Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Juiced

14.06.2005
57
51 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Arkádové závody Juiced, odehrávající se ve fiktivním městě Angel City, se nechaly do značné míry inspirovat hrami NFS: Underground a mnohé věci z nich dotahují do konce.

Jsou zde stejné typy závodů: okruhy, z bodu A do B, Sprint (Drag) a ShowOff (Drift). ShowOffu se týkají právě celkem výrazné změny, bodové ohodnocení se zde odvíjí od několika předem daných manévrů. A tyto jdou použít i v předem určených místech v obyčejných závodech, kde za ně dostanete bonusové body.

Úplnou novinkou oproti NFS je systém sázek, které přinášejí vyšší příjmy než výhry v závodech. Vsadit si můžete na to, že dorazíte do cíle dříve než soupeř, na svého týmového kolegu (můžete závod jen sledovat) a nebo na někoho úplně cizího. Dokonce je možné vsadit i vlastní auto.

Je implementován i arkádový systém poškození, od promáčknuté karosérie až po únik nitra. Každé poškození musíte opravit a zaplatit. Z NFS je přejat i systém soupeřů, kteří jsou tak dobří, jak se vám zrovna daří a sbírá se zde respekt, za který pak pořádáte vlastní závody.

V roce 2007 vyšlo pokračování Juiced 2: Hot Import Nights.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Pokud měl být titul Juiced konkurencí Need for Speed: Underground (popřípadě novějších dílů), tak se mu to hrubě nepovedlo, což vysvětlím v následujících řádcích.

Jestli jsem to pochopil správně, tak cílem hry je dosáhnout určitého respektu u vůdčích členů osmi závodnických týmů. To považuji za hodně zvláštní řešení, protože místo abych postupoval stále vpřed, mohlo dojít i ke snížení respektu, a to třeba jen poškozením soupeřova vozu. To byl jeden z důvodů, proč jsem Juiced nedohrál.

Herní zážitek mi také znechutily vozy se zadním náhonem. Vozy s předním náhonem se ovládaly vcelku dobře, ale ta nejlepší auta měla náhon na zadní nápravu a nedala se vůbec ukočírovat. Proto jsem jezdil jen závody v nižších kategoriích.

Dalším důvodem byl fakt, že mě ty stále se opakující tratě a hlášky závodníků prostě přestaly bavit. Vadila mi také absence mého oblíbeného driftu, jenž zde byl nahrazen jakousi předváděčkou, kde stačilo pořád dokola dělat otočku o 180 stupňů a bylo hotovo.

Abych ale jen nehanil, vyzdvihnu i nějaké ty klady. Nejvíce mě zaujal autobazar, kde jsem si poprvé od Need for Speed: Porsche 2000 mohl koupit nejen nové, ale i ojeté vozy a ty následně opravit. Pravda je, že se vozy svou pořizovací cenou ani cenou oprav moc nelišily, ale alespoň jsem si je po určité době mohl pořídit všechny.

Na závěr ještě mohu zmínit možnost pořádání vlastních závodů v nevyužitých dnech v kalendáři či sázení se s jednotlivými závodníky nebo sázka na závodníky (v případě sledování závodů), což bylo příjemným zpestřením, které mi trochu zlepšilo výsledný dojem.

Pro: autobazar, pořádání vlastních závodů, sázení

Proti: respekt, vozy se zadním náhonem, opakující se tratě a hlášky, absence driftu

+13 +14 −1
  • PC 50
Z prvních informací to vypadalo na moc pěkného konkurenta NFS Underground, bohužel díky protaženému vývoji hra vyšla tak nějak s křížkem po funuse (stejně jako letos druhý díl).
Samotné závodění bylo vcelku povedené, našlo se taky několik originálních nápadů, jenže jejich zapracování a celkové fungování už moc povedené nebylo. Hra neustále hráči házela klacky pod nohy a nebyl problém dostat se do stádia, kdy jste v půlce hry musely opakovat celou kariéru znovu.
+11
  • PC 40
jaké jsem zažil zklamání, když se mi do rukou dostala krabice a já vložil do mechaniky DVD s perfektní hrou Juiced, která svými možnostmi tuningu, počtem vozů, realističností a kariérou ilegálního závodníka předčí sérii NFS... po prvním spuštění jsem si říkal, že toto bude hra u které vydržím hodiny, realita byla jiná... po usednutím za volant vypůjčeného vozu jsem měl pocit, že řídím divokého býka... ovladatelnost na klávesnici je horší než u kterékoliv hry, při použití volantu je byť o něco realističtější, avšak stejně na dvě věci :)... možnosti tuningu, o kterých jsem si četl na krabici, mě zklamaly o to víc... údajných 7.5 biliónů možností, jak si upravit vůz jsou nejspíše počítány i s odstínem všech barev vašeho vozu.... příběh ve stylu kalendáře nelegálního jezdce by byl dobrým námětem... bohužel autoři hru zkazili, jak se dalo...

Pro: závody o auto soupeře, ucházející soundtrack

Proti: všechno ostatní

+9
  • PC 80
To jsem opravdu jediný, koho tato hra bavila? Zkusím se tedy objektivně zaměřit na jednotlivé aspekty hry, možná zjistím, že je hra opravdu špatná.

V grafice to určitě není, graficky je hra pěkná, v tom to není, i auta jsou pěkně udělaná, byť mne na nich štvalo pár věcí, ale o tom se zmíním později. Možná okruhy, ty jsou takové divné, sterilní a hodně podobné. Jenže u závodních her jde o závodění a ne o to abych se kochal okolím, od toho jsou jiné hry. Ty obličeje šéfů jiných gangů jsou taky divné, vypadají jako figuríny z výlohy. Jenže to je drobnost, takže vezmu-li to kolem a kolem, hra je graficky dobrá, tady problém nebude.

U zvukové stránky hry určitě potěší český dabing, i když ty jejich hlášky a rozhovory se opakují. Hudba, stejně jako ozvučení aut a ostatních efektů určitě nepadá nikam pod průměr. Ale zase nic nadprůměrného to není. Ale tady problém také nebude, ne ne.

Co se týče vlastního závodění, má tato hra kapánek problém, neboť každý zřejmě čeká od Juiced úplnou arkádu jako Nýdy, jenže Juiced takové není. Už jen to, že své auto můžete rozflákat a je třeba ho opravovat, svědčí o tom, že to nebudou závody "kamenných" aut jako třeba v Underground 2. Tohle mně na hře trochu štvalo, poněvadž u tohoto typu her nemám rád, když musím auto opravovat. Soupeři se zlepšují v závislosti na tom, jak dobře jezdíte vy. Při závodění je třeba brzdit apod., nepočítejte s tím, že při závodě pojedete na plný plyn. Tohle je možná to, co lidem na téhle hře vadí, protože podle té "gangsta" atmosféry se hra prezentuje jako čistokrevná arkáda. Pokud si ale zvyknete na trochu "reálnější" ovládání, tak není problém. Jenže ne vždy záleží jen na vašem řidičském umění, záleží totiž i na tom jaké máte auto. Jestliže máte slabé, tak se vyhrává dosti těžko. Pokud si ale zvyknete, tak fakt není problém.

Tuning je zde, nechci říct odfláklý, ale prostě si s ním tolik nevyhrajete, jako jinde. Myslím ten vizuální samozřejmě a vlastně není vůbec důležitý. Velmi důležitý je ten motorový, takže si je třeba pořádně promyslet, do čeho vrážíte těžce vybojované peníze. Vylepšení motoru musí mít vždycky přednost před nějakým spoilerem.

Asi největším mínusem hry je samotný systém závodění, párkrát jsem musel začínat skvěle rozjetou kariéru znova a zkazil jsem si ji během pár závodů. Ze začátku, když ještě soupeři nejsou tak dobří, se určitě vyplatí závodit o auto. Získáte tak dva až tři auta navíc.

Za mne tedy povedená závodní hra, která je ovšem zprasená závodním kalendářem. Na druhou stranu je fajn, že závodit vůbec nemusíte, můžete si vsadit na nějaké auto a sledovat jestli vyhraje. Systém sázek je fajn, sázel jsem ostošest. No, vlastně závodit můžete, i když sami nezávodíte a to tak, že do závodu vyšlete někoho ze svého týmu. Nicméně, není to moc dobrý nápad, jezdí jako pitomci a často se stane, že díky nim budete prohrávat týmové závody.

Pro: Systém sázek, závody o auto, dabing

Proti: Kalendář, nebolh systém závodění, špatní členové vašeho týmu

+9