Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age II: Mark of the Assassin

11.10.2011
77
58 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Dragon Age II: Mark of the Assassin je již v pořadí druhé obsáhlé příběhové DLC pro Dragon Age II. V tomto se hlavní hrdina, Hawke, spojí s tajemnou elfskou vražedkyní Tallis (této postavě propůjčila svůj vzhled i hlas známá americká herečka Felicia Day), která požádala hlavního hrdinu o pomoc. Společně s Tallis, jakožto novou členkou party, musíte proniknout k Orlesianskému panství mimo Kirkwall a ukrást vzácnou relikvii – klenot s názvem „Heart of the Many“.

DLC lze hrát kdykoliv i po dohrání hlavního příběhu Dragon Age II, ovšem odehrává se před událostmi z konce hry. Přídavek také přidá pět nových achievementů a několik nových unikátních předmětů pro každého člena party.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Je to smutné, když DLC kvalitativně předčí základní hru. Říkáte si; jaké by to asi mohlo být, kdyby měli vývojáři při tvorbě hry trochu víc času. Na druhou stranu to také znamená, že toto DLC je hodno vysokého hodnocení a úcty, že dokázalo původní hru povýšit.
BioWare si očividně sedlo nad negativními ohlasy na DAII a z toho, co hráčům chybělo, upekli Mardk of the Assassin. A jelikož komunita volala převážně po věcech z DA: Origins, dočkali jsme se nové a poměrně rozsáhlé lokace mimo Kirkwall, plno logických puzzlů, kvalitního bossfightu a dokonce i "stealt" akce, která byla vydařenější než kterákoliv z DAO. Ovšem také se nezapomnělo na hráče, kteří se k DA sérii dostali přes onen druhý díl, který se jim mohl zamlouval lépe. Pro ty tu byla možnost velkou část prvků z Origins obejít a vůbec se jimi nezabývat.
Škoda, že se BioWare nakonec rozhodlo další plánovaná DLC pro DAII zrušit. Třeba bychom se dočkali více takovýchto kvalitních kousků.

Pro: návrat prvků z DAO - puzzly, nová rozsáhlá lokace, "stealt akce", bossfight

Proti: okopírovaný design jeskyň, vlny nepřátel

+23
  • PC 80
DLC lepší než originální hra.....nepřipomíná vám to něco? Mass Effect 3? Citadela? Ano historie se opakuje. Stejně jako Citadela i Mark of the Assasin je posledním rozšířením a stejně jako u Citadely je cítit úplně odlišný přístup k fanouškům a samotné hře.
Jako by jsi někdo v Bioware postavil hlavu a nahoře u kravatáků řekl dost! "Pokud to tak půjde dál můžete si hledat nového producenta" Jinak si to nedovedu vysvětlit.

Celé DLC se nese v takovém komičtějším duchu. Vtipných dialogů je to celá hromada. Sem tam se občas objeví narážka na "rozmanitost a barevnost" Kirkwallu, což dává člověku pocit jaké si sebe parodie. Opravdu jsem několikrát natáhl koutky huby až k uchu a párkrát jsem se i od srdce zasmál. Scénáristé opět ukázali svůj nezaměnitelný talent a nadání.

Nová postava, Tallis, kterou ztvárnila Felicia Day je velmi sympatická (ostatně jako herečka samotná) a docela mi bylo líto že se natrvalo nepřipojila do party. Snad se objeví ve třetím díle a nakonec ten svůj vztah s Hawkem nějak vyřeší.

Do DLC přibylo nové lesní prostředí, které je překvapivě velmi rozsáhlé+několik mocných předmětů a také zabudování základních stealth prvků. Ty tu fungují překvapivě docela slušně. Omračování nepřátel a základní mechaniky tu fungují sice podivně, ale nikdy jsem necítil žádný pocit frustrace z toho, že by mě hra nějak znevýhodňovala, takže je to v pořádku. Ještě dodám že tu zajímavě působila stylizace. Pokud se ukrýváte ve stínu vaše postava se přepne až do komiksově laděného stylu, působilo to pěkně.

Délka a rozmanitost questů, několik bossů a noví nepřátelé, také pochopitelně Mark of the Assasin přihazují body navíc.
Jak výše píše slečna Ria, toto DLC se nevyhlo problémům a nedostatkům původní hry. Jako přehnaný respawn a stejné lineární jeskyně. S tím se asi ale nedalo moc dělat, protože by vývojáři museli měnit jádro hry. Ač se to zdá nepravděpodobné je to tak.

Ještě dodám že souboje s Bosáky byli docela solidní výzvou a tak to má být.

Pro: Vtipné pojetí a lépe napsané postavy, nové rozsáhlé prostředí, Tallis, snaha o přidání nových prvků.

Proti: Ten RESPAWN, Tallis není trvalou členkou party.

+16
  • PC 75
If I die... make sure the world knows... I died at Chateau Haine!!!! (!)

No panečku, dvojko! Výlet na venkov ti očividně prospěl, hmm? Já ti říkal, že nemáš furt dřepět v těch mdlých a nehezkých stěnách toho bejvalého tevinterského slave housu, nedělalo ti to dobře. Inu, jsem rád, že jsi dala na mé rady, holka.

Mark of the assassin je velice zábavný přídavek, který s sebou přináší řadu osvěžujících novinek, které člověku po opuštění Kirwallu opravdu připadají, jako uvolňující protáhnutí. Je zde řada soubojů, některé prosté, některé hrůzné, ale nedalo by se říct, že by byly nudné.
Dialogy tu jsou vyložená lahoda. Sarkastický Hawk se zda doslova vyřádil, přičemž při scéně se včelím bodnutím jsem vyloženě vyprskl smíchy, což se mi celkově ve dvojce moc nestávalo. Ani vaši parťáci nejsou němí, často toho mají spoustu co říct, přičemž Varric v tomhle opět válel nejvíc.
Z Felicii Day jsem nikdy nijak zvlášť unesený nebyl, ani její Tallis pro mě nebyla nějak výjimečná, ovšem holka je to vskutku talentovaná, neboť jí nadabovala senzačně. Navíc je to jedna z mála představitelek elfské rasy, která nevypadá jak nějaký debilní přerostlý skřítek, což je všeobecný problém základní hry. Měnil jsem ji za Isabelu, pochopitelně kvůli jejím analogickým schopnostem samozřejmě, vůbec to nebylo z toho důvodu, že jsem chtěl Isabele tajně zahejbat, vůbec nééé...
Mark of the assassin vás neošidí ani o velice zábavné a příjemné hádanky a puzzle, jejichž splnění není typicky „Easy peasy lemon squeezy“ jako v mnoha jiných RPG, ale klidně se mohou fláknout i do složitější adventury. Stealth sekvence byla fajn, ale na můj vkus byla až moc promíjivá. Že vás po odhalení hra okamžitě vrátí pouze pár metrů zpět, abyste to mohli zkusit znovu, není úplně ideální pro ono skryté napětí, navíc člověk se pak o to méně snaží, což je přeci škoda. Byla to ale vítaná chvilková změna hratelnosti, o tom žádná. Jo a hudba je zde taky pěkná. Obzvlášť bojový track během venkovní pasáže lovení wywern mi především utkvěl v paměti.
Finální souboj je výborně postavený a pamatovatelný. Nebylo to takové maso jako v Legacy, ale taky jsem trochu cítil krapky potu stékající mi z čela.

Škoda, že příběh trochu postrádá na kvalitě, plus byť lokací bylo hodně, taky mohl být ještě krapet víc různorodé. Celkově vzato se ale jedná o kvalitní DLC, po jehož dohrání jsem zklamaně svěsil hlavu, protože mě opět čekal hnusný Kirkwall a jeho mágo- templářské problémy, inu, každá dovolená někdy musí skončit.

Pro: Dialogy, souboje, puzzle, Tallis, atmoška

Proti: Ne moc dobře podaný příběh, prostředí mohlo být víc různorodé

+16
  • PC 85
Poslední z trojice DLC určitě stojí za to a tentokrát mi těch peněz nebylo ani trochu líto. Obsahuje totiž to nejlepší na celém DA II - zajímavé prostředí, vtipné dialogy a nejsympatičtější ženu v celé hře - elfku Tallis. Celé DLC se nese spíše v odlehčeném tónu, v nových lokacích a přináší plnohodnotnou vedlejší zápletku. Tvůrci také zakomponovali nové herní prvky a pár vypečených puzzlů, které nejsou ani lehké, ani těžké, ale svou náročností nastavené jsou akorát tak, aby měl hráč z jejich vyřešení radost a zároveň nebyl moc zdržován, či dokonce frustrován.

Po dohrání mě ale mrzí fakt, že je vidět, že Bioware umí ještě mnohem lépe, než nám ukázali v původní hře. Je jasné, že je na vině především vydavatel, ale když se zamyslím, jak skvělá hra to mohla být, kdyby ji měli vývojáři čas a prostředky ji vyladit k obrazu svému. Inu, škoda mluvit.

Na závěr jen taková poznámka: postavy reagují na to, v jakém aktu DLC hráč spustí. Jako ideální doba pro spuštění DLC se mi jevil začátek třetího aktu.

Pro: Hawke a jeho sarkasmus, Felicia Day a její Tallis, svěží prostředí i zápletka, vtipné dialogy, má to duši

Proti: Tallis nezůstane v týmu

+14