Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Když bylo oznámeno k tomuto prequelu, že na něm nedělá původní studio a hlavní postava Chloe má i jinou dabérku mnoho lidí napadlo, že se to nepovede a zkrátka tento mezi článek v série bude lepší vynechat. Po první epizodě se ale zdá, že by to byla velká chyba si tento kousek nechat ujít.

Before the Storm si drží atmosféru původního Life is Strange, podpořenou stejnou vizuální stránkou ( i když na jiném enginu) a poctivým soundtrackem. Změna hlavní postavy i udává trochu jiný směr v hratelnosti. Žádné hrátky s časem, kdy rozhodnutí ať dobré či špatné se ukáží až později. Chloei je navíc oproti Max více průbojná, bojuji skoro se vším, říká vše bez obalu a známe její ztráty a problémy.

Možná i díky absenci nadpřirozených schopností a historii hlavní hrdinky působí zatím příběh více osobnější, zaměřený na neradostnou situaci které se může klidně člověku přihodit. Více civilnější, plný rodinných problémů, neschopnosti vyrovnat se ztrátou a problému s autoritami. O to více je to ale uvěřitelnější.

Hratelnost jinak nedoznala mnoho velkých změň, kromě nové schopnosti Backtalk kdy v rámci časového limitu musí člověk zvolit nejlepší odpověď na protivníkovi argumenty a vyhrát nad ním debatu. Zajímavé zpestření konverzací. A místo focení se dostává ke slovu grafity, kdy na několika místech lze vytvořit jednu ze dvou variant textu či obrazu, čím Chloe vyjádří svoji myšlenku či vzdor.

Po první epizodě, původní obavy opadly a nyní už je počkat na další dvě, které si doufám udrží tempo a kvalitu s kterou autoři přišli zde.
+34
  • PC 85
Před víc jak 3 lety jsem dohrál první sérii, takže přišel konečně čas pustit se i do prequelu. To, že postavy byly nadabovány jinými herci, mi nijak nevadilo, protože ty původní jsem už stihnul tak nějak zapomenout (jejich hlasy, ne činy). A to, že dělalo hru jiné studio také není skoro poznat, takže super.

Hned po začátku první epizody na mě dolehla nostalgie a zároveň velká radost, že jsem se mohl zas vrátit ke své oblíbené Chloe. A zase jsem byl překvapen, jaká to je rebelka a jak měla už tehdy všechno na háku :) Už koncert na začátku dokázal člověka vtáhnout a pak už se hra rozjela. Tedy spíš nerozjela, a to je právě to naprosto osvěžující, nejde tu o žádnou záchranu světa, poměřování dovedností, nebo bezhlavé vraždění všeho kolem. Tahle hra je prostě takovým pohodovým náhledem na "těžký život" americké náctileté dívky, to vše v rozvláčném tempu a možností se jen tak posadit a chvíli jen zamyšleně zírat.

Graffiti místo focení je príma věc na odreagování a svým způsobem i tyhle drobnosti rozvíjí příběh. Příběh, který byl v první epizodě jen nastíněn, ale dovolím si tvrdit, že nebude tak rozmáchlý jako v první sérii, což ale určitě nemusí být na škodu. I na první pohled běžné, obyčejné příběhy můžou mít své kouzlo. Konečně byl dokonce hráč seznámen s mýtickou Rachel, která ale asi ještě nevyjevila všechno, co v ní je.

Příjemně mě překvapil i jeden nečekaný moment, když jsem byl(a) před školou dotázán(a), jestli si nechci zahrát Dungeons and Dragons, popravdě jsem tuhle hru nikdy nehrál a jen jí párkrát někdě viděl v TV, ale protože to herní dobu natáhlo tak o 20 minut a rozšířilo to mé znalosti postavy, tak mi to přišlo skvělé a dokonce zábavné, a to navíc, když je tato činnost úplně nepovinná. Krása.

Upřímně jsem čekal, že tahle sezóna bude slabší, což asi bude trochu pravda, ale protože se jedná o něco malinko jiného, tak si myslím, že si ji užiju do sytosti. Těším se na další epizody.

Pro: Chloe, graffiti, hudba, hra ve hře

Proti: Chloe je rebel až moc, člověk reaguje na postavy i podle toho, co mu provedou až za pár let

+20
  • PC 80
Hned po dokončení prvního Life is Strange jsem se vrhnul na tento o něco kratší prequel. Opět zde shrnu v jednom komentáři své pocity ze všech tří epizod .

Hlavní postavou je tentokrát Chloe a nevyskytuje se tu žádná super schopnost. Toho jsem se z počátku trošku bál, protože jsem si v prvním díle oblíbil možnost vrátit čas, zvolit jinou možnost odpovědi v dialogu a až po porovnání následků či reakcí ostatních postav se pak definitivně rozhodnout, jak v dané situaci reagovat. Zde nic takového není a je tedy potřeba odpovídat opatrně. Nicméně většina rozhodování zde nemá významnější vliv na to, jakým způsobem se bude děj vyvíjet dál, takže není třeba se nějak přehnaně stresovat.

Příběh je fajn, má sice celkem pomalé tempo, kdy se neděje nic důležitého, ale tyto scény stejně jako v jedničce především budují vztah hráče k hlavním postavám. Především Rachel je napsaná skvěle jako všemi oblíbená studentka a kamarádka, kterou ale někteří skrytě nenávidí. Oblíbená je i u učitelů, ale přitom jí samotné to už začíná lézt krkem a tajně se stává rebelem. Docela by mě zajímalo, jestli by skutečně s Chloe utekla, pokud by se nestalo to, co se stalo.

Opět se vývojářům dařilo budovat emoce, kdy jsem cítil vztek společně s lítostí k tomu, jak všechno padá Chloe na hlavu. Nevýhodou prequelů je to, že již vlastně vím, jak to s některými postavami dopadne. I tak jsem si užíval každý další střípek ze života Chloe. Trošku mě ale zklamalo finální rozhodnutí, které nemělo až takové fatální následky. Dost se mi pak líbily závěrečné sekvence zachycující následný život Chloe a Rachel a i když jsem věděl, jak to skončí, tak mě ten úplný závěr s vibrujícím telefonem v "bunkru" zase dostal.

Co se dalších scén týče, hodně mě bavila ta v divadle a taky hraní hry na hrdiny ve stylu Dungeons and Dragons. Líbí se mi i nová konverzační minihra, kde je potřeba správně odpovídat, aby Chloe přesvědčila jinou osobu provést potřebnou činnost či něco vyzradit. 

Graficky hra vypadá prakticky stejně jako první díl. Hudební výběr se také povedl. Došlo však ke změnám v dabingovém obsazení, na trochu jiné hlasy jsem si však rychle zvykl.

S postavami jsem se hodně sžil a i po dohrání hry nad příběhem hodně přemýšlím, opět na mě udělal velký dojem.
+18
  • PC 60
Nikdo z nás by asi nečekal, že Frantíci z DON'T NOD (Dontnod Entertainment) udělají s první sérií hispterské, mysteriozní, lesbo-romatické fantasy díru do světa. Ale i možná k překvapení samotných vývojářů se Life is Strange stal hitem, zlatky začaly cinkat a tak si Square Enix usmyslelo, že k udržení ekonomického kruhu v pohybu je nejlepší najmout neznámé studio a rychle uplácat...třeba prequel. Prequel s nejoblíbenější postavou z minulé sezony.

První překvápko si na mne nachystala už úvodní obrazovka s nápisem: "Unity". Můj "oblíbený" endžin, říkám si. Ale zase na druhou stranu nový tým zase neměl zkušenosti s Unrealem jako Francouzi, jenž už před tím pracovali na Remember Me. I přes tento fakt se jim vše povedlo téměř dokonale replikovat. Od vizuálního stylu po prostředí a stromy z éry počátku Playstationu 2. Krom toho modely postav jsou mírně detailnější a framerate naprosto stabilní, překvapivě. Děníček má menší písmo, což díky mému stařeckému zraku není zcela ideální.

Herně se změnila jen jedna podstatná věc. Nejste super hipster, takže nemůžete vracet svá rozhodnutí, ani se zlomyslně dívat dokola jak se někdo střílí do ruky. Místo toho tu máme nový ultimate bitch simulátor 2017, kde musíte rychle vybírat určité odpovědi, aby jste postoupili někam dál, což je docela nuda. Nejtěžší rozhodnutí pro mne prozatím byl výběr oblečení pro Chloe, která po nepochopitelné změně dabérky zní starší, i když má být mladší. Ne, že by byla špatná, ale tak nějak z přirozeného chodu věcí vyplývá, že tam nesedí.

Na before the storm není vlastně nic špatně. Jen že je to prequel. Tedy my, co měli to potěšení hrát díl minulý již ví, jak co celé dopadne, ergo výběr našich voleb, na kterých údajně stále hra stojí jsou předem daná. Což platí i o historii a psychologii postav. Co když chci být s Davidem "hero copem" za dobře? Smůla, Chloena se k němu pořád i přes veškerou vaši snahu chová jako BITCHka. A byla v předešlé sezoně nějaká zmínka o požáru? Taktéž se jakoby vytratil mysteriozní nádech. Life is not so strange anymore.
Je to pořád dobře napsané a pasáž s DnD by mohla překrýt klidně celou epizodu.

Shrnul bych to asi takto: Pokud se vám nepáčil originál, nebude se vám líbit prequel, pokud jste předešlé tažení zarámovávali do zelených čísel, nic se pro vás zde nezmění. Pokud se vám tato sága nikdy nepostavila do cesty, myslím, že Before the storm je pro vás naprosto ideální.

Pro: Je to life is strange, pár zábavných momentek, nová dabérka hraje dobře.

Proti: Není to life is strange, předem daný konec, nová dabérka se k mladší Choe nehodí.

+17 +18 −1
  • PC 85
Life is Strange se pro mě stala jednou z nejoblíbenějsích sérií a to ke mně původně epizodické hry, s ne příliš silným gameplayem, nikdy netáhli. Avšak LiS kompletně změnil můj názor, postavy byli zajímavé, grafika byla nádherně stylizovaná. Poprvé mě hra zaujala ke čtení deníku (často se ve hrách objevuje typ kodexu, ale nikdy je nečtu), kdy jsem si po každé epizodě pročítal nové poznatky. Naprosto mě tento svět pohltil a prequel Before the Storm nebyl výjimkou. Vrací se Chloe (sice s jinou dabérkou, ale hlas je velice podobný a dobře zahraný takže za mě vše bezproblému) a spoustu dalších postav z první hry. Příběh je super, jenže tentokrát nemáte možnost přetočit čas, takže si více dáváte pozor na to, co řeknete. Novinkou je systém "nadávek" dá-li se tomu tak říct, kde musíte patřičně odpovídat na věty toho s kým se hádáte. Jako u předchozího dílu bylo do breku ... ne ale tolik jako u bonusové epizody, kdy se vracíte do minulosti a hrajete opět za Max. Moment ve kterém víte, co se stane, ale mě to položilo tak jako tak. Žádný čas strávený u všech epizod tuto nějak nezjednodušil.

Pro: grafické zpracování, příběh, postavy, dialog

Proti: jelikož je to prequel, už víte co se stane v budoucnu

+12
  • PC 70
Life is Strange mě neskutečně bavil, ale tenhle prequel mě dokázal vtáhnout do děje až na konci epizody. U takovýchto her není dobře, když se do postav nevžijete a postava z D&D, za kterou Chloe hrála, mě zaujala víc než samotná Chloe.

Na druhou stranu postava Rachel Amber je opravdu skvělá a poslední scéna měla super atmosféru, což mě dost překvapilo.

Soundtrack je fakt povedený, ale někdy se při rozhovoru stane, že postavy najednou přestanou mluvit a nějaký zvuk je z ničeho nic přeruší (Na nic nekliknu a v titulkách jsou ještě další slova). Postavy jsou po grafické stránce super, ale někdy je krajina dost divně nasvětlená a jaksi bliká.

Celkově mám z toho smíšené pocity. Opravdu mně tam chybí nějaký ty nadpřirozený jevy, ale příběh by snad mohl obstát i bez nich.

Pro: Soundtrack, Rachel

Proti: Nevžil jsem se do hlavní postavy, sem tam nějaký glitch

+12
  • PC 70
Seriálová červená knihovna díl druhý: Ještě červenější. Life is Strange je zpět se svým před-pokračováním. Pořád je to chytlavé a originální filmové vyprávění, má to ale několik ale…

Chloe je děsně cool, prďácká a fajn. Ale zároveň je strašně iritující pubertální fiflena. I když vám hra dává rádoby na výběr, nikdy Chloe nepřetvoříte k obrazu svému. I když se ji svými odpověďmi snažíte usměrnit, okamžitě vaše mírové úsilí zabije nějakou nemístnou poznámkou. Vždycky bude rebelovat proti úplně všemu, i když to třeba nedává smysl.

První série Life is Strange pro mě byla zjevením. Možná právě proto mě prequel už tolik nechytil. Už to prostě není takové zjevení. Pořád je to chytlavé vyprávění s nespočtem zajímavých momentů. I když jsou tu i momenty vysloveně iritující. Například když se Chloe vkrádá do domu rodiny Amberových, proč za sebou do háje nezavře vchodové dveře? Podobných situací, které mě svou tupostí zvedaly ze židle, bylo ve hře více. Ale vlastně jsem se celkově docela bavil.

Bonusová epizoda byla jen takovým hodinovým “potitulkovým” flashbackem do dětství. Nakonec jsem ale rád, že jsem si celou hru zahrál a vrátil se do Arcadia Bay. Mám rád seriály a Before the Storm v podstatě seriál je. I když tentokrát to nebyl už žánr úplně pro mě...
+10 +11 −1
  • PC 80
Stejně jako ke konci roku a Herní výzvy 2017 jsem rozehrál Life is Strange, tentokrát prequel Before the Storm, který se zaměřuje na Chloe Price, přítelkyni Max Caufield, která byla protagonistkou prvních epizod.

První epizoda Awake seznamuje neznalé předchozích epizod s hlavní hrdinkou a uvádí nás do příběhu točícího se kolem jejího vztahu s Rachel Amber, kolem jejíhož tajemného zmizení se točilo Life is Strange. Díky tomu, že se jedná o úvod, nenese se první epizoda v tak vážném duchu jako další dvě. Je tudíž větší prostor pro humor zprostředkovaný komentáři Chloe, která se musí vyrovnat se ztrátou a někdy zbytečně si komplikuje život svojí rebelantskou povahou a neúctou k autoritám. S tím také souvisí změna, kdy namísto sbírky fotografií vytváříte v okolí fixou grafiti.

Na rozdíl od Max nemá Chloe nadpřirozenou schopnost vracet čas, tudíž přišli autoři s novým mechanismem - Backtalk (odmlouvání? :-D ) - za pomocí kterého se může Chloe všude prokecat. Prostě je třeba pozorně vnímat a na základě toho vybrat vhodnou odpověď. Ale i kdyby Backtalk selhal nemusíte se bát. Lze načíst předchozí automatické uložení, pokud to checte hrotit, nebo lze prostě pokračovat dále, což doporučuji. Protože, i když slovní bitvu prohrajete, hra pokračuje dále a změní se jen reakce a případně i osud "soupeře". Pokud jste však hráli předchozí epizody, víte, jak příběh prostě musí skončit a je zbytečné doufat v možnost změny osudu, nebo že by se Chloe občas nezachovala jako kravka.

I když hru nevytvářeli původní vývojáři z DON'T NOD (Dontnod Entertainment), ale z Deck Nine Games, není to moc poznat. Grafické zpracování a stylizace zůstali stejné, stejně jako ovládání. Hudba je pěkná, chytlavá a pěkně podkresluje jednotlivé scény. To chválím, protože to je zrovna u takovýchto her důležité. I když by se dalo říci, že se jedná o klasický příběh "těžkého dospívání" americké puberťačky, autorům se daří držet napětí a já hltal každý moment. Obzvláště povedné pasáže jsou samotný úvod a hraní Dungeons & Dragons. Tento úvod se povedl. Škoda, že tato epizoda není delší.

Pro: Hudba, Dungeons and Dragons, humor.

Proti: Krátké.

+10
  • PS4 50
Nuda, nuda, nuda.
Nečekal jsem moc, ale dostalo se mi ještě míň. Hlavně roztahané, nudné pasáže o ničem. Dohráno, jen kvůli platinovce a to jsem první díl žral neskutečně. Takže za mě zklamání a ztráta času.
-2 +3 −5