Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Just Cause 3

30.11.2015
01.12.2015
kompatibilní
73
81 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Další díl série Just Cause zavede hlavního hrdinu Rica Rodrigueze na fiktivní ostrov Medici ve Středozemním moři. Rico opouští agenturu, pro kterou pracoval, a vrací se na svůj domovský ostrov. Ke své smůle ale zjistí, že ostrov je pod diktátorským režimem generála Di Ravella, který má zálusk na ovládnutí celého světa. K dispozici je přes 1 000 km² plochy, podobně jako u druhého dílu.

V upravené formě zůstávají známé vychytávky jako hák, kterým se lze přitahovat nebo připevňovat objekty k sobě, a padák. Novinkou je neustále dostupný wingsuit, tedy jakási křídla, která umožní Ricovi doslova létat, opět s případnou podporou háku. Shazování zásob a vozidel již nic nestojí, jelikož ve hře není žádná měna. Kromě této přidané dostupnosti má hráč také k dispozici nekonečné zásoby C4. Naproti tomu síla nepřátel se bude dynamicky měnit podle toho, čím jste vybaveni. Rico může vyskočit na jakékoliv vozidlo (např. letadlo) a pohybovat se po něm. Novou zbraní je třeba "Fire Leech", který vystřelí 8 raket současně. Téměř všechny objekty mohou být zničeny různými způsoby a krom známých diktátorských soch lze také třeba strhávat mosty. Hra obecně obsahuje více výbuchů, volnosti a s tím spojené nereálnosti. I příběh je sandboxovému konceptu samozřejmě podřízen.

Ostrov je rozdělen do 5 biomů (drsné pobřeží plné skal, pobřeží s plážemi a turisty, zemědělské oblasti, kde žije většina obyvatelstva, lesy a zasněžené hory) a dále jsou tu k prozkoumání podzemní jeskyně. Můžete pořádat nájezdy na města a vojenské základny. Po zničení základny se odemkne režim "Destruction Frenzy", ve kterém máte znovu postavenou základnu bez nepřátel zničit v co nejkratším čase.

Hra nemá oficiální multiplayer, ale obsahuje online žebříčky pro různé události jako závody.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Je to jako včera, kdy jsem poprvé hrál demo prvního Just Cause a byl doslova odvařený z toho obrovského světa a tehdy krásné barevné grafiky. Záhy se ale ukázalo, že to zase až tak zábavná hra není a ona rozlehlost byla ve finále spíše na obtíž. Naopak dvojku jsem si svého času užil náramně, protože dotáhla všechny nápady do velice zábavné podoby a ještě hezčího vizuálního kabátku.

Do třetího dílu jsem se pustil, protože jsem dostal v horkých letních dnech chuť na něco pohodového a nenáročného, náladu na virtuální dovolenku. A Just Cause 3 se odehrává na fiktivním souostroví Medici kdesi ve Středozemním moři, takže volba to nebyla složitá. Jak už název ostrovů napovídá, prostředí připomíná především Itálii, ale má v sobě i něco z balkánu nebo Španělska. Oproti jihoamerickému zasazení je to příjemná změna a jestli hru něco táhne nahoru, je to skutečně to evropské subtropické prostředí. Herní mapa základní hry se skládá ze tří ostrovů, dva menší, jeden veliký, přičemž každá ze tří kapitol čítající 8 misí se odehrává vždy na jednom z nich. Herní prostor je to tradičně obří. První dva ostrovy jsou tak akorát velké a tak akorát členité, aby se na nich hráč dostatečně zabavil. Ten třetí už je ale přepal a je to znát i na nedostatku péče, kterou tento ostrov dostal. Nejenže vypadá na určitých místech výrazně hůř, ale je i poměrně nezačištěný a občas vyloženě bije do očí krajina, na které jsou vidět použité modelovací nástroje - např. do vygenerovaného prostředí zapuštěné silnice nebo blbě napojené křižovatky, které hráče vystřelí do vzduchu - nebo různé nedomyšlenosti - např. kolony aut na prašné cestě, v lese, uprostřed ničeho. Ale povětšinou hra i díky své barevné paletě vypadá celkem pěkně a svou rozlohou i vertikalitou monumentálně.

Po stránce hratelnosti je to klasické Just Cause. Ač prostředí může zpočátku evokovat Armu, je to opravdu jednoduchá sandboxová akční střílečka. K padáku tentokrát přibyl parádní wingsuit, který chce ze začátku trochu cviku, ale posléze je pohyb s ním lahůdka a po pár hodinách bych si Just Cause bez něj už nedokázal představit. Vylepšený je i gunplay a zejména fyzika zásahů, což byl kámen úrazu předchozích dílů. Jízdní model vozidel ale bohužel stále nestojí za nic a musel jsem si vyloženě vybírat, čím se mi jezdí dobře. Obecně tu platí, že čím rychlejší auto, tím lepší ovladatelnost. S výjimkou dvoustopých vozidel - jízdu na motorce designoval zřejmě nějaký masochista.

Just Cause 3 je hra, která vás prostě bude bavit nebo nebude. Pro milovníky komplexnějších herních mechanik to není. Co do herních prvků, různých assetů i hudby je hra strašně omezená. Hlavní mise, až na pěkné, ale nicneříkající cutscény, za moc nestojí. Dobývání měst a základen, které jsou si podobné jako vejce vejci, je sice zábavné, ale svou schématičnosti po čase taky monotónní jak prase. Pocit z nějakého progresu nebo posilování odboje tu neexistuje. A získávání perků za více či méně zábavné challenge se mi taky nejevilo jako úplně chytrý nápad. ALE přesto jsem měl chuť se do hry neustále vracet. Někdy jsem role-playoval, projížděl se a kochal se neokoukaným prostředím a osvobozenými letovisky, někdy jsem jako utržený ze řetězu dobýval jedno město či základnu za druhou. Nakonec jsem postupně vyčistil celou mapu, našel všechny collectibly, splnil všechny challenge (byť rozhodně ne na maximální hodnocení) a skončil po 64 hodinách na 95%. Dobré, ale stačilo.

Pozn.: Musel jsem dokoupit paměti. V minimálních požadavcích se sice píše o 8 GB RAM, ale reálně to chce dvojnásobek. S 8 GB se to nedá hrát, i při jinak vysokém framerate se hra neustále zatrhává a přeskakuje zvuk a to i třeba na několik sekund.

Pro: chytlavá hratelnost, obsazování základen, středomořské prostředí, wingsuit, vizuální efekty, pozměněný Rico mi sedl

Proti: příběh a slabě nadesignovaná kampaň, při delším hraní velice stereotypní náplň, malá variabilita zničitelných objektů, jizdní model vozidel, nekonzistentní úroveň grafiky a designu, LOD, optimalizace

+18
  • PC 75
Plniť misie za demokratických hrdinov v modrých baretkách ma nebavilo ani zďaleka tak ako likvidácia nepriateľských základní. Aj keď nová nádejná modrá prezidentka mi nebola o nič nesympatickejšia než červený diktátor, zhodil som mu všetky základne a usadlosti dávno predtým, než som sa pustil do misií. Hoci to nebol tradičný postup, dodatočne sa mi to oplatilo, lebo mnohé misie bolo potom oveľa jednoduchšie splniť.

Najlepšie na celej hre je pekná grafika, zelené prostredie, nie až tak zložité ovládanie, záchytný hák, ale hlavne úplne voľný pohyb po mape. Mínusom bol príbeh, ktorý v podstate ani nebol. Niektoré lokality sú dosť zbytočné (Boom Island), ale niektoré zase vynikajú nestereotypnosťou, napr povrchová baňa Cava Grande (ničiť tie prekliate obrie rýpadlá a pevné dumpre bolo balzamom na dušu). Rúcania tu nie je nedostatok.

Všetko mi to pripomína hru Mercenaries 2, "príbehom" aj bugmi, napr občasnými respawnami nepriateľov na vami obsadených základniach, ale inak fajn. Steam mi napočítal 41 hodín do konečného odohrania - tak akurát.
+13
  • PC 80
Dvojka přinesla v sérii velice zajímavý prvek. Přitahující hák. Tento gameplay prvek zásadně změnil hratelnost. Největší změna v trojce je wingsuit. Ano, není to takový převrat jako onen hák, ale celkově díky němu je pohyb rychlejší a zajímavější. Pěkné vylepšení dostala fyzika a destrukční model. Tohle se autorům podařilo zapracovat na vysoké úrovni. Gameplayově je to jinak podobné jako dvojka. Mapa je zase zbytečně velká. Vizuálně je hra na svou dobu moc pěkná. Příběh je no, eh, příběh tu je. Kvůli němu, ale díl ze série Just Cause hrát nebudete. Tahle hra je pro ty co chtějí adrenalinovou svižnou akci, s extra porcí výbuchů, kde se dají dělat takové akční věci, které jinde neuvidíte.

PS. Strašně mě naštval redesign hlavní postavy Rica, v jedničce a dvojce měl úplně jiný tvar postavy a byl jiný i v obličeji, trvalo mi si na to zvyknout.

Pro: Wingsuit je osvěžující, grafika, šíleně zběsilá akce, destrukční model budov a objektů, vizuálně pěkný svět

Proti: Mapa je zbytečně velká, systém vylepšení děláním chalengí, příběh, vedlejší aktivity by mohli být o dost pestřejší

+13
  • PC 95
Nikdy jsem nehrál předchozí 2 díly. Většinou k sériím přistupuji stylem "začít od píky", od prvního dílu. Ale co jsem vypátral, zas tak moc to na sebe nenavazuje. A protože se příběh hry odehrává na novém místě, je to též v cajku. Zmínka sem-tam na postavy, co Rico zná z dřívějška, to přežiju.

Takže se to dá hrát i standalone. Takže jsem jako tradičně ignoroval launch hry, počkal až budou DLC vydané, většina bugů patchlých a šlo se na věc. Hru si svým pomalým tempem hrál (někdy hoďku denně, jindy týden nic) a dopracoval se ke zdárnému konci.

[b]Příběh[/b] hry mě zaujal. Četl jsem v článcích a YT recenzích, že je to prý slabá stránka, ale mám rád tenhle lehce "crazy" styl alá GTA. Stuff blowing up, crazy dialogue atd. Co je ještě důležitější než scénář hlavního příběhu je koncept "Emergent gameplay", mnoho takových jsem v průběhu hraní zažil.

[b]Graficky[/b] OK, i má dosluhující karta Radeon 270x to na 50-60FPS zvládla tak, aby hra vypadala slušně. Zejména u collectibles typu "rebel shrine" byl v 80% případů nádherný výhled na širé lány, zálivy, či hory.

Prý je tu oproti minulým dílům výrazně zvýšená [b]vertikalita[/b] hry. No, z vršku hory dolů to je hezký sešup, zejména při použití wingsuitu, novince v tomto dílu. Naučit se ho používat bylo jednoduché, zejména později s upgradem z DLC, co mu přidá něco na způsob jetpacku. Woohoo. Také mi v bodlo, že narozdíl od Far Cry 4 (kde je též wingsuit) je hra TPS a ne FPS. No, vypadá to zábavně, ale v realitě to zkoušet není nic pro mě.

Dokončeno na 98%, prostě ne a ne dát některé [b]challenges[/b] určené pro helikoptéry mě nebavily, Loochadoor byl super na dlouhé, rovné úseky, ale na ostré manévrování se mi ho ne a ne dařilo dostat pod kontrolu. Ale 150 uzlů, to je fofr, pánové.
challenges:
128/135 traversal gears
90/90 land vehicle gears earned
20/20 tether gears earned
60/60 explosives gears earned
25/25 weapon gears earned
125/125 destruction gears earned
39/45 sea vehicles gears earned
52/60 air vehicle gears earned

100% collectibles, ale tak hra vždy ukazovala na mapě, kde jsou. Daleko lehčí tedy, než třeba v nových Tomb Raider.

Takže abych to shrnul, hra mě zaujala, nenudila a rád jsem jí nějaké ty dva měsíce hrál. Strávil jsem u ní hezkých pár desítek hodin, plnění challenges mi nepřišlo jako nutnost, ale zábava. Zase vnímám to samé, jako např. ve Witcher 3, velice mě baví jen se tak procházet krajinou, vnímat krásy - ale narozdíl od W3 je to v daleko zběsílejším tempu, ale to je záměr hry.

Hry mají být zábava, nejlépe kvalitní zábava. Destruction that doesn't feel cheap, překonávání kilometrů cesty za několik minut pomocí wingsuitu, všudypřítomný military hoši, co se mě snaží zabít (o to víc cvičných terčů). A ano, trvalo mi to asi hoďku, ale pak jsem chtěl používat eDen Spark furt. A též mi JC3 připomělo jednu "hru", co jsem kdysi pařil - Garry's Mod. Takhle jednouduché jsem vždy chtěl, aby GM bylo. Tethery, explosive sudy a no consequences mi to zde umožňují. Také bodly všemožné usnadňováky hraní, jako zničené chaos objects v bázi zůstanou zničené i když v pruběhu jejího osvobozování zemřu, že vozidlo co jedu má daleko větší sílu a setrvačnost, než identické vozidlo jedoucí naproti, co řídí NPC.

Zápory asi jen Land mech z DLC, hra v něm mě nebavila a a na challenge tam jsem se vykašlal. A některé challenges, co byly moc dlouhé. Ano, nikdo mě nenutil je udělat na 5 gears, ale když už jsem začal. Spíš mi vadila délka, než obtížnost, plout 3 minuty v pohodě a pak v posledních 20s udělat chybu. Nebo když wingsuit vyžadoval proletět 29/30 kruhů na perfect, to už je hardcore oproti jiným. Nerovnováha, no.


Přidám malý příběh, jak až tak moc mě to bavilo. Jedna velice rychlá a manévrovatelná lodička, co se nachází jen na dvou odlehlých jezerech vysoko v horách, kde není žádný přístav. To je problém, protože abych tu loď mohl používat v challengích, na rebel drops a tak, musím jí někam do města dostat. Nejbližší město vzdálené od obou míst třeba 2-3km. Tak jsem jí zkusil zapřáhnout za různá nákladní auta, co jsem měl dostupná. Kdeže, ani se to nehlo. Tak jsem si řekl, co to naložit do obrovského nákladního auta, jaké jsem viděl v neméně obřích lomech. No jo, ale nejdřív ho musím také do nějakého města dostat, ještě jsem to neudělal. A pak mi došlo proč, protože u lomů široko daleko města, ni vesnice nejsou. OK, tak jsem si vytyčil trasu do nejbližšího a šouravým krokem se tam vydal. Po půlce cesty, kdy už jsem si říkal, jak dobře to jde najednou zrada - auto je příliš vysoké a neprojede úzkou štěrbinou vjezdu skrz zeď (kdo hrál, pochopí). Tak jsem se vydal to objet, najít konec zdi, nějaký průlom, ale kdeže - zeď na obě strany hezkých pár km. Je to obrovský svět. Nu, stejně jsem se ale sveřepě vydal na cestu. Problém nastal, když jsem zjistil, že to vozidlo má sice gargantuózní kola, ale není vůbec terénní. No, nějak jsem se tak skrz mnoho kontrolovaných pádů ze svahu dostal. Ale když jsem pak celý šťastný zkoušel tu zatracenou loď dostat do tohoto sedmimetrového náklaďáku, veškeré mé pokusy skončily výbuchem té lodi.
Dokonce jsem i zkusil sednout na loď a pomocí tetherů se přitáhnout do města, na každý výstřel třeba 50-100m. Dal jsem tomu pár pokusů, ale vždy mi loď poškozením vybuchla v kopečku před městem. Ale nechtěl jsem se vzdát, když jsem zkusil tolik, v diskuzi o hře jsem četl, že by to šlo helikoptérou. OK, 6 tetherů na max úrovni síly, the most powerful helicopter - Urga Hrom, no a donést to letecky do města, do garáže. Je to přeci jen kousíček, ne? 2km vzdušnou čarou. Ale taky se nedařilo, loď furt padala. Tak jsem zkusil ještě poslední zoufalý pokus, veeelice opatrně s loďkou doletět nad nejbližší moře a pustit jí dolů, pak doplout pár km k nejbližšímu přístavu. To se nakonec povedlo a loď byla má. A to je jen jeden z mnoha příběhů - o to víc důvodů, proč je pro mě JC3 super.

Pro: Zábava, destrukce, vertikalita, pravý open world sandbox

Proti: Land mech, některé challenges

+12