Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dreamkiller

říjen 2009
12.10.2009
38
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Dreamkiller je hra od českých tvůrců datadisku Painkiller: Overdose. Obě hry toho mají nemálo společného - jedná se o bezhlavé střílečky, kde hlavním cílem je zabití všeho živého a obě mají velmi specifický výtvarný styl a zpracování trochu připomínající klasické fantasy světy.

Hlavní hrdinkou hry je psycholožka jménem Alice Drake, která má schopnost vcházet do šílených světů svých pacientů, kde narazí na spoustu bizarních postav, které bude muset zničit pomocí svých superschopností.

Díky distribuci přes systém Steam nabízí hra i populární achievementy, které budete moci splnit v 12 singleplayerových levelech či v multiplayeru. Podporovány jsou také statistiky a žebříčky a také Steam Cloud (ukládání nastavení hry a uložených pozic na servery Steamu). Hra vyšla i pro konzoli Xbox 360.


Poslední diskuzní příspěvek

No sakra tohle je zase perla, jsem zvědavej kdy se mi to podaří dohrát, ale zdá se mi jako by ta sračka byla nekonečná!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Málokdy jsem se přemáhal hrát tak jako u tohoto titulu. Zvědavost je špatná věc! Nutí vás dělat věci kterých budete často litovat, třeba hrát tuhle koninu a doufat, že se z ní vyklube něco jiného než stokrát viděné béčko. Přiznám se proto rovnou, že jsem hru nedohrál. Námět není bůhvíjak originální, ale zajímavý určitě. V roli křehké psycholožky s minigunem v rukou krmit olovem fóbie v hlavách klientů? Tak to zní fakt "kůl", supr, jdeme na věc.

Problém první - technická stránka. Grafika je opravdu obstarožní a jediné co ji vytahuje z hlubin podprůměru jsou světelné efekty a nasvícení scén, které mi připomělo starý dobrý Bioshock. Však také všechny oficiální screenshoty jsou přímo zaplavené osvětlením, ale nenechte se zmást. Těchto efektů si ve hře užijete hodně málo. Úrověň textur se pohybuje někde mezi rokem 2001 - 2004 a při hraní jsem si všiml snad jen dvou docela kvalitních. Zničitelnost prostředí by se dala nazvat slovem jednofázová. Tím chci říct, že když zapálíte gauč, poškodí se úplně stejným způsobem jako když to do něj napálite bleskometem nebo brokovnicí. Na nějaké poškození světel nebo oken rovnou zapoměňte.

Problém druhý - design levelů. Čekal bych opravdu něco inovativnějšího než boj v lokacích nápadně podobným těm z Painkillera, zvlášť pokud se jedná o sny. První slušný level je tuším pátý, ve kterém se mi líbilo hněd několik milých překvápek - seskakování po obřích klávesách, otevírání dveří vedoucích do naprosto odlišného prostředí, či koridor končíci obří klíčovou dírkou ze které na vás koukne o nic menší šílené očko a rychle se ztratí. První levely jsou ovšem nudné a obyčejné.

Problém třetí - zbraně. Vaší primární zbraní je magie, tedy prázdné ruce ze kterých srší oheň, popřípadě tlakové vlny. S tím si lze chvíli vyhrát, ale po čase to už chce masivnější způsob likvidace nepřátel. Debilnější způsob sbírání zbraní jsem snad nikdy neviděl. Nést u sebe totiž můžete jenom dvě, přičemž vaše magické schopnosti se také počítají, takže pokud je chcete použivát, nést už můžete pouze jedinou zbraň. Tu můžete získat či vyměnit (odhodit ji nemůžete) jen na místech k tomu určených, zkrátka naběhnete na tento statický powerup a seberete zbraň kterou nabízí. Přitom přijdete ovšem o tu kterou momentálně držíte v ruce, což se vám asi milionkrát omylem povede při ústupu a to fakt není milý. Mimo to jsou zbraně krutě nevyvážené a jejich upgrade je neznatelný. Osobně jsem použivál výhradně brokovnici a minigun. Ostatní nemá cenu ani sbírat. Další něpeknou věcí je, že i když pálíte z minigunu nebo bleskometu ostošest, dění na obrazovce se přibližuje efektu střílení z malorážky v Hunting Unlimited. Slabé efekty, slabé zvuky, žádnej vodvaz.

Problém čtvrtý - nepřátelé. Když pominu fakt, že některé příšerky se nápadně podobají těm ze Spore (hlavně ještěrky ve třetím levelu) tak je typů nepřátel celkem dost a i když se některé v prvních levelech opakují, každý další level na vás vrhne převážně záplavu nových. Problém nastává ve chvíli, kdy se vás vrhnou nepřátelé ze dvou dimenzí. To znamená, že na vás útočí všichni ale vy můžete pálit jen po těch z dimenze ve které se právě nacházíte (což je vážně strašně fér). Takže pro likvidaci těch druhých musíte skočit do ohnivého portálu, který vás přenese do druhé dimenze (tady už můžete pálit po všech z obdou dimenzí, oni po vás samozřejmě opět také) a než vám vyprší mana, musíte najít další ohnivý portál který vás vrátí do první dimenze. Pokud tak neučíníte a mana vám dojde, začne vám hra velmi silně ukrajovat životy. Poprvé tenhle systém neurazí, ale postupně se s nim setkáváte čím dál více až se stane standardem v každé aréně. A to už je fakt na hlavu. Takže když se k tomu připlete ještě krvavej mód berserk, kdy se zrychlí váš pohyb i účinost vašich zbraní, ale odbarvní se vám obrazovka a nepřátelé vidíte všechny rudě, je v tom teprve dobrej maglajz. Další blbostí je respawn nepřátel. Někteří se vám bez problému snesou ze stropu za záda, jiní vstávájí z lůžek, či se rodí z určitých míst, která jsou potřeba zničit. Nečekejte ovšem že vám hra v tomto případě dá vědět, takže když jsem poprvé narazil na level s tímto způsobem nekonečného množení nepřátel, chvíli trvalo než jsem si uvědomil, že ty jatka trvají už nějak sakra dlouho. Sranda je, že i když v dalších kolech se už nepřátelé většinou respawnují nahodile a v omezeném počtu, vy stejně paranoicky běháte po aréně a hledáty jejich respawnpointy.

Na závěr bych snad ještě dodal, že atmosféra hry balancuje někde mezi Painkillerem a Serious Samem, takže není ani hororová, ani vtipná. Líší se level co level a odborně bych ji nazval slovem trapná a melancholická. Vzít nápady ze všech, bylo by to tak na dva slušné levely. Prošel jsem více jak 2/3 hry a zarazil jsem se u bosse, kterému vždy ukrojím všechny životy až na jeden jediný poslední. Nevím jestli si ten jeho poslední bod musím vydobýt desetihodinovou střelbou, nebo jinak, ale misi jsem opakoval 15x a normálním způsobem to teda určitě nejde. Doporučuji se hře vyhnout a oprášit raději starší klasiky. Než prožívat tyhle sny, to už je lepší nespat.

Pro: zhruba od poloviny zajímavější levely, hodně typů nepřátel, světelné efekty a nasvícení některých míst

Proti: několik let stará grafika, příšerný způsob sbírání zbraní, nevyvážené zbraně, první polovina levelů, respawn nepřátel

+20
  • PC --
Český kousek Dreamkiller hned ze začátku vývoje a jeho oznámení neměl velké ambice, a to se i potvrdilo při vydání hry. Dokáže vůbec něčím zaujmout?

Příběh tu je aby jen vyplnil mezeru v hratelnosti, a nebyla to jen hra po sobě jdoucích map. Že dříve dělali Mindware studio datadisk pro výborného Painkillera se v tomto dílku nezapře.

Jenže tam kde Painkiller exceloval a dokázal skvěle bavit, Dreamkiller pokulhává. Design úrovní OK jsou to fobie vašich pacientů, příšery značně ulitlé jak v předešlých hrách, ale možnost nést jen 2 zbraně ve hře kde nejde o nic jiného než o střílení? Kde to jsme? Je vážně rok 2009?

Potom jejich zbytečně velký počet který ani nevyužijete, stejná situace jako u minulého Overdose které přesto bylo lepší než tento kousek.

Stereotyp je věc která se musí nutně dostavit u her tohoto typu přesto ale zde je cítit nejvíce, už starý původní Painkiller byl více zábavný než toto.

Grafika je průměrná, hudba není špatná ale ničím nezaujme. Jako celá hra. Naštěstí není herní doba nijak dlouhá.

V jádru nebyla špatná myšlenka, ale vytvořit něco co těží jen z Painkillera a kopíruje ho, přesto ale špatně kvůli tomu co bylo dříve skvělé nyní bez inovací a nových nápadů nemůže dnes obstát.

Byla by to ve finále slabší střílečka která by mohla být jako příloha časopisu a bylo by vše v pořádku ale chtít za ni přes 500 Kč tak to ani náhodou, za tuto cenu si můžete koupit nejlepší střílečky na trhu nebo sáhnnout po kolekci Painkillera s oběma datadisky a budete se skvěle bavit a mnohem déle.

Pro: Zastřílíte si, někdě hluboko byl dobrý nápad

Proti: Nenajdete zde moc důvodů proč do hry investovat svůj čas a peníze

+6
  • PC 20
Na palouku se objevila srnečka, které příroda dala jméno Bambi. Jednoho krásného slunečného dne byla Bambi hladová a tak začala čmuchat okolo. Travička se zdála být v pořádku, tak se do ní zakousla a papala, za zvědavého pohledu ostatních zvířátek. Zdálo se, že Bambi měla travičku jen pro sebe, protože nikdo z přihlížejících tvorečků se neměl k tomu, aby taky ochutnal. A tak se po několika hodinách, kdy se Bambi přestala pást, zeptala vykuleného ježečka: "Copak tak vystrašeně koukáš, ježečku?" Ježeček se poškrábal v rozkroku, přihopkal k Bambi o něco blíž a pošeptal jí do ouška: "Ta traviška je otráfená." Po dořeknutí ježeček znervózněl, protože na Bambi se začaly projevovat první příznaky těžké otravy. Zaslintala, začalo se jí třást jedno kopýtko, poté další a pak už to byla všechna, načež se dal ježeček a ostatní zvířátka na úprk. Dobře, že utekla. Udělejte to i VY.

Pro: střílení

Proti: to ostatní

+2 +6 −4