Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hocus Pocus

1994
65
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V plošinovce Hocus Pocus hráč ovládá mladého kouzelníka, se kterým se musí probojovat přes 36 levelů, rozdělených do 4 epizod. Cílem každé úrovně je najít předem určený počet krystalů, po jejím dokončení se objeví počítadlo score, které kalkuluje množství nasbíraných pokladů a "time bonus", pokud hráč úroveň dokončil v časovém limitu. Každá epizoda je zakončena souboji s bossy.

Hocus Pocus je plynule scrollující 2D plošinovka s VGA grafikou. Hra byla distribuována sharewareovým gigantem Apogee, první epizoda byla k dispozici zdarma, další tři si hráč musel dokoupit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Po dohrání většiny her Apogee, Dizzyovek jsem se chtěl vrhnout na něco dalšího. Namlsán diskuzí u Prehistoriku 2 jsem se chtěl vrhnout na jedničku i dvojku, ale zjistil jsem, že jednička je (zatím) nad moje síly. A tak jsem si sehnal Hocus Pocus, hru která mě nikdy extra nezaujala, ale přitom to nakonec nebyla špatná záležitost.

Hocus Pocus je sice od jiné firmy, ale v distrubuci Apogee a jedná se typickou a možná poslední záležitost téhle firmy. Čtyři epizody po 9 kolech. sbírání klíčů, secrety, kola jako jedno velké bludiště.

Mladý kouzelník Hocus se chce stát členem magické gildy, aby se mohl oženit. Mágové s gildy si vymyslí čtyři úkoly, které povětšinou slouží k tomu zbavit se tvorů, na které si sami netroufají - bahenní démoni, stromoví démoni, draci a zlotřilý čaroděj. Je to ptákovina, ale nebere se vůbec vážně, mezi epizodami jsou dialogy plné suchého humoru, Hocus v kolech potkává přátelského čaroděje z gildy, který se velice diví, že je ještě naživu, hlavní záporák se jmenuje Trololon, nebo tak nějak... zkrátka příběhové pozadí je v pohodě.

V pohodě je i grafika. Ač se na rok 1994 nejedná o žádný zázrak, barevná kostečková grafika je dostačující a pokud se budete koukat, v pozadí jednotlivých kol jsou za okny překvapivě malebné obrázky. Stylově mě barevnou škálou, zbraněmi a různými krystaly připomínala nevím proč Heretic.

A do třetice v pohodě je i hratelnost. Pryč jsou šílenosti s hrdiny na jeden život a šíleným brajglem na obrazovce. Dá se vybrat ze tří obtížností, hrdina má spoustu energie, střílí přesné a rychlé blesky, které se po upgradu mění v bleskový kulomet. Ten dělá s nepřáteli krátký proces. Skákání je přesné, odladěné, ani jednou se mi nestalo, že bych někam nemohl doskočit a i pokud někam spadnete, většinou se nejedná o smrtící pád, ale nějaké bodáky či láva, z čehož se dá vyhrabat. V každém kole je spousta secretů, které se kupodivu dají lehce najít, líbily se mi různé hrátky se spínači a engine, který krásně reaguje na otevírání či vytváření nových cest. Cílem každého kola je najít všechny krystaly, jejichž počet máte dole na obrazovce, vedlejším cílem je objevit všechny poklady, což zjistíte ve formě debrífingu po kole. Mezi koly se dá ukládat.

Na easy je tak hra v podstatě opravdu velice easy, snad kromě pár případů vlastní blbosti jsem ani jednou neumřel, hrou jsem procházel jako nůž máslem. A vzhledem k hladkému průchodu a neustále se opakujícím kolům bez nových nápadů se ke konci dostavil trošku stereotyp. Ale jinak jsem si užil opravdu oddechovou plošinovku, než se zas pustím do nějaké šílenosti se dvěma životy na celou hru.
+15
  • PC 55
Já bych tenhle kousek až tak nezatracoval. Hocus Pocus je lehoulince nadprůměrná plošinovka. Těch dvou babek ve výprodeji na GOGu vůbec nelituju a jako jednohubka víc než vyhovující. Moc se mi líbí čistý a plynulý dojem z hraní. Kouzelník Hocus dělá přesně to, co chci, plošinky dostatečně velké, potvory poměrně nenáročně odstřelitelné a celkově ta obtížnost na moderate je taková... řekněme opravdu střední. Hra příjemně odsýpá bez nutnosti stonásobného opakování stejných pasáží (i když ani tomu se pravděpodobně úplně vyhnout nedá, protože ukládat lze pouze mezi levely). Projednou jsem nehledal u hry výzvu a chtěl jsem si jen pár dnů po práci nestresově zahopsat, a tohle přání mi Hocus Pocus splnil kvalitně.

Na to, abych šel s hodnocením objektivně výše, je ale hra moc generická a tuctová. Leveldesign je sice celkem povedený (každý level je malé bludiště namísto klasického lineárního tunelu), ale zhruba od poloviny hry mu už dochází dech kvůli neustálé recyklaci nápadů. Poslední, čtvrtá epizoda, už působí vyloženě navíc, tj. aby se neřeklo. Stejnou výtku lze mít mj. i k prostředí, bonusům, potvorám, bossům,... Černokněžník ve špičatém klobouku, stojící na místě a metající v pravidelných intervalech ohnivé koule? Eh. Ten byl možná "nejzajímavější"... Ač řemeslně zruční, autoři nejvíce hřeší na nedostatek fantazie a originality. A na Hocus Pocus se tak až příliš snadno zapomíná. Spíše než celou hru, doporučuji vyzkoušet jen asi nejpovedenější shareware epizodu (pořád ještě stáhnutelnou z webu 3D Realms).

Pro: čistá hratelnost, funky soundtrack

Proti: totální nedostatek invence

+14
  • PC 70
Hocus Pocus je pro mně velice oblibeným zabijákem času. Hra neútočí na smysly přemirou akce, či nezaměstnává mozek potřebou taktizování. Je zkrátka jednoduchá a nikam hráče nežene (samozřejmě s vyjímkou, pokud hráč nemá rapid fire a nechce o něj zbytečně přijít).

S Hocusem jsem se poprvé setkal kolem roku 2002, v dobách kdy na ČÉTÉčku letěli simpsonovi, přátelé atd. a Hocus Pocus byla jedna z her, kterou jsem tehdy přitom "pařil".
Díky tomu mám tuto hru spojenou s celkovou nostalgií a pocitem klidu.

Hocus Pocus nevytrhne tím, že by si udržel originalitu dokonce čtvrté epizody, zkrátka už v druhé epizodě jste z něho viděli vše. Ale to pohádkové zpracování u mně stále boduje, zvláště když hráč vedle toho slyší z televize, jak Joey vydírá Chandlera a Moniku aby se jejich prvorozené jmenovalo Joey.

70%
+5