Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám zatím za sebou něco přes 30 hodin a připadá mi to, jako kdyby měli autoři mnohem větší plány, ale pak jim začaly docházet peníze, publisher na ně tlačil, ať to rychle dodělají a přitom by bylo třeba ještě pár měsíců, aby se hra "dopekla".

Grafika a hudba se mi líbí hodně. Jsou momenty, kdy se prostě jen kochám.

Dabing většinou super, nebýt několika kiksů (většinou rozdílné volume proti zbytku hry nebo cokoliv, co se děje mezi hlavní postavou a správcem arény).

Copy/Paste interiéry zamrzí, ale přežil jsem horší věci v Dragon Age 2. Kdyby se na hru umožnily mody a našla se dostatečně schopná a oddaná komunita, třeba by to někdo vyřešil.

Podivný způsob distribuce lootu nedává smysl a vypadá to, že je do hry napasovaný spíš aby se neřeklo.

Možnost obejít většinu plížících questů tím, že na sebe hodíte uniformu dané frakce... budiž. I když zrovna když se takhle vydáte do území uzavřeného jen pro "Nauty", kdy všichni členové téhle frakce mají nějaké viditelné obličejové tetování narozdíl od vaší postavy a NIKOMU to nepřijde nápadné...

Souboje... ale jo. Hraju za mága, co má jako druhou zbraň obří obouruční kladivo. :)

A včera jsem narazil na moment v příběhu, který vůbec nedává smysl ve vztahu k tomu, co jsem dělal před tím. Zatím to vypadá, že hra je plně lineární a žádné vaše rozhodnutí nijak neovlivní děj. Maximálně vás nějaká frakce bude mít trochu míň / víc ráda. Nevím, jestli bude důvod po dohrání zkusit novou hru za jinou postavu...
Byť místy je to tou nekonzistencí prezentace trochu legrační (inu, menší rozpočet), tutoriálová oblast splněna a hurá na ostrov. Celkem to chytlo, snad si to udrží.
Já jsem z těch recenzí nějak minul za co vlastně hraju. Ovládám jenom jednoho člověka nebo celou družinu?
Taxem jsou tomu včera dal další hodinku a zatím si to užívám docela fest, hraní za jeho excelenci má nepopiratelný šarm. Ale teda ten grupenstealth, kdy enemak vždy vidí jen mě a moji dva komrádi mu nijak nevadí, je absurdně vtipnej a na facku zároveň. Už tak to věru nabízí dostatek možností řešení problémů, stealth už to fakt nepotřebovalo, kór ne takhle donebevolajícně dementní.
Stará generácia gamesníkov cca rok 95 vzhľadom na hry, sme sedeli u suseda, akurát že sme chlastali a spoločne pozerali na jeho stroj kde to išlo:
Kôň neni
Loď nefunguje ani ako v Dragensangu
Obdobie sa nehodí
Takže po spoločnom konsenze sme sa rozhodli že to bude 65 - 75
a plusy:
Malé štúdio
riešenie vecí aj na viac ako 5 spôsobov
grafika naozaj neurazí
komorné RPG
@Blackhand47 (11.09.2019 16:03): as tak
@Nikdykde (11.09.2019 15:12): games.cz je bulvár
@JohnCZ (11.09.2019 13:14): recenze na games.cz je prostě blábol. To není ani recenze.

Na hrej.cz je jen přehnaně kritická a autor je jeden z těch znuděných z videa. Je to prostě jeho názor a třeba já s ním nesouhlasím :)
@Nikdykde (11.09.2019 13:00): Ah, tak to pardon. Na tu recenzi od games.cz teda ještě mrknu, abych jim nekřivdil. Každopádně ten stream od hrej.cz byl fakt děsnej.

Vortex je celkově úplně jiná liga mi přijde a jak českou herní novinářskou scénu moc nesleduju, tak tenhle kanál je skvělej. Nejenže kluci nejsou ke všemu tak absurdně negativní, jak je dneska bohužel zvykem, ale zároveň je vidět, že mají solidní přehled jak v herní branži, tak i mimo ni, vidí věci realisticky a umí to divákovi inteligentně předat. Líbí se mi, že na hry nahlíží i jinak, než jen jako na prostředek instantní zábavy, víc do hloubky a v kontextu, což mi velmi imponuje a rád jejich recenze díky tomu sleduju. Takže vlastně jinými slovy to, cos napsal ty.
@davidjaho (11.09.2019 12:24): ono u Vortexu se ukazuje ještě další věc. Na videohraní u hrej.cz recenzent hodnotí hudbu jako blbost co ho nezaujala, Jirka Bigas, který je kulturnější a znalejší si naopak všiml, že hudba je skvělá a hlavně je inspirována barokem, což krásně dokresluje atmosféru. Já si toho všiml taky i mnoha dalších detajlů, které sedí dobře /a jsou udělány stejně poctivě, jako mnohem realičtější KC:D.
Tedy jiný náhled má člověk, kterého baví historie, lodě, hudba – tam Greedfall obsahuje pro takového člověka spoustu bonusů. Já s kamarádkou máme rádi francouzskou kulturu a folklór a toho se tam taky hodně odráží (oni v dané době viděli kolonie trochu jinak než angličani, indiáni ze severu ameriky (včetně budoucí kanady) pro ně byli lesní lidé, s puncem šamanů a magie – což mělo i kořeny ve vlastní gaelské kultuře, přesně z toho zde vychází ta domorodá kultura. Takových věcí je tam víc, třeba ta klika inspirovaná arabským světem, nebo dvě tváře zjevně tradičního katolictví a to jak ta edukativní, misionářská, která se snažila kutlury chránit, tak i ta inkviziční a dobyvačná.

@JohnCZ (11.09.2019 12:31): video je od hrej.cz, kde je ale vlastně stejná mimojidní recenze. Ale je to naprosto stejný přístup. Jde prostě o lidi, kteří hrají jiný druh her, jiné žánry a zjevně hodnotí úplně jiné věci, které ale v daném žánru nejsou tak důležité. Taky jak píšu, můj názor, jsou to lidi jejichž zálibou není historie, ale sport, fotbal a motorky.
Na druhou stranu je to ale i logický, že někoho kdo se zajímá o to kdo hraje první ligu asi tolik neosloví inspirace barokní hudbou a romantika osidlování nových zemí s otázkou náboženského misionářství. Tam je ale pak problém šéfredaktorů komu tu recenzi zadávají.
@davidjaho (11.09.2019 12:24): Na games.cz bych zrovna nehleděl. Proklikával jsem ten stream, co tu postoval Nikdykde a ti dva trapáci od začátku šli do hry s tím, že je to meh titul a celou dobu se na to tvářili děsně povýšeně a otráveně a hlavně totálně mimo. Oba úplně na facku.
Pavouci jsou vlastně takové Piraně ne? Teď jen jak si vede GreedFall v porovnání třeba s Elexem.
[neexistující příspěvek]: Já chápu, že jde o součást RPG, jen mi vadí, že v první oblasti může člověk získat většinu ostatních schopností skrze předměty, zatímco páčení získá víceméně pouze prvním skill pointem. Jako komplecionistu mě jen trošku naštvalo, že si nemůžu otevřít každou bednu ani po splnění všech vedlejšáků.
@Nikdykde (10.09.2019 23:29): Také jsem z hodnocení dost rozčarovaný. Prvně sem na hru narazil na streamu Vortexu, kde ji Jirka Bigas velmi vychvaloval, ukázal její silné stránky, avšak nezapomněl zminil technické neduhy apod. Řekl jsem si dobře, vypadáto na hru se silným příběhem, dobrými questy, ale v chatrnějším kabátku. Takový neobroušený diamant, jako třeba ten New Vegas. Takové hry mám rád, tak jsem začal hledat další recenze a vypadla na mě právě ta Gamesácká pětka. Tak jsem hledal dál a výsledky byly jak na houpačce. Od pětky až po devítku. Takže bych řekl, že se docela projevilo, jakou váhu kdo dává na technické stránce.

Nicméně GreedFall si připisuji na svůj seznam her, protože koloniální tématiku mám velice rád a dobře napsaná RPG ještě víc. Navíc než dohraju KCD a zaklínače, tak bude možná i ta čeština. :-)
Já si myslím, že na hraní ve vysoké kvalitě a příjemné plynulosti stačí Xbox One X. Zrovna tahle hra tam jede skvěle.

Jinak bych ještě doplnil, že talenty jako vigor, lockpick nebo vědu vám přidává i nakloněný parťák, nebo si je můžete ukraftit u brnění. Nepotřebujete tedy body, stačí hrát, kombinovat gear, vyrábět a sem tam si poslechnout vašeho parťáka. Teda další dvě cesty, které jsem zapoměl zmínit, jak dosáhnout cíle :)
Zatím jsem se sotva trochu proběhnul v prvním městečku, takže pouze opravdu prvotní první dojmy:

V prvé řadě na PC vřele doporučuju snížit dynamic resolution tak do půlky, a textury hodit na High. Všechno na max dává, minimálně v onom městě, zabrat i mašinám za 300k.

Co se hry samotné týče, jsou to prostě dražší Spiders. Svět vypadá hezky, ba až krásně, a pobíhají v něm škaredý, čudně zanimovany postavy. Dialogy asi budou napsaný dobře a VA je naprosto bezproblémový, ale ta mimika dojem rozhodně kazí. Mno a soubuje jsou strašně prostoduchý, byť se je opět naprosto zbytečně pokouší troche zpestřit. A z hlediska animací je to kolikrát vyloženě vtipný.

Ale jinak věřím, že to bude z hlediska příběhu a questů dobrá hra. Akorát mě čím dál víc sere ta snaha AA developerů emulovat AAA styl. Stačila by treba silnější stylizace v rámci artstylu, a hra by furt mohla být krásná, ale třeba by v ní ty animace už nevypadaly tak blbě.
@Blackhand47 (11.09.2019 00:00): jasně, ale to je v zásadě tutoriální oblast, pak už si chodíš jak chceš, to přece není ničím směrodatný. Zbytek je cca 45 hodin na tobě a na různých způspbech hraní.

Ani ve Falloutu, kde jsi měl level cap a omezenej počet perků jsi prostě se nedostal všude a neotevřel všechno, nemohl spousty způsoby řešit úkoly. Prostě jsis to musel zahrát znovu a za jinak navolenou postavu - v tom spočívá role play. Ostatně i v Gothicu, New Vegas a dalších titulech. I v Kingdom Come jsou místa, kde když máš jinak vybavenou postavu, neuděláš je a pak už se tam buď nedá vrátit nebo se změní úkoly, postoupí se v příběhu a možnosti a je to passé.

Není to exclusivita SONY, které jsou dělány opatrně, aby vypadaly jakože těžké a přitom přístupné pro všechny, protože jsou to masovky a cílem jsou spokojení hráči na playstationu, který na něj nedaj dopustit. Problém je, že se z toho stal standard, kterej aplikujou recenzenti i na tenhle typ her co se zrodil na jiné platformě, jiný době a v jiný komunitě.
Já nakonec neudělal v tom úvodním městě taky jeden úkol, protože jsem vyplýtval možnost a pak jsem neměl jak udělat uspávací lektvar. Byla to ale MOJE chyba.
Nicméně právě v tom, jak se v Greedfall všechno mění podle tvých rozhodnutí, je to fakt hra určená pro opakované hraní a v tomto je pak ten design naprosto v pořádku, šlapající v tradici těhto her. To je důležitý kontext, který je zde zcela ignorován. Podobně jako vyčítat hře DOOM, že se v ní střílí.
@Nikdykde (10.09.2019 23:29): Mě to dost iritovalo v prologu, kdy jsem si jako skill zvolil charisma, ale po městečku byly všude bedny a dveře, přičemž jsem ani po splnění všech vedlejšáků neměl možnost se páčení doučit (a reset jsem dostal až po bossovi s tím, že jsem se už vrátit nemohl). Samozřejmě jsem pak i ve městě zjistil, že ono charisma mi může dodat plášť, ale žádný předmět na páčení bohužel obchodník neprodával.
v recenzi na games.cz se píše:

"Vzhledem k velmi pomalému získávání znalostí vědy, alchymie, páčení zámků nebo právě Vigoru jsou často herní momenty designově zoufale špatně vyřešeny. Hra nabízí řešení jednotlivých situací ve snaze respektovat vaše volby. Například vykrást kancelář námořnické gildy Nautů se dá plížením, frontálním útokem nebo tím, že si hráč-alchymista udělá třaskavou směs, kterou odpálí kus dřevěné zdi.

Hezké, že? Jenže pokud nemáte alchymii a vědu na patřičné úrovni, máte smůlu. Chtěli jste přeskočit na protější skladiště? Smůla, chce to Vigor na třetí úrovni. Podobných momentů je ve hře plno a hlavně v začátku jsem se cítil neskutečně demotivován každým z nich. Ani při sebelepších propočtech jsem totiž nedokázal určit, jak mám mít k dispozici dostatek talentů k tomu, abych vůbec mohl řešit situace tak, jak po mně chtějí sami autoři."

já jen dodám, že je štěstí že tento člověk nepsal recenze na hry jako Fallout, Fallout 2, Baldury a další podobné hry.

//jinak je to příklad uvedený lžive. Můžete se tam dostat ještě když si seženete uniformu nebo podplatíte nebo ukecáte stráže - tj. sedm způsobů jak dovnitř. Jo a ještě se probojovat.

Přesně z tohoto důvodu na tyhle "recenze" upozorňuju hráče RPG her, zejména těch malých ale hezkých, informuju, že tito lidé vůbec nechápou systém tohoto druhu her a jejich systémy a aby se zamysleli, zda se nechat odradit jejich špatným hodnocením. Mají samozřejmě na to právo, publikovat svůj názor, úplně stejně jako si já u toho ťukám na hlavu a přemýšlím, proč tihle lidé prostě nezůstanou u svých exclusivit na PS4 a považuju je za /hromada hvězdiček/. Dneska je na "level design" stejně každej specialista...
Přemýšlím, jestli to koupit. Mně je tenhle projekt právě sympatickým tím, že není ničím velkým a věci jako grafika, či mimika nejsou u mě na prvním místě. A že to není vyloženě open world je pro mě jen dobře.
hraju to už hodiny, postupuju pomalu, hodně to prohlížím a zkoumám.

Ta hra je jako české kingdom come, menší projekt (dokonce ještě menší), ne na všechno byly peníze, ale se srdcem na pravém místě. Prozatím jediní, kdo to nepochopil a zjevně zítra to v recenci pomluví bude Hrej.cz, dnes vydali video, který je plný nepochopení, protiřečení si a ... špatně skrývanýho odporu k tomu studiu (protože to, že Spiders jsou ˙˙˙˙ tam v poslední době padalo v každém podcastu, občas i v novince, až je to trapné (je to takové sebepřesvědčování).

Pokud má někdo předsudky vůči malým studiím jako Spiders, středním jako Warhorse, tak nikdy spokojenej nebude. Prostě v Greedfall nejsou takové velkolepé animace NPCček ve městech, protože investovali hlavně do vyprávění a příběhu a potvůrek a podobně, stejně jako v KC:D nejsou děti, protože by to zbytečně odčerpalo rozpočet na něco jiného.

Za mne jsou tato malá/velká RPG vlastně výborná. Mají spíš umluvené pomalé začátky, pak otevřou svůj svět a ten je krásnej. A možnosti jsou velké, a následky vašich činů a jejich dopady obrovské. Napsané je to dobře. Textu je spousty, mluvení taky. Boje jsou v pohodě. Nevadí mi divná mimika a ani jiné nedostatky a občas bugy, když jako celek fungují a mají, bych řekl, srdce a jsou vlastně velice pěkné. Člověku zůstanou v paměti a ještě jednou si je zahraje. U Greedfallu fakt můžete být šlechtický diplomat, a pak to projít jako inkvizitor a konkvista.

Francouzi udělali svoje takové historií inspirované fantasy RPG, češi historické RPG, obojí mne hodně oslovuje – poctivým příběhem, upřímnou snahou a prací vyrobit něco originálního. Tleskám oběma.

Dám sem link na to negativní video, pokud se s tímhle ztotožňujete (podle mne třeba imerze ve hře fakt neznamená, že tam npc prodávaj jablka a maj reálnou A.I.), okamžitě od tohodle typu her utečte hodně daleko, ignorujte to prosím a zbytečně tomu neshazujte hodnocení. Videa, které naopak hru doporučují je spousta, jsou to známé kanály, ty si jistě najdete sami.

https://youtu.be/m9MF0LRt398
Tak koukám dle recenzí nejlepší Spiders hra, ale jejich neschopnost se furt nezapře. Časem to prubnu, ale jsem rád, že jsem to nepředobjednal.
Pokud máte controller a nevadí vám na něm hrát, hrajte na něm.
Ovládání na K+M vypadá, že vzali ovládání na gamepad a prostě to bez nějakého velkého sraní překlopili na klávesnici a myš, lol, jsem myslela, že to dělají jen Japonci.
Ale vypadá to hezky, to se zas musí nechat.
@Ria Kon (19.08.2019 19:58): Ty si nehrála jejich předchozí hry, co? Vždycky se snažili o Bioware/Witcher přístup k RPG a naprosto selhali. Což je zjevně zapříčeněno nedostatečným rozpočtem. S takovym budgetem NELZE udělat dobrý a rozlehlý RPG.
@Paul (13.08.2019 20:14): “We’re not BioWare or CD Projekt"
Ale jestli to bude mít dobrý příběh, scénář a postavy, tak se k nim rozhodně můžou pomalu začít řadit. Stále je to na svojí dobu taký neohrabaný - něco jako Deus Ex: HR, ale už ten nám ukázal, že to není překážka k úspěchu.
Popravdě mě svět na první pohled zas tak nebere, ale zaměření na výše zmíněné aspekty mě přemluvilo raz dva.
Zajímavej článek, takže budget cca třikrát menší než Kingdom Come a desetkrát menší než Witchera.

The developer’s 2013 cyberpunk RPG Mars: War Logs took nine months and €600,000, while GreedFall has taken three years and €5 million. The team also expanded from 35 to 50 people during the development.

“It’s still small,” Rousseau said. “We’re not BioWare or CD Projekt and we know that. But for us it’s a big step.”

https://www.escapistmagazine.com/v2/2019 ... t&utm_medium=twitter
@Paul (07.08.2019 15:56): Vypadá to parádně. S každým dalším videem mám větší nutkání to koupit. Nejspíš do toho půjdu day one. V září tam sice je ještě Ni No Kuni a Code Vein, ale ty PS4 krabičky se prodají a hádám to ani nebude příliš dlouhé...

A potěšili mě s tím editorem postav a upravitelný vybavením. Sice jsem k tomu studiu extrémně skeptický, ale tak třeba jim dát zas šanci nejspíš.

Jo a ten soubojak vypadá mrtě zábavně.