Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (18.09.2023 19:47): Pravda. Po zmáčknutí F1 se sice objeví nápověda, ale tohle v ní chybí. Možná to bylo zmíněno v manuálu, ale ten jsem nikdy nečetl (měli jsme verzi ze Score).

@IceCreamYouScream (18.09.2023 20:03): Takových věcí jsou ve hrách mraky, no :D Mě třeba hrozně překvapilo, když jsem zjistil, že v The Longest Journey můžeš klávesou ESC přetočit o pár vteřin dopředu čas :)
@John Mirra (18.09.2023 19:30): Aha, no škoda že je to další věc, co se ani v tom manuálu nedočteš. :_(
Asi podobná situace, jako když jsem tehdy ještě spolužákovi, co hrál asi 10 let WoWko, meziřečí odhalil, že num lockem se auto-běhá. On 10 let zatěžkával šipku dopředu baterkou... :D
Si zahraje Wasteland 2 a 3 místo toho stěžování. Ja to udělal, i jako fanoušek Bethesdy.
@Charllize (17.09.2023 22:15): neboj, ještě nejsem tak starý abych propadal hysterickým záchvatům. Nicméně už Cato tvrdil, že Bethesda musí být zničena :D Ale věřím, že Microsoft se o to dřív nebo později postará...
@IceCreamYouScream (komentář): Druhý komentář k Falloutu během 3 dnů, hezky :-) Jedničku hraju pokaždé s 1.3.4 TeamX patchem, který např. umožňuje lépe ovládat a vyzbrojovat NPC (včetně možnosti příkazu Dogmeatovi, aby čekal), rozpohybuje kolečko v inventáři a umožňuje zadávání množství zátek pomocí numerické klávesnice. Případně existuje relativně nový mod Fallout et tu, který překopal Fallout 1 do enginu z druhého dílu. Ten umí vše výše zmíněné + například obsahuje při lootovaání tlačítko "take all". Není to žádný zázrak, ale možná o nějakých 5-10% by to tvůj zážitek zvedlo.

Ale stejně, ten inventář je i dnes tak neskutečně vizuálně krásný. Jak má každý předmět svůj obrázek, ty šroubky, displeje, otáčející se avatar... O kolik lepší je potom zážitek z nalezení nových zbraní a oblékání nových zbrojí, než u novějších dílů, kde si v seznamoidním rozhraní akorát přečtu, že jsem sebral něco super, ale to vzrušení tam už jaksi chybí. Nenapadá mě jiná hra, kde by to rozhraní bylo řešeno takhle stylově.
@John Mirra (26.08.2023 14:09): Hele, jednu dobu hrozilo, že to bude točit Uwe Boll. Jsem rád, že nežiju v paralalním vesmíru, kde jeho adaptace vznikla :-) Tohle bude jenom podfinancovaná sračka typu Zaklínač, snad nic hošího. V lepším případě guilty pleasure (jako Zaklínač :-)).
@Malignus (26.08.2023 11:36): Že :D Ale tak když je domrvený seriál Pána prstenů, Nadace, Hlídka Terryho Pratchetta, tak aspoň ten Fallout... ne, tomu sám prostě moc nevěřím. Ale pomáhá mi vědomí, že původní díla už mi nikdo nevezme :)
@Zx Atari 500 (26.08.2023 09:00): "Poslední klapka padla začátkem roku a Prime Video v srpnu na sociálních sítích potvrdilo, že děj bude zasazený do Los Angeles. Tam jsme se mohli podívat už v první hře, ačkoli tamním ruinám se přezdívalo The Boneyard, popřípadě Vault 33. Dle čerstvých informací časopisu GQ nicméně nemáme očekávat věrnou příběhovou adaptaci libovolného herního titulu. Seriálový Fallout se podobně jako kritizované Prsteny moci vydá vlastní cestou."

Už jen tenhle odstavec mi dává jasně najevo, že to vidět nechci. :-D
@Kunick (27.07.2023 23:33): Na Fallout Tactics taky nedám dopustit, i když je pravda, že se to hraje trochu jinak a taky jsem ovlivněn nostalgií. Byla to po Jagged Alliance 2 moje první hra z prostředí Falloutu a až zpětně jsem se dostal k Fallout 2 a spol.

Bohužel mně třeba moc nesedly ty 3D díly jako 3, NV a 4, tu jsem ani moc nezkoušel. To jsem si teda víc užil Wasteland 2, ale soudím, že je to asi o preferenci žánru.

Každopádně Fallout Tactics zas tak dlouhá hra není, není tam žádné rozhodování, plnění vedlejších questů atd. Prostě mise, další mise a zase další mise. Navíc po splnění mise není důvod se do ní vracet, hra je to dost přímočará..
@S4TW (28.07.2023 10:32): Já jsem byl ze 76 mile překvapen. Začátky to mělo sice kontroverzní, ale během března a dubna jsem v tom strávil cca 170 hodin. Není to stavěcí Fallout jako čtyřka. Základen sice můžeš mít víc, ale po dvou si musíš další už dokupovat. Prostor pro ni je navíc hodně omezený. 76 zkrátka stojí na online principech, výzvách a eventech. Zároveň to ale klidně můžeš ignorovat a jet si solo co chceš. Ostatní hráči jsou vyloženě v pohodě a za celou dobu mě nikdo nijak nevysíral. Tohle si Bethesda hodně hlídá. Aby to bylo vyloženě friendly prostředí. Často se ti stane, že ti hráči budou vyhazovat plány, vodu nebo munici. Čeština k tomu je.... Na co čekat? :-)
já mám rád všechny Fallouty (nehrál jsem teda ještě 76), i am a weirdo!
@Kunick (27.07.2023 23:33): Já mám Fallout Tactics taky rád, ale hodně v tom hraje roli nostalgie. Myslel jsem to tak, že když Ripper nemá tolik času na hry, tak Tacticsem nemá moc cenu se zabývat, protože třeba na jedničku a dvojku se moc nechytá... tak ať si radši zahraje něco pro něj "lepšího" :)
@Walome (27.07.2023 07:09): Mě to vyhovovalo i z toho důvodu, že už nemůžu do her investovat hromadu času. A jakkoliv se mi Fallout líbil, tak když se podívám na HowLongToBeat na další díly v sérii, tak se mi protáčí panenky (můj problém je, že jsem spíše completionista).

Doba na dohrání, rozpětí Main + Extra až Completionist (bohužel se u RPG většinou blížím spíš té vyšší hranici):
Fallout 23-32h
Fallout 2 48-84h
Fallout 3 61-108h
Fallout NV 60-131h
Fallout 4 81-158h

To je příliš. Mohl bych se snažit o tu spodní hranici, ale i tak je to moc (a většinou se stejně neovládnu a jdu prošmejdit každý kousek mapy). Fallout měl perfektní rozsah, uspokojivý děj bez zbytečné vaty, a odehrál jsem ho asi za měsíc.
Tim Cain vypráví o tom jaký to je dělat a hrát hry když je člověk colorblind.

Upřímně, Tim je na youtube dva tejdny a už je to jeden z mejch nejoblíbenějších channelů. Každý video super zajímavý.
@Bellerofontes (15.05.2023 23:15): ja netvrdím, že to, čo napísal, bolo so zámerom hre uškodiť. Ani si to nemyslím a konkrétne faktické pripomienky,nie "názorové nepravdy",som písal v mojich prvých dvoch reakciach + som spomínal aj posledný kunickov príspevok. Naopak som viackrát spomenul, že neriešim, či sa mu hra alebo jej aspekty (ne)pačili. Mne ten komentár skôr pripomína ten typ vyjadrenia "neprišiel som na riešenie problému = problém nemá riešenie".
@Tulareanus (15.05.2023 22:08): "A to samo taký názor devalvuje aj bez reakcií druhých ľudí."

Těžko tohle posuzovat, protože zrovna v mých očích jeho kredibilita neutrpěla. Naopak je souvisle a kultivovaně napsaný, což tady není zdaleka samozřejmé. Nepřipadá mi, že si jeho autor cosi tahá z klobouku, aby hru záměrně poškodil. Ani nic podobného.

Jestli máš pocit, že tam vidíš lži, pro mě za mě je vypiš, třeba změním názor. Ale dopředu upozorňuju, že sklouzneme k řešení pravdy a nepravdy v komentáři, který se bez zastírání opírá o subjektivní dojmy, a nevyhneme se přitom slovíčkaření. Ve větě "váhu neznám, takže nevím, co vyhodit jako první" totiž žádnou nepravdu nevidím.
@Bellerofontes (15.05.2023 19:00): Ja som napadol nepravdivé tvrdenia, ktoré sú ľahko vyvrátiteľné faktami o hre, ktoré som tiež rozpísal konkrétne. Dvakrát som zdôraznil, že je ok ak hrá človeka nebaví, ale je jedna vec napísať, že ma nebavia rpg s veľa mikromanažmentom a rozdiel tvrdiť, že hra neobsahuje niektoré veci, ktoré obsahuje. Navyše aj Kunick nižšie napísal konkrétne ako si určité časti komentára navzájom odporujú. A to samo taký názor devalvuje aj bez reakcií druhých ľudí. Ak ignorujem možnosti a informácie, ktoré mi hra prezentuje, je to chyba hry? Odkedy? Navyše vo všeobecnosti, mať názov na čokoľvek, je jedna z najľahších vecí, aké môže človek urobiť, no neznamená to, že má automaticky váhu alebo kredibilitu.
@Tulareanus (15.05.2023 13:22): Začal bych u toho, co cituji. A pak se zaměřil na to, co dojmy autora komentáře znevažuje, a zkouší přimět k uznání, že píše něco, co není pravda, co by šlo přehodnotit.

Pomnít se můžeš i u svých "nerelevantné veci nie sú ani argumenty" či "ok, ak ťa hra nebavila alebo sa ti niečo nepáčilo, ale obviňovať hru z problémov, ktoré nastali medzi stoličkou a klávesnicou, nie je chyba hry".

Vzbuzovat dojem, že negativní dojem ze hry je vlastně jeho pomýlení, pro mě fakt není vstřícné gesto. Doporučuji si přečíst a zvážit příspěvek v diskuzi od autora komentáře: "Popsal jsem svůj herní zážitek takový, jaký byl." A pak znovu komentář. Proto říkám: zbytek hraničí se zpochybňováním cizí zkušenosti.
@Red (15.05.2023 14:36): Vieš, čo je vtipné? Keď som reagoval na tvoj predchádzajúci príspevok, tak som si hovoril, že nebudem upozorňovať na tvoj cherrypicking a strawmana, že stačí, keď pripomeniem konkrétne argumenty a fakty, ktoré si totálne ignoroval. Ale evidentne som bol príliš optimista.
@Bellerofontes (14.05.2023 18:25)

@Red (14.05.2023 16:42):  Prosím, odkázať na text, kde sa ho niekto snaží presvedčiť, že sa mu to musí páčiť.
Naopak sme viacerí písali, že je pochopiteľné ak sa mu hra nepáči, ale v komentári píše nepravdy, či už z vlastnej nepozornosti alebo iných dôvodov.

A Red, to vazne napr

@Tulareanus (13.05.2023 21:04): tento môj post nepopisuje dosť tých bodov na to, aby si si z toho zobral viac než len váhu v inventári?
Osobne by som vanilku dnes hral asi len tú dos verziu v dosboxe. 100% vanilla win32... ďakujem, neprosím ;) Ja už len ťažko zmódovaný Fallout. 100% vanilla možno ako retrofetish na 15" CRT. Väčšina výčitiek v komentári je IMO riešiteľná. K tomu rozlíšeniu... videl som to už veľa krát, ľuďia čo hrajú starého Fallouta 1. krát a majú zapnuté nejaké vysoké rozlíšenie. Fallout síce ma highres patch, ale interface to neškáluje, to už by bolo komplikované... Nebolo to myslené ako kritika.
@Tarhiel (14.05.2023 17:37): "No ale to, čo jeho komentáru vytkli chalani, je oprávnené, pretože ten zvyšok, čo ostane (napr. spomenuté preklikávanie), je strašne slabý dôvod na to to vzdať."

Proč?

Komentář jasně a smysluplně popisuje, co pisateli hru znepříjemňovalo a zabraňovalo mu, aby se do ní dostal. Že ho to netankovalo natolik, aby s tím déle zápasil, už tak nějak vyplývá z ostatního. A předpokládal bych, že sám pisatel si dovede vyhodnotit, je-li důvod, kvůli nemuž hraní zanechá, důvod dostatečný.

Trochu pozměnit, co napsal Red - hraničí to s přesvědčováním, ať zatne zuby, dokud se hra nezačne líbit.
@Red (14.05.2023 17:26): Sry ale tohle jsi težce mimo. On má ze hry pocit y ten mu nikdo nebere. Problémem je, pokud ten pocit snaží zrelevantnit argumenty, které jsou mimo. Klidně pojďme odstavec po odstavci a uvidíš, že kecá jak Rajchl pod koněm. Třeba když hrál FO1 jen krátce (první odstavec) ale později píše o několika patrech v Glow. V dalším odstavci píše o piditlačítkách ale to znamená že měl minimálně HiRes patch, což znamená že musel googlit a něco si načíst (nehledě na to že spousta věcí má klávesovou zkratku).
Atd...
@Red (14.05.2023 17:26): Takže najväčší problém je preklikávanie sa cez nejaké podmenu? Prepáč, ale teraz to skôr vypadá, že Ty sa ho snažíš za každú cenu zastávať :)

No ale to, čo jeho komentáru vytkli chalani, je oprávnené, pretože ten zvyšok, čo ostane (napr. spomenuté preklikávanie), je strašne slabý dôvod na to to vzdať.

Pritom s mnohými tými výtkami by zrejme pomohly módy, alebo už spomenuté otázky do pléna.
@Red (14.05.2023 16:42): To ti díky za to posouzení diskuze. Ale kritizuje se tady ne jeho názor, ale to, že nestojí na faktech. Viz ta údajná absence viditelné hmotnosti.

Chyby v té hře vidíme už asi všichni. Ovládání společníků jsem sám kritizoval. Jsou tam také nikdy neoprávené bugy a některé lokace jsou jen primitivně načrtnuté (quest linie pro "hodné vs. zlé" aj.).
Mně to teda přijde na hranici přesvědčování, že se mu hra vlastně líbila. Nelíbila a důvody napsal.
Jestli někomu přijde prostředí různorodé a GUI intiutivní tak s tím nemůžu souhlasit. Vždyď jsou tam samé opakující se modely postavy a budov. A ta interakce s okolím, inventář a třeba placení zátkami (ve F1), to je hrozný peklo.
@koberec (14.05.2023 12:01): Sorry ale nevidíš. Hmotnost se ti tam zobrazuje. Rozlišení se dá měnit. Pak už nemusíš hledat malá tlačítka. Máme ke hře mody. Není žádná ostuda ten základní použít místo čekání na "remaster".

Je to od tebe překvapivě hodně low-effort způsob hraní RPG. Viz i to pozdní zjištění, že companion může nosit věci. Kritika, jak se to děje, je naopak relevantní. Páč je třeba střídat barter a kradení. Což opravdu je na palici.

Neberu názor. Ale je fakt takový "nepoučený". Jak kdyby to bylo tvé první RPG.
Nemám potřebu reagovat na kecy, že si něco "vymýšlím". Popsal jsem svůj herní zážitek takový, jaký byl. To, že někdo nemůže přijmout, že se mi něco na jako oblíbené hře nelíbí, není můj problém.
Přitom by stačilo hru nemodovat do nativního rozlišení, ale nějakého mezi, které bude vypadat na současných displejích líp než originální rozlišení, ale nezmenší UI ad absurdum.
@koberec (komentář): skvelej komentar :) ani jedna z veci mi neprijde relevantni, ale umim si predstavit ze kdybych hru zkousel dnes poprve, mohl bych to vnimat podobne. Diky za nazor bez nostalgickeho opojeni.
@koberec (13.05.2023 22:27): "Ano, bral jsem v potaz zbraně, se kterými umí. Ne, nepoužíval je."

Len pomimo, pozri wiki, aké zbrane môžu NPC používať. Používanie zbraní je obmedzené spritemi. IIRC iba Vault Dweller má vytvorené sprity pre všetky zbrane. Ian napríklad by mal technicky vedieť používať small guns, t.j. aj zbrane ako lovecká puška, ale nemá na to framy :). Holt, rozanimovať sprity je drahé :) Ak chceš, aby používal SMG, daj mu iba SMG a náboje a všetky ostatné zbrane pre istotu zober :)

https://fallout.fandom.com/wiki/Ian_(Fallout) 

Ian is the first companion NPC available in Fallout . As a companion, he is skilled with small guns and his animation frames allow him to use pistols, large handguns (i.e. the 10mm SMG, 14mm pistol, and .223 pistol), knives and unarmed weapons (eg. power fists ), greatly increasing the player's ability to fight wasteland threats. The best handgun he can wield being the .223 pistol.

Ale vo všeobecnosti by som k Fallout1 pristupoval ako k solo character RPG. Tie NPC sú tam pridané len na poslednú chvíľu. Fallout2 to má lepšie.