Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heretic II

31.10.1998
08.05.2000
77
88 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Stanete se hrdinou jménem Corvus, který se po smrti D'sparil (nejslabší ze Serpent Riders) vrací do svého města Silverspring, kde zjišťuje, že obyvatelé jsou nakaženi záhadnou chorobou a město je zdecimováno. Vše souvisí s minulým dějem a proto se vydá pátrat, co se stalo.

Pokračování úspěšné středověké akce Heretic tentokrát plně 3D z pohledu třetí osoby. Vyznačuje se svou délkou a grafikou s mnoha světelnými efekty a výbuchy a kontaktními boji plnými krve a akce. Jako zbraně poslouží hole se sečnými nástroji, které se upgradují, budete metat energetické střely, používat spousty ochranných kouzel, zbroje, sbírat bonusy. V cestě vám budou stát démoni, zombies, gigantičtí vosí válečníci a jiný přerostlý hmyz, mohutní kati a jiní. V rámci dobrodružství projdete zničená města, chrámy, bažiny, hnízda a spousty jiných. Za zmínku stojí i audio zpracování, zvuky zbraní, naříkání obětí a dětí v herním pozadí.


Poslední diskuzní příspěvek

@Malignus (26.05.2022 21:04): Jedině na ebay, popř. na aukru. Loni to tam nabízeli, ale nikdo nezakoupil. S touto hrou jsem se natrápil dost. Bavila mě extrémně, ale crcačka s hudbou, to byl bizár. A stejně mi to nejelo úplně ideálně, uložené pozice. Chtělo by to Gog, Steam. A hlavně pohodlnou implementaci hudby, jakožto pevnou součást licence.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Vždycky jsem měl rád akční hry. Z jednoduchou hratelností, které dokázaly zvednout herní adrenalin. Heretic II ztělesňuje přesně, co mám rád. Jenoduché a perfektně funkční ovládání. Svižnost. Hra má spád. Celá hra je jedna velká jízda. Bez zbytečných bludišť a složitých hádanek. Nějaké jednoduché se najdou, ale neruší.

Hra má skvělý level design. Občas, kupodivu, pracujete na velkém prostoru. Dá se v tom ale skvěle orientovat. Zbraně a schopnosti jsou fajn. Jak obranné tak útočné. Dají se v nich najít docela slušné kombinace, takže nemusíte pořád střílet z nejnovějšího kanónu, abyste zvládali. Ozvučení taky dobré. Jenom ty nepřátelé mě trošku zklamali. Za celou hru jsem si k nikomu nevytvořil zádné pouto, nebo něco, čím bych si je zapamatoval. Prostě nějací panáci, kteří padali v gejzírech mých kouzel. Ještě k tomu celkem nemyslící.

Heretic II tvořil vlastně první vlnu akcí z třetího pohledu. Proto mě překvapilo, jak se tvůrci vypořádali s kamerou. Neměl jsem žádný problém. Funguje perfektně. Akci nepřekáží. Co se týče grafiky. Tady Raven dokazuje, že s technologiemi od ID umí nejlíp pracovat. Hra, bych řekl, že vypadá o dost líp, než třeba její dobový souputník SIN. A ještě k tomu byla na hardware docela skromná. Což jsem tehdy oceňoval i já (jenom se mi tehdy během hraní vysypala šunka).

Příběh tady nějaký je. Mě osobně moc neoslovil. Nákaza, putování za lékem, pak nějaké to (v uvozovkách) překvápko a předvídatelný konec. Hrál jsem na střední, a přišlo mi to dost jednoduché. A taky krátké. Jako odreagovačka je tahle hra skvělá. Já si jí užil.

Pro: svižná akční hratelnost, design úrovní, grafika, kamera, efekty zbraní

Proti: krátké, nic moc nepřátelé, kteří jsou ke všemu dost blbí

+23
  • PC 80
Tak a celá sága je za mnou. Heretic 2 jsem kdysi určitě vyhrál, ale vůbec si to nepamatuju. Není to ale na škodu, protože to není špatná hra.

Zatímco Hexen 1 a 2 sledovali příběh zničení dalších Serpent Riderů v dalších světech, Heretic 2 se vrací k hrdinovi prvního dílu Corvusovi. Ten se vrací po zničení D´Sparilla domů, ale svůj domov nachází v troskách a lidi změnění v něco jako zombie díky magické nákaze. Začíná cesta za hledáním léku a poražením toho, kdo za morem stojí. Je tu konečně intro, outro, nějaké ty enginové animace uprostřed hry a příběh. Ten Vás žene od čerta k ďáblu a většinou zbytečně, ale aspoň tu je a není úplně marný.

Změnil se i styl hraní a to úplně. Z 3D akce se stala tombraidrovka se vším všudy. Ovládání včetně kotoulů, salt na všechny strany, vytahování se na římsy či automatického zaměřování je komplet převzaté. Tvůrci vylepšili občas příšernou kameru z Tomb Raidera a za celou hru se mi nestalo, že by kamera nestíhala. Stejně perfektní je ovládání, které přejde rychle do krve. Zamrzí ale občasné bugy, zasekávání výtahů, zaseknutí v textuře, občas hra jen tak spadne při save/load, naštěstí uloženou pozici to nezničí.

Z Tomb Raidera je také převzaté občasné hledání předmětů, které někde nutno použít, z Hexenů zase občasné propojení několik kol a ke konci bloudění. Ale celkově se ve hře dá víceméně bez problémů zorientovat. Nechybí rozbíjení všeho možného a různé odměny, naopak z 99% zmizely důležité tajné chodby. A grafika mi svou temnou barevností připomínala Unreal.

Jinak si jde Heretic svou cestou. Poprvé v téhle sérii jsem měl pocit, že hraju opravdu fantasy. Corvus má několik druhů kouzelných obran, které má smysl používat (např. meteority na otravné ptáky) a které plýtvají modrou manu. Zelená mana je na útočná kouzla, kterým patří na klávesnici sudá čísla a které stojí opravdu zato - od slabého fireballu přes ohnivou zeď až po monumentální plazmový výbuch. Pokud Vám dojde mana, není problém přepnout na kulometnou hellstaff či dvojici parádních luků - jeden střílí kyselinový mrak, druhý je výbušný. Dojde Vám i tohle? Není problém, Corvus totiž bezvadně ovládá bojovou hůl, která není zbytečnou zbraní jak ve většině 3D her, ale naopak si na pár ran poradí s každým soupeřem. Troufám si říct, že po dvou upgradech se v ohnivé verzi stává nejlepší zbraní. Ve hře je taky spousta dobíječů many, životů, energie, různé ochrany, na druhou stranu se nevyhnete i pár nechutným pastem.

A nepřátelé? Radost zabíjet! S volitelnou krvavostí z nich můžete dělat krvavou kaši, s volitelnou obtížností si vyberete jak moc velkou hrozbu představují. Většinou proti Vám stojí různá havěť (krysy jdou zašlápnout) či nějací ti humanoidi, kteří vypouští všelijaká kouzla. A nejotravnější jsou ti s plynem, to se člověk ani nenaděje a půlka života je pryč.

Zkrátka podle mě se Heretic 2 docela povedl. Je to něco jako fantasy Tomb Raider v Unrealovské grafice, který se více zaměřuje na boj než na puzzle a skákání a který svižně ubíhá až ke konci bez větších zákysů.

Pro: Tombraidrovský feeling, perfektní systém zbraní a kouzel, mocná staffka, grafika.

Proti: Občas zabugované.

+17
  • PC --
Zábavné pokračování kultovní fantasy FPS, tentokrát v third person pohledu a s větším důrazem na kontaktní boj.

Zatímco v původní hře byla hole nouzovou zbraní, zde se jedná o tu nejpoužívanější a nejuniverzálněji využitelnou. Lze s její pomocí skákat na delší vzdálenosti, usekávat nepřátelům končetiny, vyrážet jim zbraně z rukou, případně je i rovnou dekapitovat. Nedá se sice říci, že by šla ovládat natolik přesně, aby se jednalo o více než pouhá díla náhody, i tak to ale potěší. Na dvou místech je dokonce možné si ji vylepšit. Taková ohnivá hole je pak nejen efektivní, ale i velmi efektní. Heretic II obecně má povedené grafické efekty. Radost pohledět.

Bohužel přesun kamery také značně ztěžuje použití střelných zbraní. Je zde sice možnost zapnutí automatického zaměřování, s tím to ale prostě není ono. Problémem není ani tak kamera samotná, jako spíše celková rychlost hry. Nepřátelé nečekají. Většina se pohybuje rychle, dobrá polovina z nich je navíc asi tak polovičního vzrůstu proti hlavní postavě, což zaměřování ještě více znemožňuje. Nakonec jsem střelné zbraně použil v podstatě jen na bosse. Zamrzela také absence více nepřátel z prvního dílu, zaznamenal jsem pouze jednoho. Většinou jsem měl pocit, že bojuji spíše proti agresivní fauně té které lokace než proti opravdovým nepřátelům, což mi úplně nesedělo. Dalším záporem je relativní krátkost hry, mapa zobrazená při načítání slibovala více.

Přes všechna negativa se ale stále jedná o velmi dobrou akci z mé nejoblíbenější herní éry.
+15 +19 −4
  • PC --
Heretic 2 jako by neexistoval, jako by se propadl časoprostorovou trhlinou, zjevil se v mé dimenzi teprve před 7 měsíci a já ho náhodou našel. Pokládám si otázku proč tomu tak je. Možná, že jsem si Heretica pořád míchal s Hexenem, který jako by z oka vypadl právě Kacíři. Přitom jeho pokračování nevypadá vůbec jako Heretic ani jako pokračování Hexena, který vypadá jako Heretic 1 ve 3D enginu.

Heretic 2 je odlišný, zcela jiný žánr, než byl jeho předchůdce. Možná proto se utopil v proudu času, což je zatracená škoda, jelikož i přes jeho stáří, naprosté osobní nezaujetí a pocitu nostalgie mne dokázal polhtit.

Po obligátním přenastavení ovládání jsem si pustil tutoriál a k mému překvapení jsem zjistil, že Corvus za těch pár let prošel intenzivním gymnastickým a atletickým výcvikem. Tak intuitivní a jednoduchý pohyb jsem do té doby ve hrách podobného ražení neviděl ani nepociťoval. Corvus, který měl v jedičce mobilitu batolete s obrnou najednou háže salta, dělá kotouly, šplhá jako horolezec a skáče o holi jak Sergej Bubka v nejlepších letech. Corvus na nižší stupínky či bedny vyšplhá sám, když se před ním velká propast použije svou hůl.

Po ukončení výuky jsem přešel do samotné hry, pokosil pár Jožinů z bažin a znovu jsem byl potěšen. Párátko, kterým jste v originále démonům způsobovali tak svědění, je zde v porovnání jak atomová puma. Odsekávání končetin humusákům je opravdu prima, looks good, feels good. Level design je daleko přímočařejší a kompaktnější, než to abstraktní brodiště z jedničky, což jen dopomáhá dynamice hry.

K tomu všemu Corvus dokonce mluví! komentuje věci či události, které vidí nebo mluví s lidmi, které na svém putování potká. Celé je to pak mnohem uvěřitelnější a atmosféričtejší.

Zamyšlení: Proč 20 let stará věc má hovořícího hrdinu, ale letošní Metro Exodus má mlčenlivého frajera?

Určitě bych Heretica 2 dohrál na jeden zátah, ale není mi však přáno. I se všemi opravami a fanouškovskými vylepšeními mi hra konstantě a náhodně zamrzává. Proto je pro mne nehratelná. Jaká to smůla. Heretic 2 má všechny ingredience na to, aby byla hitem. Záhadou mi jest, proč se tak nestalo.

Z toho, co jsem hrál, nemám nic jiného než pozitivní dojmy, kdo ví, třeba si jednoho dne budu moci tento gem odfajfkovat.
+15
  • PC 80
Tak, na to že je to hra z roku 1998, tak šlape parádně i na W10 64. Hráno v základní verzi 1.00 v režimu openGL32 a max. rozlišení 1280x960. Žádný crack nebyl potřeba, dokonce mi hra přehráva i hudebný stopy přímo z CD. Kromě toho že mi hra 2x spadla v jednom otevřeným pruchodu sem nezaznamenal žádný chyby. Nastavil sem si extrémní brutalitu a armageddon obtížnost. Na tu už to není žádná sranda.

Hratelnost je výborná i na dnešní dobu, jak někdo už komentoval postava dokonce mluví, většina zařízení se dá rozbít (což nefunguje pomaly ani v dnešních střílečkách, když nemužu rozbít džbán na stole). Lokace jsou patřične rozmanité, lze se v rámci oblastí dokonce vracet v levelech zpět. Sem tam sem si pěkne pobloudil. Je tu pár souboju i s bossy.

Pro: hra která ma i dnes co nabídnout

Proti: po vyčerpání many se počet zbraní sníží o polovinu

+12