posledního komentáře se těším, až dostanu dovolenou a budu moct na týden zalézt do lesa v Miasmatě. Zatím to zkusím s "ní" a v záchvatu zoufalství to vypnutí možná využiju :)
@John Mirra (21.02.2014 13:10): ok, ale vážně doporučuju dohrát. :-) nejde jen o konec, víš jak. konec není zcela jednoznačný a vedou se o něm různé diskuze. Lék samozřejmě nakonec najdeš a uzdravíš se. Po vyléčení se příšera už neobjeví, což nasvědčuje tomu, že to vlastně celou dobu mohl být jen symptom nemoci. Svědčí pro to i fakt, že se objevovala častěji, když jsi byl ve hře unavený, nemocný atd. Je to taky dobrý tah od tvůrců, protože pak můžeš nerušeně prozkoumávat zbytek ostrova. Dále zjistíš z jedné zprávy, že u malého ostrůvku severozápadně od Edenu kotví lod, s kterou můžeš odjet. V závěrečné animačce odjíždíš na lodi, kde se nachází plná krabice s injekcemi protilátek. V záběru se mihne přední strana tvého deníku, zjistíš, že nejsi Robert Hughes, ale Herbert Gougs, což je přesmyčka původního jména. Je to ten týpek, o kterém deníky jednotlivých vědců píší, že se zbláznil. Takže z toho vlastně vyplývá, že jsi onemocněl, vyvraždil ty vědce, ztratil pamět a pak vše objevoval. :-) posílám link na různé teorie, co že se vlastně stalo: http://steamcommunity.com/app/223510/dis ... 2187427867/?l=german pokud by se ti to vážně nechtělo dohrát, tak na youtube konec samozřejmě najdeš
též si myslím, že to bez ní není ono. Ale Kwoky se po tom ptal, tak jsem si vzpomněl, že o tom patchi někde psali.
@Kwoky (20.01.2013 22:19): čau, nevím, jestli už jsi to zjistil, ale tuším že by měl být nějaký patch, který tu potvoru odstraní. Ale pak už to není taková sranda :-D a jinak po dohrání už se příšera znovu neobjevuje. poslal bych ti svůj save, ale před časem jsem formátoval disk a na tohle jsem jaksi zapomněl :-D stejně se asi z hecu do hry pustím znova. každopádně jsem našel tenhle link. http://steamcommunity.com/app/223510/discussions/0/846959520935372879/ Enjoy :-)
Koukám, že to Danny stejně odklikl, aniž by to nějak hrotil, takže už to dál neřešim -_-
Pokud vím, hráč může držet v ruce snad tři předměty (rostliny atd.) a když spadne, tak mu všechny vypadnou z ruky. Může je ale pak znova sebrat, pokud je najde... (a nezakutálí se mu někam do vody nebo tak).
V editaci je návrh na doplnění popisku o tuto větu:
"Možná stojí za doplnění, že pokud nasbíráte nějaké věci na prozkoumání a pak jdete a upadnete, všechno ztratíte."
Může to někdo kdo to hrál potvrdit? Moc mi to nedává smysl.
Uf, s novym patchem vypada voda celkem normalne a Vsync vyresil piskani v menu.

A i kdyz mi to celkovou urovni detailu pripomina takovy ten mod pro Oblivion aby to bezelo na starsich grafikach, je tu par efektu, ktere z to odovedou udelat vazne peknou hru - hlavne s HDR to pracuje hezky a slunecni paprsky taky udelaji svoje.

Ale narazil jsem - nevim jestli jsem neco minul, mel jsem za to ze tam budou nejake stopy kude se dal vydat. Nasel jsem bioluminiscent algae v bazinach u ruin na JZ, dal nevim. Taky predpokaldam ze nekde tam okolo by mela byt ta velka hnusna kytka co se kombinuje s modrou mochomurkou, ale uz jsem to tam prosmejdil celkem dost a kytka nikde. Je nekde neco co jsem prehlidnul, nebo hra ceka ze si to dal uz budu objevovat sam?
@Walome (27.01.2013 11:44): 2) Aha, já taktéž myslel, že máš něco podobného.

Osobně u Miasmata čekám už jen na nějakou slevu, případně opravu některých bugů/vylepšení optimalizace a nějaké ohlasy na DH. Díky Kwokyho komentáři jsem však zase o krok blíže k brzkému pořízení:). Byť je pravdou, že již zakoupených titulů, které si chci teprve zahrát, tu mám také habaděj.
@Kwoky (27.01.2013 13:31): Nepochopil si. Myslím, že sa tu takmer všetci zhodneme, že grafické orgie nie sú až tak podstatné, dôležité je aby sa hra vôbec pri tychto požiadavkach dala (plynule) hrať...
Nechci začínat flamewar, ale...

Prosím, přečtěte si můj komentář. O tom tahle hra je. O tom pocitu při procházení neznámého, radosti z objevení nové lokace či nové kytky a boji o holé přežití ve světě, kde je člověk úplně sám. Ano, optimalizace je na prd, grafika občas zazlobí, ale co na tom, když ta hra je jinak dost dobrá. Co je u her důležité? Aby bavily, nebo aby se na ně hezky koukalo?
Jo ták, plná prdel je těch her, které chceš zkusit, ne těch co vypadají a hrají se jako Miasmata.
@Isair (27.01.2013 11:29): 1) :)
2) znovu pfff, nejzajímavější ... u mě je to tak nastejno, ale co bych letos rád stihnul, jsou datadisky k CoH , Dark Messiah of Might and Magic a rád bych dohrál první Laru, která mě pravidelně udolává k smrti (kombinace blbého ovládání a mé nešikovnosti je smrtící). Do Miasmata bych se rád někdy pustil, ale asi je mi fuk kdy, protože takovej herní princip se jen tak znovu neobjeví.
@M.a.t.t. (27.01.2013 10:54): Ale Miasmata ma nejaky vlastny podomacky zbuchany engine sa mi zda, co by hodne vysvetlovalo. Ale islo to nic moc extra aj mne, ako v pohode hratelne ale nie uplne hladko plynule. Snad to casom este budu patchovat.
Vzhľadom k tomu, že hra vizuálne vyzerá ako spred 10 rokov, sú tie absurdne vysoké HW požiadavky jemne na smiech. Za toto oba palce nadol pre IonFx.
Dá se nějak vypnout ta příšera? Baví mě prozkoumávat ostrov, sbírat kytičky a tohle mi vyloženě kazí zážitek.
Tak nevim, vypada to zajimave, ale silene mi zrni voda a piska neco uvnitr bedny kdyz jsem v menu.
Tak jsem hrál a trochu se do hry snažil dostat, tahle hra mě dost baví, ale může mi někdo vysvětlit tu mapu? Totálně jí nechápu.
Tak mám první hodinu hraní za sebou, jak už tu někdo psal posbíral jsem kytičky a dělal z nich prášky, na příšeru jsem zatím nenarazil. HRaje se to poměrně příjemně ale jsem zvědavej co bude dal, aby to nezačlo nudit.
Koukám na jeden Lets Play a zatím tam prostě (mírný spoiler, asi) běhá po lese, mapuje okolí, sbírá rostlinky a dělá si z nich prášky. A v noci prchá před nějakou zmutovanou příšerou :) Takže mi to zatím přijde jako takový Stalker bez akční složky.
Hodně jsem se na to těšil, ale po prvotních ohlasech jsem raději vyzkoušel warez verzi a moje prastarý jednojádro se bohužel vůbec nechytá...Ten jejich vlastní engine asi nebude žádnej zázrak. Možná by udělali líp, kdyby použili nějakej hotovej, protože to ani nijak zázračně nevypadá, s přihlédnutím k těm nárokům.
Nevím jak ostatní, ale já čekám na patch opravující hw náročnost (která je mnohem výše než výsledek). Super to ale bude, tím jsem si skoro jistý.