Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magicka 2

Magicka 2: Learn to Spell Again

26.05.2015
kompatibilní
73
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Magicka bola veľkým úspechom 8 študentov zo Švédska a jedna z najpredávanejších hier vydavateľa Paradox Interactive. K hre vyšlo hneď niekoľko DLC. Tvorcovia si robili žarty z vojny vo Vietname alebo z Lovercraftovho univerza Cthulhu.

V pokračovaní je svet Midgardu znovu v nebezpečí. Vracia sa upír Vlad ako sprievodca dejom. Kampaň ponúka hru pre jedného hráča, ale inak je plne sústredená predovšetkým na hru až 4 hráčov v co-ope, tak ako tomu bolo v jednotke. Friendly fire sa nedá vypnúť (ne)chcené zabíjanie spoluhráčov bude znovu dôvodom na zábavu, hádky a bitky.

Všemožné kombinácie kúziel z 5 elementov sa znovu počítajú na desiatky až stovky. Veľkou novinkou sú tentokrát tzv. artefakty. Ich nastavenia menia celý gameplay. Samozrejmosťou sú noví nepriatelia, vylepšená grafika a všadeprítomný humor.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Herní výzva 2019 - 4. S humorem jde všechno lépe

V rámci (ne)pravidelných herních večerů se Stevem a Stradym, kdy jsme nejprve křupli Trine 3, bylo rozhodnuto zkusit druhou Magicku. Jedničku jsem kdysi hrál a dvojku jsem chtěl zkusit. V multiplayeru by to navíc mohla být docela zábava, říkal jsem si. A byla? Mno... sranda byla, to jako jó, ale ne úplně taková, v jakou jsem doufal...

Pro nezasvěcené - v této kooperačce se každý hráč chopí role jednoho kouzelníka a vrhne se vstříc dobrodružství (ale ruku na srdce, vůbec nevím, o čem příběh byl). Důležité je, že má k dispozici celkem 8 elementů, z nichž je nutné sestavovat útočná i obranná kouzla. V praxi to funguje tak, že na klávesách QWER+ASDF jsou elementy, vy stisknete požadovanou kombinaci a pravým myšidlem výsledek vystřelíte, prostředním zacastíte na sebe. Kombinací je vskutku nepřeberné množství a občas vás až zahřeje u srdéčka, když najdete kombinaci na nějaké supr čupr dupr kouzlo.

Jako největší zápor bych vyzdvihl nevypnutelný friendly fire. Je naprosto běžné, že při různých pokusech nebo snaze sejmout enemáka sejmete nic netušícího kolegu, který se snaží o totéž. V praxi jsme chcípali často vinou někoho z nás než vinou nepřátel. Občas to byla docela sranda, občas to ale dost naštve. V kombinaci s tím, že nepřátelských zmetků je vcelku dost a mají i značkou výdrž (plus nejrůznější resistence na některé elementy, takže je nutné nejprve zjistit, co na koho platí a za pár minut to zapomenout, protože narazíte na někoho jiného, kdo to má úplně jinak), se mi hra jevila jako dost obtížná i na nejnižší obtížnost (normal).

Po prvním večeru Strady hru překřtil na "nehoráznou kun*ovinu" a až jsem se divil, že jsme ho uvrtali i do druhého večera. Na finální posezení už nás ale poslal do háje, protože přeinstaloval PC a už to nehodlá znovu stahovat a já to se Stevem dorazil ve dvou, což vcelku šlo, kromě finálního souboje, kde jsme vytuhli snad na hodinu, protože mistr designér si evidentně řekl, že když už je to těžké jako prase, tak jim na finální fázi ještě připepříme. Nakonec se ale povedlo na poslední klik a my mohli slavit sukces a tuto "kun*ovinu" odstranit z análů našich disků.

Ve výsledku to není špatná hra, ale dle mého naprosto nevyužila svého potenciálu. Friendly fire je sice chvíli úsměvný, ale poté je to spíš opruz, humor je často dost trapný, takže jsem příběhové animace už přeskakoval (ale občas jsme se zasmáli, to jako jó) a přehnaná obtížnost je taky dost na škodu. Hře by prospěly alespoň nějaké RPG prvky, ale postavy ani nesbírají zkušenosti, ani nevylepšují schopnosti. Neexistuje inventář a těch pár hábitů a klóbrců je jen na ozdobu a jinak nic nevylepšují. Škoda, mohlo to být daleko lepší...

Pro: Mraky nejrůznějších kouzelných kombinací; občas humor; chvílema se to hrálo i vcelku dobře.

Proti: Friendly fire; přehnaná obtížnost; žádné RPG prvky.

+16 +17 −1
  • PS4 80
Původní Magicku jsem nikdy nehrál, viděl jsem ale dost videí na to, aby mi koncept hry přišel zajímavý. Když jsem tedy v rámci PlayStation Plus získal druhý díl, měl jsem poměrně velkou radost. Bohužel mě v té době neměl úplně s kým hrát, jelikož s náhodnými lidmi online kooperativní hry moc nehraji, a hraní sólo mě zde moc nenadchlo. Znovu jsem se k hře dostal až letos s přítelkyní a snad nebude vadit, že mírně vyspoileruji svůj výsledný verdikt, když řeknu, že jsem si to neskutečně užil.

Hra má příjemnou obtížnost, která vám nedá nic úplně zadarmo, a vy tak na plné čáře otestujete, jak jste schopní se svými spoluhráči kooperovat. I proto je za mě lepší hrát s někým, na koho jste zvyklí. Koncept kouzel funguje minimálně v základu dost intuitivně a rychle pochopíte, jak sesílat efektivní útočná i obraná kouzla. Neskutečně se mi líbí interakce s okolím, například možnost zelektrizovat nebo zmrazit vodu, a to jak v boji, tak u logických hádanek.

Příběh je asi jednou z těch slabších částí hry. Jednotlivé postavy nemají přespříliš zajímavé charaktery a často ani dostatečně naznačené motivace. Svět je takovou zvláštní kombinací severské mytologie, se kterou se během posledních let roztrhl pytel (a to je jedině dobře), a všeho možného, co se sebou nijak nesouvisí. Vše je to ale obaleno humorem, k němu padnoucím vizuálem a příjemnou hudbou. Třeba Dunka Dunka z hlavy jen tak nedostanu. Ve výsledku to díky tomu působí vlastně i uceleně a příjemně.

Jednotlivé úrovně jsou primárně lineární, rozhodně ale nabádají k průzkumu. Můžete nalézt nové róby, hole nebo zbraně, které hlavně u hry více hráčů umožňují vytvářet zajímavé buildy, jestli to tedy s tímto omezenějším množství možností mohu tak nazvat, a můžete tak omezit například svůj vzájemný friendly fire nebo jeden z vás může být healer, zatímco druhý jet naplno do útočných živlů.

Magicka 2 je podle mě skvělou hrou pro víc hráčů, ať už hrajete společně na jednom zařízení, nebo každý na svém. Jedná se navíc o jeden z těch originálnějších titulů, který za sebe mohu s čistým srdcem doporučit.

Pro: mechanika kouzlení, příjemná obtížnost, audiovizuál, humor, lokální i online multiplayer

Proti: slabší příběh, takřka potřeba mít na hru kamarády

+11
  • PC 80
Kvalitní nástupce Magicky. Stejně jako v předchozí hře se budete v režimu více hráčů setkávat s chybami a chybkami. Ale i tak je stále obrovská zábava odpalovat nepřátele a přátele (omylem, samozřejmě;-)) na věčnost. Skvělým nápadem jsou klávesové zkratky pro pár předvybraných kouzel, vyvážení hry to neubližuje. Nepřátelé jsou zajímaví o hodně se liší. Herní délka vypadá podobně jako u prvního dílu. Dialogy postav jsou vtipné, ale kdo je má ve hře více hráčů čas číst, že? Grafický styl je příjemný. Mínusem hry je, že pro hraní s kamarády si musíte všichni zřídit účet u Paradoxu. Tenhle přístup že strany vývojáře/vydavatele se mi vážně nelíbí.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+4