Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Duke it out in D.C.

17.03.1997
06.01.2015
72
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Duke je zpět a tentokrát přímo v srdci Spojených států - ve Washingtonu, DC. Vetřelci přistáli v budově Capitolu a zahájili mohutnou invazi s cílem dostat pod kontrolu a zničit klíčová vládní místa. Do spárů se jim dostal i prezident USA - Bill Clinton. Pouze Duke Nukem je schopen vyčistit mimozemský šmejd a zachránit svého prezidenta.

Duke it out in D.C. je add-on ke hře Duke Nukem 3D. Zahrnuje desetilevelovou epizodu z produkce specialistů na datadisky, firmy Sunstorm Interactive. Hru vydala firma WizardWorks s oficiálním posvěcením 3D Realms. Ke spuštění vyžaduje originální hru. Nepřináší nové nepřátele, ani nové zbraně či herní mechanismy, ale jen nový level design.

Ve hře prozkoumáme rozsáhlé lokace založené na skutečných reáliích, které jsou k vidění ve Washingtonu. Dostaneme se tak do Bílého domu, do Capitolu, prohlédneme si Washingtonův monument či Lincolnův památník a také zavítáme do Smithsonovského institutu.

Datadisk je v současné době k dispozici v graficky vylepšené podobě jako součást Duke Nukem 3D: Megaton Edition.


Poslední diskuzní příspěvek

@rikuhahl (25.10.2018 12:08): Levely me docela bavily, moc jsem se prave neztracel, ale uz jsem Duka prejedeny, uplne stacily prvni tri kampane :) Ale ten achievement guy ve me mi neda pokoj, dokud to nedojedu :D

Jediny, s cim jsem mel problem a musel se podivat do navodu, bylo na te mape jak tam musis odpalit poklop do kanalizace. Jsem po te male mapicce behal 15 minut, nez me to prestalo bavit.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Jo, tak tohle jsem zvalil jak malinu.

Na rozdíl od Life's A Beach si tenhle addon drží svou laťku kvality vysoko celou dobu. Úrovně jsou obrovské a v jejich humpoláctví se člověk často může ztratit. Osobně jsem ale ani ve "vyhlášeném" Smithsonian Terroru nemusel mrkat na yt walkthrough a s celkovým level-designem jsem byl hodně spokojen.

Líbily se mi odkazy na reálie, naopak nepotěší častá nutnost použít výbušniny k dalšímu průchodu, protože hráč výbušniny u sebe vůbec nemusí mít a je tak v pasti.

Měl bych jen malou výtku k bossovi. Stejně jako v případě Life's A Beach se jedná o dost masakrální maras, který probíhá tak, že vlítnu do místnosti a začnu to kolem sebe kropit Devastatorem, zatímco se snažím úkrokovat jak zběsilý. Celý tenhle totální chaos skončí většinou po patnácti vteřinách a já z toho prakticky nic nemám. Kdyby se na mě někdo v tu chvíli díval, asi by neměl šajn, co se to vlastně na obrazovce odehrává a často jsem šajn neměl ani já - prostě jen zavřít oči a čekat, jestli mě při kroužení rozetře nějaká zbloudilá raketa po zdech...
+13
  • PC 65
Co se týče designu map, tak je to jedna z nejlepších epizod. Drží si po celou dobu stejnou šablonu. Najdete klíč a už nezabloudíte. Najdete další klíč a hra vás rychle navede k těm dveřím. Nějaký ten úlet se najde i tady. Jak mám sakra vědět, že zrovna tenhle kanál se dá odstřelit, když předchozích 5 nejde? Na hledání karet ve větracích šachtách už jsem si tak nějak zvykl.

Bohužel tenhle přídavek nenabízí vůbec nic nového. Ani to nové z minula. Žádní vetřelci se zelenou krví. Žádná prasata v tanku ani v letadýlku. Zvětšovač sice je k dispozici, ale nejsou do něj žádné náboje. Je tady málo nábojů do RPG a málo soubojů proti velkých nepřátelům. Souboj s bossem je fakt k smíchu. Tady už autorům snad došly nápady. Zato jsem se dočkal některých velkých chumlů nepřátel jako v Doom.

Celá hra je vlastně taková procházka po reáliích Washingtonu. Na to asi dost sází. Škoda, že autoři nevymysleli ani jednu vtipnou scénku. Oproti minule mi to přijde dost suché. Alespoň, že ta hratelnost je taková plynulá a nenáročná. Ostudu to neudělalo.

Pro: design map, pohodová hratelnost, někdy zajímavé prostředí

Proti: nic nového, ani staršího, žádný humor, trapně jedoduchý boss

+13
  • PC 75
Jestli jsem dal předchozímu Plutonium Paku (PP) 75%, tady nemohu jít výš. PP mi přišlo zábavnější s více humornými odkazy na "reál", ale bylo pro mě dosti zákysovější v tom smyslu, že jsem mnohdy nevěděl, kam dál a co dělat. Autoři přinesli rozlehlejší mapy, které ale stále zaplňovaly stejně jako ty malé, takže nemusel být problém se v nich ztratit. A to mi hratelnost ubíjelo.

Duke v D.C. (DC) zachraňuje prezidenta (zííív) a přijde mi, že humorných odkazů na "reál" oproti PP zcela pozbyl. Nepřinesl ani další enemáky (a naštěstí pozbyl ty "zmenšovací vetřelce" z PP) ani další zbraně nebo jejich byť minimální úpravu. Přinesl "jen" nové mapy. Budiž, jde tu prostě o kosení nepřátel v Dukeově duchu, OK. Dokonce se podařilo i trochu utáhnout opratě zběsilému leveldesignování a mapy teď mají i přes poměrně velkou rozlohu smysl. Naprosto kontrastující výjimkou v tomto pravidlu je ovšem level 5: Smithsonian Terror, který jsem musel dohrát s video průvodcem (díky leebighovi za link v Odkazech)!. Neskutečné množství odboček, výškových úrovní, vstupů, výstupů mě totálně zmátlo a po chvíli jsem už vůbec netušil kde jsem, co tam dělám, jak jsem se tam dostal a odkud a vlastně už i proč a dokonce jsem přistihl Dukea, jak si sedl v koutku, držíc torzo zmasakrovaného těla jakéhosi ufouna jak dětského medvídka, a potichu vzlykajícího: "Mami, já chci domů..." - velmi smutný pohled to byl.

Nicméně další úrovně už byly zase lepší a smysluplnější a jen jsem se opakovaně přistihnul, jak jsem nějaké tlačítko, větrák a tak přehlédl, protože na ně zrovna svítilo nebo blikalo světlo tak blbě, že nebylo nic vidět. Také bych uvítal v některých případech mi absentující obrazovky, ukazující k čemu zrovna tohle tlačítko, páčka nebo karta vlastně patří. Něco zmáčknu, ozve se jen cvak a já netuším, co se vlastně kde otevřeno nebo (de)aktivovalo.

Takže o něco designově logičtější než PP, ale zase bez humoru "jen" s novými lokacemi. Po dvanácti úrovních si tak nějak nepamatuji žádnou zajímavou mapu. Jen zběsilé hledání úniku ze sice hezké, ale labyrintoidní 'Smithsonian Terror'. A to je trochu škoda, Ďůku. Za to ti tu malou "steťjů" dokonce i přeju.

Pro: Nové mapy; oproti Plutonium Paku umírněnější a logičtější levely; délka hrací doby aka dalších 12 levelů

Proti: Jednodznačně level Smithsonian Terror; minimum Dukeovského humoru v odkazech na skutečný svět; chybky ála statičtí nepřátelé v povzdálí a ve vzduchu se zjevující a na zem padající předměty, když se obejvíte někde příliš rychle

+10
  • PC 70
Duke v srdci USA přináší novou epizodu, čítající slušných 10 úrovní včetně jedné tajné. Žádné nové zbraně, žádní noví nepřátelé, pouze desítka rozsáhlých (někdy OPRAVDU rozsáhlých) úrovní, které mnohokrát těží z neobvykle velkých prostranství. Dění je, jak název napovídá, zasazeno do Washingtonu a Duke zachraňuje emzáky uneseného Billa Clintona… Kdyby Duke zachraňoval třeba barovou tanečnici, bylo by to lákavější.

Bílý dům, archiv FBI, muzeum, Pentagon… nádech Ameriky je znát na každém kroku, zato humor kamsi vyšuměl. A přitom z politiky, presidentů a USA by se dalo utahovat hodně a hodně dlouho. Jen mít chuť, nápady a odvahu. Takhle mi úrovně připadaly podivně strohé a nedukenovské.

Obtížnost soubojů není až na výjimky zase tak vysoká (hráno na obtížnost č. 2). Nejsilnější monstra jako je Battlelord se objevují jen zřídkakdy. Samotné prostředí není zdaleka tak vražedné jako tomu bylo v Plutonia Paku. Největší zádrhel tedy způsobuje spletitost úrovní. Pověstný Smithsonian Terror je považován za nejbludišťákovější úroveň celého Duka 3D. Ale rozhodně nejde o zákysovou úroveň – žádné střílení terčů, žádné zmenšování se a ani hledání tlačítka u stropu. Na první pohled děsivé, po patnácti minutách poměrně přehledné a zajímavě nadesignované muzeum.

Závěrečný boss je kyklop z původního Duka. A samotný bossfight je nicneříkající kroužení a střílení. Vrchol bylo, když kyklop začal střílet rakety do sloupu, před kterým stál a prakticky zmasakroval sám sebe. Slabé zakončení podivně našedlé a místy nezáživné epizody.

Pro: Design úrovní

Proti: Chybí typický humor, žádné novinky, boss

+10