Skupinka přeživších ze ztroskotané lodi se probojovává smrtonosným podzemím na povrch neznámé planety.
Hra, která vtáhne svým světem (obzvlášť pokud máte rádi Endless věci od Amplitude studios) a jednoznačně představuje zajímavý Rogue-styl zážitek. Procházíte jednotlivé úrovně podzemí, stavíte obranu trochu ve stylu Tower defense her a do toho vylepšujete svou družinu. Podmanivá hudba, postupně odhalovaný příběh a osudy postav, kdy vybrané dvojice mají i speciální příběhové linky.
Výborné jsou postavy, které různě kombinují sérii vlastností a každá potom hraje důležitou úlohu ve vašem týmu. Odemykání postav je také ve své podstatě skoro jediným a hlavním herním prvkem rozvoje mezi jednotlivými běhy. Když někoho potkáte v útrobách planety a chvíli s vámi přežije, tak s ním můžete příště běh začít.
Jediným dalším odemykaným prvkem jsou části lodi (např. lékařský modul), které upravují hru tím, jakou výbavu či kolik přeživších máte k dispozici. Často tím kromě změny stylu hraní i trochu ztíží hru. Perličkou je nekonečný vrtací modul, kdy místo pevně daných 12 úrovní můžete zkoušet bojovat dokud to jde.
Hodně zajímavý mi přišel systém samotné hry, kdy se jedná vlastně o real-time s pauzou. Avšak rozdělený na jakési tahy pomocí místností. Když otevřete dveře, tak dostanete odměny dané ruznými výrobními prvky, za dveřmi možná najdete odměnu nebo jen monstra a také nejspíš spustíte vlnu útoku nových monster z nekontrolovaných místností. Vtip je v tom, že tempo si můžete udávat sami a tedy klidně otevřít vícero dveří najednou nebo vždy počkat než ustane útok a teprve potom.
Hlavní, co se mezi běhy vylepšuje je vaše pochopení světa, postav a nepřátel. Která vylepšení či prvky obrany je vhodné a jak nasazovat atp. Pro někoho to může být málo, avšak nikdy jsem nenabyl dojmu, že bych hru zvládl natolik, že by nebylo co se ještě učit.
Co mě nejvíc na hře bavilo byl moment, kdy se přesouváte do dalšího patra a musíte přenést krystal do výtahu. To je moment, kdy se na vás začnou vrhat veškerá monstra a často to byl hodně těsný běh.
Hlavní negativum spatřuji v tom, že průchod celým kolečkem, 12 úrovněmi, je dost dlouhý (mě to zabralo kolem 4h). Tedy zamrzí, když na posledním patře nějakým malým přehlédnutím vše ztratíte.
Právě kvůli této délce jednoho běhu bych hru spíš nedoporučoval. Až moc často se mi stalo, že jsem v závěru dostal nějaké příšerné rozložení úrovně a byl nemilosrdně zmasakrován.
Hra, která vtáhne svým světem (obzvlášť pokud máte rádi Endless věci od Amplitude studios) a jednoznačně představuje zajímavý Rogue-styl zážitek. Procházíte jednotlivé úrovně podzemí, stavíte obranu trochu ve stylu Tower defense her a do toho vylepšujete svou družinu. Podmanivá hudba, postupně odhalovaný příběh a osudy postav, kdy vybrané dvojice mají i speciální příběhové linky.
Výborné jsou postavy, které různě kombinují sérii vlastností a každá potom hraje důležitou úlohu ve vašem týmu. Odemykání postav je také ve své podstatě skoro jediným a hlavním herním prvkem rozvoje mezi jednotlivými běhy. Když někoho potkáte v útrobách planety a chvíli s vámi přežije, tak s ním můžete příště běh začít.
Jediným dalším odemykaným prvkem jsou části lodi (např. lékařský modul), které upravují hru tím, jakou výbavu či kolik přeživších máte k dispozici. Často tím kromě změny stylu hraní i trochu ztíží hru. Perličkou je nekonečný vrtací modul, kdy místo pevně daných 12 úrovní můžete zkoušet bojovat dokud to jde.
Hodně zajímavý mi přišel systém samotné hry, kdy se jedná vlastně o real-time s pauzou. Avšak rozdělený na jakési tahy pomocí místností. Když otevřete dveře, tak dostanete odměny dané ruznými výrobními prvky, za dveřmi možná najdete odměnu nebo jen monstra a také nejspíš spustíte vlnu útoku nových monster z nekontrolovaných místností. Vtip je v tom, že tempo si můžete udávat sami a tedy klidně otevřít vícero dveří najednou nebo vždy počkat než ustane útok a teprve potom.
Hlavní, co se mezi běhy vylepšuje je vaše pochopení světa, postav a nepřátel. Která vylepšení či prvky obrany je vhodné a jak nasazovat atp. Pro někoho to může být málo, avšak nikdy jsem nenabyl dojmu, že bych hru zvládl natolik, že by nebylo co se ještě učit.
Co mě nejvíc na hře bavilo byl moment, kdy se přesouváte do dalšího patra a musíte přenést krystal do výtahu. To je moment, kdy se na vás začnou vrhat veškerá monstra a často to byl hodně těsný běh.
Hlavní negativum spatřuji v tom, že průchod celým kolečkem, 12 úrovněmi, je dost dlouhý (mě to zabralo kolem 4h). Tedy zamrzí, když na posledním patře nějakým malým přehlédnutím vše ztratíte.
Právě kvůli této délce jednoho běhu bych hru spíš nedoporučoval. Až moc často se mi stalo, že jsem v závěru dostal nějaké příšerné rozložení úrovně a byl nemilosrdně zmasakrován.
Pro: atmosféra, postavy, systém tahů
Proti: délka jednoho běhu