Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin - Enhanced Edition

30.06.2014
27.10.2015
kompatibilní
83
158 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Divinity: Original Sin je prequelem celé série a odehrává se dávno před událostmi Divine Divinity. Hru začnete se dvěma postavami, které si sami vytvoříte a další můžete přijmout do družiny během hraní. Charaktery jsou řádoví "source hunteři", vyslaní vyšetřit vraždu, spáchanou s použitím zakázané source magie, proti jejímž šiřitelům řád neúnavně bojuje.

Po izometrickém Divine Divinity a 3rd person Divinity 2 nám Belgičtí Larian Studios přinesli třetí titul z RPG série, odehrávající se ve světě Rivellon. Tentokrát budete ovládat až čtyři postavy z ptačího pohledu (kamerou jde otáčet v omezeném rozsahu). Pohyb je v reálném čase, naproti tomu souboje na tahy. Singleplayer lze hrát s možností drop-in co-op multiplayeru a postavy se v obou režimech mohou pohybovat každá po úplně jiné části mapy. Vývojáři z Larianu hru popisují jako oldschool RPG s moderními produkčními kvalitami.

Úplnou novinkou jsou dialogy mezi členy vaší družiny (možnost hádat se sám se sebou nebo se spoluhráčem v multiplayeru), které formují osobnosti vašich postav, mají vliv na další dialogy, i na to, jak vás vnímají NPC a také na některé dovednosti postav. Jako v předešlých hrách můžete očekávat spoustu humoru a easter eggů, některé známé postavy. Jde hýbat s objekty, jako jsou třeba židle (hledat tak ukryté dveře, poklady) a vrátily se teleportační pyramidy. Jde o prvky hratelnosti známé z prvního dílu. Ke hře je k dispozici také editor (integrovaný se Steam workshopem), s nímž pracovali vývojáři, a tak si každý může vytvořit vlastní dobrodružství.

V říjnu 2015 vyšla Enhanced Edition, která rozšířila herní obsah, vylepšila vzhled i rozhraní, a přidala podporu pro Linux, PlayStation a Xbox.

V roce 2017 vyšlo pokračování Divinity: Original Sin II.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hru jsme rozehráli s Gotregem v coopu na normální obtížnost a dobře jsme udělali. Hned první souboj jsme museli znovu načítat, protože jsme doplatili na podcenění nepřítele. Tuto chybu jsme později udělali ještě mnohokrát a o to víc nás mrzela, když se stala po dlouhém souboji. K prohře občas stačila i chvilka nepozornosti, či neúmyslného chybného kliknutí vedle nepřítele, místo na něj.

Jako hlavní postavu jsem si zvolila lučištnici Lauronu, která dokázala vždy na začátku souboje způsobit na dálku na nepřátelích pěknou paseku. Nejvíce jsem si oblíbila kuši, i když její útok stál více akčních bodů než útok s lukem.

Mými společníky byli od začátku do konce bojovník Gotreg, bojovnice Madora a čaroděj Jahan. Ač měli Madora s Jahanem občas naprosto odlišné názory na některá naše rozhodnutí, naštěstí nás nenechali na holičkách, čehož jsem se obávala.

Ve hře mě nejvíce překvapil humor, který jsem zde v takové míře vůbec nečekala. Perk „Mluvení se zvířaty“ mi rovněž přišel originální a vždy jsem byla zvědavá, co mi jaké zvíře řekne. Poměrně často se ve hře také vyskytují různé puzzle, zakopané poklady a skrytá tlačítka, která mě bavila objevovat.

Co mě však nebavilo, byla výroba věcí a kovářství. Ze začátku jsem zkoušela vyrábět všechny možné věci. Později jsem to začala považovat za ztrátu času a vyráběla jsem pouze lektvary. Po dohrání hry mi zůstali v inventáři tři díly k výrobě luku a hole. Nepřišla jsem na to, jak je spojit dohromady, a tak jsem je přestala řešit.

Kapsářství jsme také nevyužili ani u jedné z postav. Zajímalo by mě, zda by nám tato schopnost pomohla v nějakém úkolu, či jen k nabytí majetku.

Hlavní příběh mi nepřišel ničím nijak extra zajímavý. To však bylo vykompenzováno různorodými vedlejšími úkoly, které hru oživily. Mnohdy jsme však u některých úkolů tápali a přemýšleli, zda například nešly splnit jiným způsobem. Většinou se to nejjednodušší řešení (např. boj místo vyjednávání) ukázalo jako nesprávné řešení.

Ač jsme u hry, hlavně díky dlouhým soubojům, strávili kolem 90 hodin, neskutečně to uteklo a nemůžu se dočkat, až se vrhneme na druhý díl.
+41
  • PC 90
Začnem tým, že ma zo začiatku táto hra viacmenej nezaujímala a nesledoval som ani Kickstarter kampaň. Postupom času sa začali objavovať prvé gameplay videá, obrázky a veľmi kladné reakcie od hráčov, čo skúšali early access na Steame a ja som sa chytil. Cítil som niečo veľké a ako začali vychádzať prvé nadšené recenzie, ktoré písali o novom izometrickom RPG kulte už som to nevydržal, nahovoril som na hru do coopu Mazara a 84 hodinové dobrodružstvo začalo.

Hra ctí tradície veľkých RPG hier zlatej éry a podáva ich v modernom inovatívnom štýle. Divinity: Original Sin obsahuje ťahové súboje bez políčok s množstvom kombinácií, s veľkým dôrazom na fyziku, elementy a prostredie. Súboje sú bohaté, vďaka bohatým možnostiam značne rôznorodé a vďaka tomu všetkému bavia neskutočne dobre. Lepšie súboje som snáď ani v podobných hrách nezažil.
Naviac sa to všetko deje v graficky krásnom, premakanom svete plného všemožných detailov a vtípkov (zajačia nora s poštovou schránkou atď.).

Hra je ukecaná, hráča nevedie za ručičku a častokrát obsahuje náročné a zdĺhavé questy. Obsahuje však aj množstvo vtipných a jednoduchých len pre pobavenie (dávanie dokopy kocúra s mačkou). Tá rôznorodosť a bohatosť úloh mi ešte stále vyráža dych.

Za celú tú dobu mi vadil len príliš malý zoom out a opakujúce sa melódie a hlášky NPC, ktoré mi už išli na nervy (ale po toľkých hodinách je to normálna vec). Musím však uznať, že hra obsahuje aj veľmi vydarené melódie, ktoré som si pospevoval a do konca hry ma neomrzeli. V online hre 2 hráčov sa objavili aj bugy, ktoré však boli skôr vtipné (nahaté postavy) a pri opakovanom nahratí úrovne sa už nezobrazili. Inak sa neobjavilo nič, čo by kazilo zážitok z hry.

Svet Rivellionu sa mi stal na pár dní druhým domovom. Kto hľadá náročné (ale férové), pekné a dlhé dobrodružstvo a myslí si, že zlatá éra izometrických RPG je už nenávratne preč - zrodila sa nová klasika žánru.

Bolo to skvelé a s Mazarom sme sa kráľovsky bavili od začiatku do konca.

Pro: Pekná grafika, bohaté možnosti, kopec detailov, vymakané rôznorodé súboje, humor...vlastne všetko

Proti: Malý zoom out, opakujúce sa hlášky/melódie - to ale len vŕtam, inak tam nič nie je okrem---My Friend Returns :)))

+35
  • PC 80
Pomalu se nám blíží léto. To znamená doba, kdy vyjde Baldur´s Gate 3, kterou je mou nejsvatější povinností si prostě zahrát. Ale ještě předtím jsem si chtěl trochu posvítit na to, co jsou vlastně ti kucí z Larianu zač a jak dobře umí dělat RPGčka, abych pak mohl trochu porovnávat. A zatím jsem opatrně optimistický.

Řekl jsem si, že budu trochu roleplayovat sám se sebou a z oné základní dvojce jsem si vytvořil ušlechtilou, milou a idealistickou rytířku, která chtěla každému pomáhat, a vedle ní pragmatického, sobeckého a bezcitného mága, jenž se zas ke všemu staví s nedůvěrou. A překvapivě se vlastně skvěle doplňovali. Ano, samozřejmě by bylo asi lepší, kdyby za obě postavy hráli dva různí hráči, ale i tak vybírání dialogů u každého z nich na základně jejich charakteru, který jsem si pro ně předem určil, dodalo celé hratelnosti takovou zajímavou náplň, i přestože ve výsledku vždy záleželo na mně, komu z nich dám v určitých situacích přednost. A když už mluvíme o dialozích, klobouk dolů za to, že fakt všechny postavy mají kompletní voice acting. Ne snad, že bych byl líný číst (však jsem odchovanec Infinity enginu, cywe!), ale vidět něco takového v izometrickém RPG, které navíc vyšlo před Pillary, pro mě byla příjemná novinka.

Co se týče soubojového systému… (sigh) Oukej, dobře, uznávám. Něco na tom turned-based combatu přece jenom je. I přestože v některých chvílích mi přišel až příliš zdlouhavý, nakonec jsem mu (alespoň tedy v této hře) přišel na chuť a na jednotlivé konfrontace s nepřáteli se těšil. Kombinace různých elementů, využití prostředí ve svůj vlastní prospěch, to vše dodávalo různým šarvátkám skvělou šťávu. Akorát mě krapet zaskočilo, když jsem zjistil, že můžu během soubojů ukládat, což značně ulehčilo celkovou obtížnost. Možná až příliš. Já vím, že se můžu rozhodnout zkrátka… ehm, neukládat. Ale když mi to ta hra prostě takhle otevřeně nabízí, tak sorry, ale moje síla vůle v tomhle ohledu prostě není dostatečně silná.

Jistým zklamáním však byli parťáci, u kterých jsem doufal, že si s nimi Lariani trochu více pohrají. Ne snad, že by to byly nějaké bezduché podržtašky, například král Jahan mi přišel fakt suprově napsaný (plus má rád kočky, což je mega plus), ale oproti hrám od Bioware a Obsidianu působili spíše jen jako takoví skoro až lhostejní žoldáci, kteří se jen čas od času k něčemu vyjádří. Ale hej. Když zahlédnou past, tak je nemusím vést za ručičku, aby se jí vyhnuli. Před tím se klaním.

Musím ale velice pochválit questy, především tedy ty vedlejší. Nejenže jsou mnohdy zajímavé a dobře napsané, ale hlavně spousta z nich má onen old school feeling, kdy hráč musí při jejich plnění přemýšlet, ne pouze sledovat ukazatel na minimapě. Deník se k vám nechová jako k mentálně postiženému, aby vám doslova a do písmene řekl, co přesně máte dělat, pouze zrekapituluje, co jste se vlastně dozvěděli, zanechá určité indicie a zbytek nechá na vás. A když pak onen quest skutečně splníte, je to sakra dobrý pocit! Hlavní dějová linie je Ok. V podstatě typický příběh o záchraně světa, ale vcelku hezky napsaný.

I hudba byla fajn, především tedy v hubech a lesích. Obzvlášť se mi líbil track Flutter of a Butterfly, přičemž je neuvěřitelný hřích, že to hrálo jenom na úplném začátku hry. Vždyť část od 0:45 dál je naprosto kouzelná!

Celkově jsem si svůj první výlet do Rivellonu užil, tudíž jsem moc zvědavý na to, co nabídne ještě slavnější dvojka. A nakonec ta hra nebyla ani tak trhlá, jak jsem původně čekal! Ne snad, že bych měl něco proti humoru v RPG hrách, ale trochu jsem se obával, že hra začne být ve stylu vožralého studenta činohry DAMU (příšerný to zjev) až moc žoviální a afektovaná. Jsem moc rád, že se ony obavy nenaplnily.

Pro: Souboje, vedlejší questy, dabing, grafika, hudba

Proti: Někdy až moc zdlouhavé, nevyužitý potenciál společníků, bylo i pár bugů

+34
  • PC 75
Zajímavý zástupce „oldschool“ RPG v novém kabátku (který mi na první pohled úplně nesedl, ale to záleží na osobním vkusu), ovšem trpí velmi nepříjemnými neduhy, které i po přepatchování dělají hru celkem dost „user unfriendly“. Počínaje prapodivným rozhraním, nepřehledným inventářem, ne příliš intuitivním ovládáním, kdy člověk musí hodně zapátrat (popř. zagooglit), aby na spoustu věcí a zkratek přišel. Nepotěší poměrně delší doba ukládání a dost nepříjemně dlouhá doba načítání, která u spoustu save/load pokusů sežere na slabším železe neuvěřitelné množství času, až zanedlouho budete pár střídajících se tipů v horní části obrazovky znát téměř nazpaměť. Celkově je ze hry znát nedostatek testování a „hráčského“ přístupu, spousta věcí mohla být udělána přehledněji, spousta mechanismů mohla být zjednodušena a spousta bugů mohlo být pryč, ale vývojářský záměr v Divinity: Original Sin byl zdá se být zacílený především na rozmanitost. Hra je doslova zahlcena dialogy, objekty, předměty atd., což nemusí být nutně špatně, ale občas to postup hrou spíš brzdí, než aby to přidalo na komplexnosti.

K dobrým stránkám určitě patří výborná hra s elementy, povrchy a počasím, které na sebe navzájem působí a společně s tahovým systémem soubojů dovolí využití nejrůznějších taktik a strategií. Mimo jiné se na bitky díky efektnímu zpracování i hezky kouká, takže potyčky patří rozhodně k nejzábavnější stránce. Pro vyznavače staré školy je tu široká nabídka modifikace postavy při levelování, co a jak vylepšit je opravdu požehnaně, a hráč není nijak zvlášť limitován ani původní volbou povolání. Hra nedá rozhodně nic zadarmo, a každý si projde minimálně několik slepých cest, než se dozví, jak na to (což trochu kazí neduh se save/load, který jsem zmínil). Gamedesign nejde zrovna na ruku ani "vedlejším" systémům, jako je otevírání zámků, kovářství/crafting, identifikace předmětů atd, ve všem se snaží sázet na "reálnější" pojetí a hází alespoň malinké klacíky pod nohy, ovšem tohle považuji jednoznačně za příjemnou změnu oproti "moderním" RPG.

Co bych vytkl vizuálu je v mladších hrách dost rozšířená věc, a to přílišné přiblížení obrazovky na postavy. I po maximálním oddálení stále není vidět dostatek prostoru okolo, navíc natáčení kamery jen o pár stupňů považuji za úlet. Objekty se sice šikovně klidí z cesty, ale celkově to působí spíš dezorientaci. Rozhodně bych uvítal možnost většího rozhledu, než zoomování hranatých postaviček tak, že jim vidím až do krku. Velká mapa taky nefunguje stoprocentně, a ač dovoluje zanechání popisků na libovolná místa, nedaří se mi kliknutím přeskočit na vybranou lokaci, kam pak pošlu postavy (viz Baldur‘s Gate). K rozlehlosti hry se zatím vyjádřit vhledem k aktuálně rozehranému stavu nemůžu, ovšem s herní dobou to dle všeho vypadá velmi solidně. Stejně tak se nemůžu vyjádřit k Multiplayeru, takže pouze pohled Single-Player hráče neznalého předchozím dílům Divinity ;)

Hodnocení vzhledem k RPG hrám posledních let - 80% (především kvůli bugům), hodnocení vzhledem k oldschool RPG smetánce - 70%.

Pro: Nádech hardcore RPG "ze staré školy", rozmanitost, soubojový systém

Proti: Ohromné množství bugů, ovládací prvky

+31
  • PC 90
Úvod do deja
V koži Stopárov sa vydáme do sveta Rivellonu vyšetriť vraždu spáchanú pomocou "source" mágie.

Plusi hry
➤príbeh: klasický príbeh v ktorom začnete vyšetrovaním vraždy a skončíte záchranov sveta a popritom zažijete aj veľa iných dobrodružstiev. V tejto hre teda príbeh nejako nevyniká ale ked už sa nám konečne pospája, tak nám dá dokopy veľmi peknú až rozprávku, by som to mohol nazvať. ( Aj ked podľa konca to naozaj celý čas vlastne rozprávka bola v istom zmysle )
➤grafika a prostredie: Aj ked chlapci z Larian Studios nemali obrovské financie na vývoj tejto hry, tak po grafickej stránke je hra na veľmi vysokej úrovni a určine nikoho neurazí. To isté sa dá napísať aj o prostredí, ktoré je naozaj krásne a každá časť mapy je výnimočná.
➤súboje: určite najvačšie plus tejto hry, toľko taktických možností, kúziel a iných schopností a vlastností tvoria dlhé a napínavé súboje od začiatku do konca. Ja s mojim coop partnerom sme vsadzali na taktiku vyvolávania a okúzlovania nepriateľov a musím povedať že to celkom pekne vychádzalo. Vdaka týmto možnostiam dostávate šancu skombinovať si viac povolaní doseba. Chceťe bojovníka ktorý má ohnivé kúzla ? žiadny problém alebo mága s lukom ? aj to je samozrejme možné.
➤nepriatelia a bossovia: v hre je mnoho druhov rôznych nepriateľov ( či už obyčajný ľudia, elementály alebo dokonca snehuliaci ) a každý jeden druh je špecifický a výnimočný. Je pravda že niektoré typy, ako napríklad nepoškvrnený sa opakújú častejšie ako iné, ale to nieje vôbec problém. Dalej tu môžete naraziť aj na bossov, z ktorých sa niektorý naozaj môže nazývať bossmi. Budete mať veľký problém ich zabiť na prvý krát a veľa z nich má aj viac fázý a to je na nich veľmi zaujímavé a veľmi pekne vymyslené.
➤využívanie a spolupráca elementov: Daľšia skvelá mechanika, ktorá funguje naozaj úžasne. Využívanie prostredia a kombenie rôznych typov elementov dodáva hre úplne novú úroveň taktiky a výnimočnosti.
➤dabing: malý detail, ktorý si možno ani neuvedomíte ale dabing je tu naozaj geniálny.
➤možnosť coopu: jedna z mála, možno aj jediná hra tohoto druhu ( ked nepočítam druhý diel ) ktorá ponúka aj možnosť coopu. Hru to posúva znova o level vyššie a s vašim spoluhráčom zažijete veľa zábavy ( alebo aj nie ).
➤soundtrack: jednoducho úžasný, nič viac k nemu netreba dodáváť :)

Mínusi hry
➤bugy: pre mňa najvačšie mínus celej hry, ale v celkovom pohlade na hru je to len detail. V hre sa nachádza množstvo menších bugov ale našťastie by tu nemal byť taký, ktorý by nejako zásadne ovplyvnil hru. Ja osobne som ale zaznamenal len jeden vačší bug, ktorý nás s mojim kolegom celkom dlho zdržal na jednom mieste ale našťastie to vyriešil teleport von z lokácie a znova naspať. A práve takéto riešenie funguje na veľa bugov v tejto hre.
➤absencia lepšej nápovedy: nápoveda v tejto hre je veľmi jednoduchá a niekedy až primitívna. Veľakrát sa vám stane že neviete kam máte ísť alebo čo máte robiť a to môže veľa netrpezlivím hráčom zobrať chuť do hry a to je vidieť aj na počte ľudí ktorý splnili prvý achievement-61%
➤malý prehľad o Bloodstones/starstones: je možné že táto vec robí problém len pre mňa ale v hre je potrebné zbierať bloodstones a startones na otvorenie nových miestností vo vašej "základni" a ja som naozaj nemal prehľad koľko som ich už pozbieral a preto som sa veľakrát vracal na rôzne miesta a zbytočne blúdil.


!! Záverečné zhrnutie !!
Divinity je skvelá hra, so skvelými súbojmi, príbehom, postavami atd. Musím sa priznať, že ked som túto hru zapol prvý krát tak ma po 4-hodinách prestala baviť. Našťastie ju môj kamarád vlatnil tiež a tak sme sa spolu pustili do prechodu tejto úžasnej hry, a musím povedať že to bolo veľmi podarené dobrodružstvo. Veľmi ma prekvapily možnosti ktoré máte v súbojoch a tým pádom aj množstvo kombinácií a možností ako sa vdanej situácií zachovať. Do hry vyšla aj fanúšikovská čeština, takže si hru naplno užijú aj neangličtinári. Jediný problém hry vidím v tom že hra určite nieje pre každého a zabavý skôr špecifickú skupinu ľudí a preto ju veľa nováčikov po pár hodínach vypne a už nezapne. Určite by som dokázal o tejto skvelej hre písať ešte dlho ale finálny názor si musí urobiť každý sám a preto si nájdite niekoho kto túto hru vlastní a vydajte sa do sveta Rivellonu. A na mňa v najbližšej dobe čaká ešte úžasnejšie dobrodružstvo v podobe druhého dielu.


➤Čas strávený v hre: 90 hodín
➤Achievementy: 38/54
➤Obtiažnosť: classic

HODNOTENIE: 90/100%

Pro: príbeh, prostredie, súboje, hudba, elementy, coop.......

Proti: bugy, a možno nejaké maličkosti

+28