Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life: Opposing Force

18.11.1999
84
318 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

V průběhu datadisku ke hře Half-Life se ocitnete v kůži vojáka americké armády Adriana Shepharda. Vaším úkolem je celé místo zajistit a celou záležitost vzniklou v Black Mesa vyřešit hrubou silou. Ve hře potkáte kromě mimozemských organismů i členy elitní jednotky Black Ops vyslaných na místo neznámo kým. Dostanete se i na Xen a hra vám umožní používání některých mimozemských zbraní. K tomuto arzenálu si ještě připočtěte některé kousky z výbavy mariňáků jako těžký kulomet a nebo klasická odstřelovací puška. Párkrát se také stane, že zahlídnete hlavního hrdinu původní hry Gordona Freemana.

Skoro celou hrou budete procházet s dvoučlenným týmem skládajícím se ze zdravotníka (léčí vás) a technika (pomocí svářečky otvírá cestu dál, nebo zpřístupňuje místnosti s municí a novými zbraněmi).


Poslední diskuzní příspěvek

@Gordon (27.12.2021 19:40): No a proč ne? Hrál jsem Amnesii, COD, COD: UO a Dear Esther a nic z toho mě neuráželo. Jako můžu se tvářit, že originální dabing v COD byl skvělej a v duchu stáda na Fénixe nadávat, ale bylo by mi stydno.

90 % japonských klasik má příšerné dabingy a taky to nikoho nes**e.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Opposing Force, fajnšmekry nazýván též „Zelený Half-Life“ je snímek určený původně pro propagaci armády. Tvůrci slavného Half-Life ucítili příležitost a už během natáčení prvního filmu zaúkolovali rejžu, aby se postaral o natočení rovnou dvou filmů (vlastně třech, ale o tom až jindy). A tak se začal natáčet příběh neohroženého Amerického vojáka Adriana Sheparda. O tomhle borci se mnoho neví. Pouze se spekuluje, že má něco společného s pasáčky ovcí. Nicméně za pravého Amerického vojáka mluví činy a ne slova a tak ani Adrian nepatří mezi mluvky.

Protože natáčení započalo až poté, co se Black Mesa zamořila vesmírnou havětí, bylo zasazení Adriana na scénu nasnadě. Jeho hrdinným úkolem nebylo nic menšího, než zabít vše, což plně odpovídalo jeho výcviku, schopnostem a výše IQ. Natáčení ve stejných kulisách mohlo působit lacině, ale rejža dokonale věděl, jak zajistit, aby se diváci nenudili. Pozorování změn a snímaní dění z jiného úhlu pohledu je díky střídmosti poutavé a přitom nepůsobí lacině. A opět se rejža neopomněl párkrát mihnout v pozadí, takže pozorní diváci mohou stejně jako u HL sledovat „muže, jež všechno spáchal.“

A o čem Adrianův pětihodinový velkofilm složený z 12 snímků je?

Film I – Incoming (00:05)
Jako správný blocbuster začíná film tichem před bouří a nečekaným „prásk.“ Lidi prostě milují tyhle zvraty. Možná by je milovali víc, kdyby mohli věřit, že hlavní hrdina havárii nepřežije.

Film II – Welcome to Black Mesa (00:30)
Adrian zdivočel a místo toho, aby mrtvým headcrabem utloukl vědce, kteří mu zachránili život, rozhodl se s nimi spolupracovat. Vojenští experti dohlížející nad natáčením nalezli uspokojivé vysvětlení – vědci Adrianovi připomínají ovečky.

Film III – We are Pulling out (00:15)
Až do teď byl OP pro diváky takový… podivně pomalý a ne zrovna akčně laděný. Spíše než na své kulky se Adrian musel spolehnout na postřeh. Dokonce hrozilo, že tato Adrianova epizodka skončí návratem na základnu, ale rejža měl své plány. A ukázalo se, že dobře udělal, protože od tohoto momentu film nabral spád.

Film IV – Missig in Action (00:25)
Nejprve se Adrian pekelně ochladil při skákání nad turbínami, načež se pekelně zapotil při utíkání ohni ve spalovně. Zlí jazykové říkají, že se při chůzi mezi roztočenými lopatkami turbín i pekelně pos… ale to je jistě lež.

Film V – Friendly Fire (00:30)
Největší Adrianovo dilema přineslo setkání s kolegou kulometčíkem. Adrian podvědomě tušil, že kulomet se mu do rukou dostane i později, ale nevěděl, kdy přesně. A tak dumal nad tím, zda kulometčíka přetáhnout hasákem po hlavě nebo jej nechat jít. Nakonec zvítězila čest a tak Adrian po boku svých kolegů vyznačujících se těžkou mentální retardací hrdinně bojoval. Zvláštní je, že když kulometčík zahynul, Adrian se radoval společně s nepřáteli.

Film VI – We are not alone (00:10)
Jelikož se z Gordona Freemana stala celebrita ještě než šel OF do kin, pochvalovali si tvůrci dvě vteřiny materiálu, na kterých Gordon vystupuje. To Adrian si pohled na Gordona moc neužíval, obzvláště ne, když se ho jako správný fanoušek pokusil následovat.

Film VII – Crush Dept (00:20)
Po návratu z krátké exkurze na Xen si Adrian odnesl dvě významné propriety – bolest hlavy a experimentální telepinkovač. Výpravy napříč prostorem a časem se Adrianovi většinou vyplatili. O to horší byly ty výpravy, co se nevyplatily.

Film VIII – Vicarious Reality (00:30)
Přilákat dobrovolníky do armády na slogan "zabij si svého Einsteina" se moc nezdařilo, nicméně armáda přeci jen zaznamenala nevídaný zájem potenciálních rekrutů. Když se však ukázalo, že na zeleného mazlíčka známého jako Spore Launcher nemají nárok, zájem rychle opadl. To Adrian se dostal do ZOO Black Mesa a konečně byl ve svém živlu. Vrcholem blaha bylo adoptování celkem tří vesmírných kamarádů. Do knihy stížností však vepsal: nemůžu tu najít zverimex prodávající cedule na plot s nápisem „nešplhat po jazyku!“

Film IX – Pit Worm’s Nest (00:15)
Zatímco nadšení diváci si v paměti vybavovali trampoty Gordona a chobotničky, Adrian čelil věci, kterou lze těžko popsat slovy. Gigantického červa s jediným okem se prostě musí vidět. Ale je fakt, že Adrian červa daleko radši viděl ponořeného v kyselině.

Film X – Foxtrot Uniform (00:40)
Je zvláštní, že ty největší masakry rejža vkláda zhruba do 2/3 snímku ale nikdy ne až na konec. Těžká technika, těžkopádná monstra a všude samé výbuchy. Když bylo po všem, Adrian si musel setřít pot z čela a kusy šneka z helmy.

Film XI – The Package (00:30)
S odpálením atomovky rejža počítal už na počátku. Na place došlo ke vzpouře, kdy Adrian sabotoval scenář, protože si uvědomil, že v případě výbuchu mu hrozí kremace a ne zrovna poklidný pietní akt. A jak Adrian sám řekl – chci umřít s Barnaclem na hlavě, Spore Launcherem kolem krku a Shock Roachem v kalhotách.

Film XII – Worlds Collide (00:25)
Když dojde na tasení koltů a zápas s velkým bossem ani Adrian na to nejde v rukavičkách. A jak je zvykem, na velké big bosse platí ta nejbrutálnější taktika. A tak to jsou právě masochisté, kteří dokáží nejlépe předpovídat průběh finálové řežby.

Epilog
Dodnes se spekuluje, proč dal rejža přednost vědci před vycvičeným vojákem. A taky proč promrhal materiálem a neušetřil si na druhý díl oba. Ale ono se ohledně rejžových snímků spekuluje pomalu o všem. Například o tom, kde skončili Adrianovi mazlíčci.

Pro: Návrat do známých míst, nové zbraně (jeden z nejlepších arzenálů zbraní ve FPS vůbec), noví nepřátelé (včetně bosse), + vše dobré z HL

Proti: Mizerná AI spojenců (což bolí o to víc, že jich je hodně)

+30
  • PC 90
Opposing force je takový kratší datadisk ke hře Half Life. Hra je o něco lepší než předchozí díl, více nepřátel, přidaná Race X, více zbraní, znich jsem nejvíce používal Desert Eagle, sniperku a M249. Místo securiťáků, kterých tu moc nepotkáme, nám tu pomáhaj naši kolegové, mariňáci. V tomto datadisku poznáme dvě nové třídy, medic a inženýr.
Tento datadisk jsem dohrál vícekrát než druhý Blue Shift. Na Xen se skoro nepodíváme.

Pro: Nový nepřátelé,zbraně.

Proti: Nic

+27 +31 −4
  • PC 80
Už je to přes 16 let, co jsem poprvé zaznamenal zmínku a první obrázky Opposing Force v herním časopise. Znělo to velmi lákavě, možnost projít si Black Mesu z pozice vojenské jednotky čističů kteří měli zlikvidovat i hrdinu jednička Gordona. Navíc mít k dispozici kolegy, kteří v boji poskytnou palebnou podporu nebo vyřadí zamčené dveře. Vyšlo i demo které mě navnadilo, a mělo tu správnou atmosféru. No a na první dohrání došlo skoro taky po 16 letech.

Je docela paradox, že ke hře mě dostala velká prohlášení od Randy Pitchforda jak chce vzkřísit Duka a sérii Brothers in Arms. Podíval jsem se schválně co vše už má za sebou Gearbox. A mé překvapení je Opposing Force, cože oni? Vážně? Hned se mi vybavila zmíněná vzpomínka. A bylo na čase instalovat na Steamu hru.

První věc po nainstalování a spuštění, mě zaujala grafika přesně jak jsem si jí pamatoval, a vůbec mi nepřišlo, že by nějak více zošklivěla po letech. Pomalejší rozjezd, prozkoumávání oblasti, sebrání první zbraně a už to jelo. Hratelnost má tento datadisk stále výbornou, a já se do hry neustále nořil více a více. Kolegové vojáci mi občas pomohli, ale byly pro mě spíš obavou aby danou přestřelku přežili, i když na tom hra netrvala, tak pro svůj pocit jsem je většinou udržel na živu.

Kromě starých známých lokací se tu objevují i nové zbraně a nepřátelé. Nejvíc sem si oblíbil mimozemské kousky, jejich design a účelnost ve hře byly vidět. Hra ovšem nedá nic zadarmo, a její obtížnost není malá, zvláště pasáže s jednotkami Black Ops nebo s hejnem silnějších alienů byla výzva. Datadisk který nabídl přes 6 hodin dlouhou kampaň, solidní porci nového obsahu a příběh vojáka Sheparda z Black Mesy nezklamal ani po letech.

+27
  • PC 85
Skvělý datadisk a první hra od tehdy ještě skromného studia Gearbox, které nyní známe spíše jako tvůrce série Borderlands. Vyvedlo se to náramně. Podle názvu se může zdát, že snad budete střílet nebohé vědce, či bojovat se samotným Gordonem Freemanem, ale spíš zažíváte to stejné jako Gordon, kterého akorát uvidíte, jak skáče do portálu na Xen. Během hry nebudete bojovat pouze s Xeňany, ale i s jinou mimozemskou frakcí tzv. Rasou X. A že jsou o několik řádů nebezpeční, než Vortigaunti a Headcrabové. Je tedy dobré, že na misi vybrali profesionálního vojáka, než nějakého dalšího masochistického teoretického fyzika. G-Manovi, který zde mimochodem hraje větší roli, než v originále, se ostatně velice zalíbil. (sám ho jednou zachránil a nebo ho zastavil v odchodu po příkazu "Forget about Freeman!")

Váš arzenál se rozrostl o velkou řadu zlatíček, které by Gordon ani neuměl držet. Např. mě hodně bavila silná sniperka a také SAW Machine Gun. Během mise naleznete spousty originálních udělátek jako Barnacle gun, díky které se budete přemisťovat vertikálně po prostředí (podobně jako po nových lanech), dále bych vypíchl novou Displacement Gun, kterou můžete použít jako teleport na Xen nebo jako velmi silnou energetickou zbraň. Naproti tomu novou zbraň mimozemských Shock Trooperů jsem nepoužíval vůbec, ale oblíbil jsem si Spore Launcher, který nenabíjíte, ale spíš krmíte.

Dalším originálním prvkem je mňamózní, minimalistický, sci-fi soundtrack, který se od originální hry velmi liší. Např. skvělý militantní drone Storm nebo alienský credits song Planet.

Hazard Course z originální hry byl nahrazen opravdu skvělým Boot Campem, kde po vás bude řvát několik individuí plných hlášek z různých filmů, např. Full Metal Jacket.

Co se mi nelíbilo bylo vypínání soundtracku po loadingu i přesto, že to v originále tak dobře fungovalo. Dále vás asi zase naprdne typická, zasekávací Half-Lifovská AI, jejíž pomoc tedy, kromě kolegy medika a pana inženýra se svářecím hořákem (Aliens style), moc nevyužijete. Hra je o řád těžší než originál, takže na Hard jsem quickloadoval skoro pořád.

4.2 hrs last two weeks / 8.6 hrs on record,
http://steamcommunity.com/id/globster/recommended/50

Pro: Cpl Adrian Shephard, Rasa X, Zbraně, Soundtrack, G-Man se zde víc předvede

Proti: AI, Krátkost (ale nabušenost)

+26
  • PC 90
Prvotina Gearboxu z dob, kdy se ještě nehrálo na předražené DLC, ale jako nášupy vycházely pořádné datadisky s nabušeným obsahem. Občas se mi zasteskne po troše té oldschool koridorové školy a ačkoli jsem OF dohrál už dvakrát v době vydání, užil jsem si ho i dnes, 19 let poté.

Adrian Šeprt si to dává se svými komrády ve zbrani a spolu se snaží zajmout Gordieho, který jim ukáže tak maximálně svá profláknutá záda. Vůbec celé propojení halflajfího univerza (tj. nejen Opposing Force, ale i Black Shitu) je na svou dobu příkladné.

OF je akčnější a hratelnost koncentrovanější, než v původní hře. Občas se člověk musí zastavit a trochu se rozkoukat, ale hlavně ve druhé polovině už je to slušná akční jízda a autoři si uchýlil i k poněkud otravnému prvku - respawnu. Na procházku potemnělými kanály, jen s nočním viděním, si pamatuju dodnes.

On Half-Life vlastně nikdy nebyl v přestřelkách příliš sofistikovaný - dva paňáci stojí metr od sebe s namířenými laufy a střílí si vzájemně do hlavy až do chvíle, dokud někomu nedojde hp jako první. To není příliš uvěřitelná potyčka. Asi v první třetině jsem musel snižovat z Hardu na Normal, protože se hratelnost až příliš stávala strojovým pokus-omylem. Přesto mě to s Black Ops bavilo nejvíc.

Hráno s modem Redux z roku 2006, který upravuje zvuky, modely zbraní a postav. Údajně ještě pár dalších věcí, ale toho už jsem si ani nevšiml. Každopádně je to příjemná adice, která nikterak nemění samotnou atmosféru nebo hratelnost.
+26