Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Black Ops III

Treyarch •  Beenox Studios (PS3, X360) •  Mercenary Technology (PS3, X360)
06.11.2015
kompatibilní
55
124 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Další hra z populární série, tentokrát potřetí s označením Black Ops.

Hra se odehrává 40 let po událostech v Call of Duty: Black Ops II, kdy vědecký pokrok změnil jak krajinu planety, tak samotnou budoucnost lidstva. Z vojáků se začínají stávat spíše stroje a všeobecně panuje strach z převzetí vlády strojů nad lidstvem.

V singleplayer kampani budeme sledovat skupinu Black Ops vojáků stejně jako v předchozích dílech série, tentokrát si ale singleplayer spolu mohou zahrát až čtyři hráči najednou. Pro lepší hratelnost v tomto módu byla pro hru vytvořena i nová AI. Každý hráč si na začátku vytvoří vlastní postavu včetně vzhledu, charakteru a schopností, které lze zlepšovat díky osobnímu systému vylepšování. Stejný princip pak funguje i u zbraní. K dispozici jsou také Cyber core schopnosti, které například ochromí nepřátele nebo způsobí chaos na bojišti. Došlo také na vylepšení pohybu včetně možnosti řetězení jednotlivých pohybů bez ztráty kontroly zbraně a poprvé v historii série došlo i na plavání. Dále tento díl obsahuje zombie mód a to rovnou se dvěma dějovými kampaněmi.

Hra se odehrává ve větších a rozmanitějších prostředích, které dávají hráčům možnost použít různé herní postupy. V multiplayeru pak má hráč možnost vybrat si jednoho z devíti specialistů, u kterých může částečně měnit vzhled a rozvíjet jeho schopnosti nebo vzhledově upravovat své zbraně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
Je to tady zase! Svět znovu, jako každý rok, zachvátila panika, zoufalství, VÁLKA! Tedy povinnost volá do akce o záchranu naší modré planety. Třebaže jsem už znaven tou neutuchající vervou vývojářů, sázet do mě podzim co podzim olovo, řekl jsem si už asi po dvanácté, že tu výzvu beru (debil!).

Když ale hned v úvodu vyběhnete v lokaci, která z hlediska level-designu vypadá jak z dob Dooma dvojky, rozum dá znát, že tu něco nehraje. Kam by v BF sázeli zhroutitelnou budovu, tam CoD sází nezničitelný bedýnky a kvadrilion výbušných sudů, kdyby mi třeba došla ta miliarda nábojů (huh?!).

Tedy hraju! Střílím jak hovado na všechno, co se přede mnou objevuje. Že to jsou často také ženy, mi nevadí, prostě „Chcípni!“ a pod parou mého prstu drtím tlačítko myši do jejích útrob. Granát sem a tam a hlavy mých spolubojovníku před mojí hlavní skáčou stejně, jako před lety. Vymýšlet neustále udělátka, jak zlepšit lidský skelet beze snahy vymyslet, jak zlepšit jejich myšlení, je nejspíš prioritou ("genetická" modifikace ala Bioshock? Dělaj si prdel?!). To, že všechna ta udělátka vypadají ovšem stejně, jako v Advanced Warfare, je jim zjevně fu(c)k.

A tak hrajeme dál! Tu klišé střídá klišé a mě vlivem demence mých souputníků trhají končetiny.

Hraju pořád! A už je mi záhy jasný – jen co vidím pěknou animaci – čím se páni „tvůrci“ inspirovali tentokrát. Zřejmě v domnění, že onen film upadl v zapomnění, vzali si na paškál parádní Source Code.

A když tedy tu dobu máme tak pokročilou a z technologického hlediska nevyčerpatelnou, vypadá celá hra – zřejmě záměrně pro nabuzení nostalgie – hůře, než první Modern Warfare.

Do toho nám fidlá orchestr jak z Hitchcocka. Všechen ten futurismus je tak podbarven adekvátním hudebním doprovodem, kdy se jeden hudebník druhého snaží předhonit v tom, kdo první o strunu houslí zapálí cigaretu.

A tak ve výsledku ta panika, zoufalství a VÁLKA zřejmě přímo reflektuje samotný stav vývojářů. Měl by je někdo zkontrolovat… jestli se v těch kancelářích nezmítají ve vlastní krvi a s klávesnicemi v rukách.
----------------------------
Je mi úplně jedno, že to tentokrát třeba ani nedohraju a ten svět poprvé virtuálně zanikne!

PS: Odteď vím, že když se nepokusí ani o lehkou změnu plakátu, nebude změna ani ve hře a já tak ušetřím čas instalací a hraním nesmyslně obří, padesáti gigový, mrdky!

Pro: ozvučení

Proti: když bych napsal všechna proti, odvedl bych víc práce, než vývojáři!

+30
  • PC 65
Jak je již pravidlem tak i tento rok dostáváme porci CoD. Ovšem je to porce značně podivná, namíchaná dosti nevábně a snad nám tu i něco zapáchá. Letos nám vařili a podali krmi šefkuchaři z Treyarchu. Osobně se mi jejich styl líbí a na předchozích dílech bylo vidět že se snaží o trošku jiné CoD než jsme běžně zvyklí. Teď ale solidně šlápli vedle a ač lze vypozorovat že to v zásadě mysleli dobře a jejich úmysly kam tento díl směřovat jde odhadnout, tak cíl minuly o hezkých pár metrů.

První co musím zkritizovat je naprosto příšerná první třetina hry. Je absolutně unylá, nudná a kompletně dementní snad po všech stránkách. Level design je až zoufale nenápaditý a ač se lokace střídají tak to ani moc nepostřehnete protože všechny jsou šedivě nudné. Druhá třetina se pak vytáhne a je perfektní, jako by tuto část dělal někdo jiný. V mysli mi některé lokace uvízli doteď (např. tajná CIA laboratoř). Jedná se bezpochyby o nejlepší část hry nejen po stránce designu ale i příběhu (o tom později) a snad i graficky (opravdu mi přišlo že tahle část byla i malounko lepší než zbytek hry). Bohužel po této skvělé části se dostáváme ke třetí třetině a padáme na absolutní dno. Jedná se o ještě horší část než byla 1/3 hry. Samostatnou kapitolou jsou pak jakési "snové" pasáže. Ty musím zkritizovat zvlášť neboť jsou totálně nablblé a nepřehledné i s porovnáním se zbytkem hry.

Příběh v CoD byl vždy na dvacáté koleji (snad kromě MW1+2). Byl tam aby všechny ty výbuchy a přestřelky byly nějak provázané. ALe neměl ani nijak důležitou roli a většina hráčů ho ani nevnímala. Treyarch se ovšem vždy snažil v této oblasti podat nadstandartní výkon a připouštím že mne alespoň u jejich dílů zaujal. Ovšem i zde se opakuje prokletí tří třetin. Stejně jako level design je i příběh značně dodrbaný a rozháraný. Tvůrci se snaží o jakýsi hluboké vyprávění ale zoufale se jim to nedaří. Je vidět že by rádi udělali komornější a stísněnější atmosféru více zaměřenou na jednotlivé postavy. Ovšem už tady hra nepěkně padá na hubu. Jednotlivým postavám není vůbec věnován prostor a mnohé z nich se jen mihnou. Když pak s nimi máte prožívat nějáký srdceryvný moment, tak to zoufale nefunguje. Neznáte je a jsou vám ukradení. První třetina je z hlediska příběhu dost utahaná, nic moc se neděje a vy čekáte až se začnou dít TY věci, tedy padající mrakodrapy a obrovské výbuchy. Když už se něco začne dít tak jste zase poněkud zmateni protože hra samotná je dosti zmatená a podává vám informace rádoby tajemně (asi záměr kdy ze začátku máte být zmatení a postupně zjišťovat co se děje, tady to ale nefunguje a ubíjí vás i další věci). Druhá třetina je pak opět nejlepší, už začnete pomalu chápat co se děje a kdo, proč a jak. Zdá se tedy že se blýská na lepší časy ale pak do příběhu začnou pronikat různé wtf momenty a celé se to ve třetí třetině zvrhává do naprosto odpudivého mišmaše a rádoby filozofického uvažování (ve skutečnosti je to jen celé hovadina a někdo si asi šlehnul dobrý matroš). Úplný konec je pak už jen těžká nechápačka a totální opruz kdy finálního bosse musíte zabít třikrát, ve snovém světě (který je absolutně otřesně navrhnutý a nepřehledný) a finální boss je obří srdce... Scénář hry se prostě v určitém momentu začne ubírat naprosto mimózním směrem. Nejhorší je že tak nějak tušíte jak to vývojáři původně mysleli a jaká byla jejich vize. Tedy neudělat klasické CoD ale trochu trochu filozofičtější, komornější a temnější CoD. Cíl chvályhodný, provedení už bohužel ne. Pokud by se celá hra nesla v duchu 2/3 tak by to byla bomba ale bohužel máme utrum. Taky je zajímavé že se vývojáři snažily hru zpestřit i několika bitvy s bossy.

Na žačátku jsem zmínil i že nám tu něco zapáchá. A je to tak, jedná se o nám dobře známé trademarky série. Tedy obrovské výbuchy, padající budovy a zběsilé přestřelky v různých vehiklech. Všechno je tu přítomno a zároveň vlastně není. Abych to vysvětlil, tím jak se Treyarch snažil o odklon tohoto dílu od klasického klišé tak si najednou někdo uvědomil že vlastně dělají CoD. A to sakra nejde aby bylo CoD bez pořádných honiček, výbuchů atd. Problém je že tyhle věci tam za prvé působí jako pěst na oko a hlavně jsou mizerně zpracované, jako by to tam prostě prskli a tím si odškrtli položku. Např. se projedete v člunu, přičemž vy střílíte a AI řídí. Celá sekvence je dost šílená, nevím jestli je to mnou ale přišlo mi že se řítíte až absurdně rychle a tak vůbec nestíháte sledovat co všechno se děje okolo. Než se pak nadějete tak je konec. Taktéž i padajíci budovy prostě jen žuchnou a vás to nechá absolutně chladnými. Taktéž mi vadily vsuvky mezi misemi které se odehrávají na vaší základně. Tam máte možnost si upravit a nakoupit nové zbraně, schopnosti a věci. Nápad dobrý ale provedení na mě až moc řvalo mulťákem. Prostě jako by vzali možnosti z mulťáku a prskli ho tady do singlu.

Zmínil jsem AI a tak ji i dokousnu. AI je překvapivě solidní, jasně žádný zázrak ale svou úlohu plní dobře a žádné vysloveně zarážející chyby jsem u ní nezaznamenal. Žádné zasekávání ani podívné střílení do zdi za kterou se schovává protivník. Ovšem to se týká lidí. Roboti jsou tupí jak štangle od kola a jdou rovnou cestou k vám. Zdá se že tady si někdo chtěl ulehčit práci (na roboty budete naráže pořád).

Kde jsem už ovšem chyby zaznamenal je technická stránka. Ta byla (nevím ja je to teď) jednoduše zprasená. FPS lítaly nahoru a dolů jak na horské dráze a padal až pod 20 FPS!!! A to prosím hlavně v animovaných předělech!!! Je pikantní že tetno tproblém postihuje hlavně animačky a při běžném hraní se moc neobjevuje.

Grafika mi přišla lepší než v minulém díle. Ačkoli žádný superskok nelze očekávat tak dle mého se nejedná o nijak velkou pohromu a v pohodě se to dá skousnout.

Moc jsem tedy nechválil, tak za co těch 65%? Hlavně za multiplayer a zombie mod. Tyto dvě položky silně táhnou tuto hru nahoru a už teď jsem v nich utopil dost hodin. Mulťák je klasický Coďácký, tedy rychlé zápasy na menších mapách. Zombie mod pak doznal několika vylepšení (víceméně se zlepšilo vše od minule) a je tak opět zábava ho hrát. Tohle je můj názor na nové CoD, Treyarch je podle mě dobré studio které se snaží inovovat zatuchlou značku a vymýšlet nové věci. Někdy se jim to daří víc jindy méně ale hlavní je že se snaží. Letos bohužel se to nepovedlo, je vidět kam to vývojáři asi chtěli vést ale někde sešli z cesty a začali vršit jednu blbost za druhou. Taky je divné že 2/3 hry jsou špatné až otřesné ale ta prostřední 1/3 je výborná a podle mě takhle měla vypadat celá hra. Na závěr pak jen dodám že se ve hře mihne druhá světová válka a ač je dosti otřesně zpracovaná právě onou snovou pasáží tak bych si další CoD z WW2 klidně dal hned. Jo a věta "Frozen forest" v téhle hře padne tolikrát až vám z toho regulérně jebne. Tak snad příště to bude lepší.

Pro: 1/3 hry kdy je všechno skvělé (příběh, level design), mulťák, zombie mod, ucházající AI lidí,

Proti: 2/3 hry jsou otřesné, technická stránka hry, "snové" pasáže, CoD epické momenty které tady vůbec nepasují AI robtů (až moc to na mě působí jako ulehčení)

+17
  • PC 70
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

No, nečekal jsem to. Po tragické první misi a ještě horší druhé, která na mě působila jak statická multiplayerová aréna s boty, jsem i s ohledem na mizernou kampaň v druhém dílu Black Ops snad ani nedoufal, že si tvůrci takhle polepší. Nepomáhalo tomu ani nízké hodnocení. Čekal jsem ledacos a k mému překvapení to nakonec byla velice solidní akční jízda.

Na první Black Ops vzpomínám v dobrém, protože to bylo první CoD, které mě mile překvapilo docela zajímavým příběhem vrcholícím nečekaně podvratným twistem. Třetí Black Ops je do určité míry věrný svému originu a opět jsme se dočkali příběhu, jehož hlavním motivem je manipulace mysli. A že se třetí díl odehrává daleko v budoucnosti plné různých čipů a lehko prolomitelných augmentací, jedná se o daleko palčivější problém. Pravdou je, že mě příběh hry dost překvapil a od CoD série bych takto propracovaný scénář věru nečekal. Vlastně skoro až škoda, že byl použit pro Call of Duty hru a ještě k tomu Call of Duty hru od Treyarchu. Protože pod tou hromadou umělohmotných animaček, nesympatických macho charakterů, nepřirozeně over-the-top akce a zdebilněných dialogů se ukrývá docela zajímavý příběh. I když, pravda, dost krypticky a nepřehledně odvyprávěný.

Kluci z Treyarchu byli vždycky tak trochu fušéři a jejich díly na mě pokaždé působily jak level designem, tak animacemi o generaci pozadu. Nejinak je tomu tady. Hra jako celek nevypadá zle, ale jakmile jsem se začal zaměřovat na detaily a nebo jen sešel z cesty, bylo zle. Řada map působí nedodělaně, často někde poletují objekty, prolínají se textury. Mnohdy je to vyloženě low-res hnus na úrovni rané PS3 hry. Jasně, řada věcí by šla v tomto případě asi obhájit příběhově, ale jsem si docela jistý, že onen nespoutaný trip to většinou na svědomí neměl a na vině byli spíše samotní tvůrci.

Kampaň je na poměry Call of Duty překvapivě docela dlouhá, ale ani to neopodstatňuje naprosto zbytečné a zdržující navštěvování jakési vlastní základny po každé misi. Nebavilo mě číst si kodex, nebavilo mě levelování postavy, nebavila mě customizace zbraní. U RPGčka typu Deus Ex si tohle užívám, u lineární střílečky na pár hodin si ale říkám: proč? Naštěstí lze tohle všechno proběhnout, navolit defaultní zbraň, která se pro každou misi mění a skočit rovnou do víru akce. A ta je, inu, stále skvělá.

Jestli něco CoD série umí, tak to jsou přestřelky. Úplně teda nevítám příklon k ještě větší arkádovitosti, která je asi fajn v mulťáku. V singlu mě všechny ty nemožné ukazatele, na každém rohu vyznačené bedny s municí a nebo i např. věci, jako nepřirozeně rychlé přebíjení u lehkých zbraní, docela vytrhávaly z akce. Naopak s těžšími a hlučnějšími zbraněmi přichází ta největší zábava. Dobré ozvučení, uspokojivý pocit ze střelby, hromady nabíhajících panáků - jak masňáků, tak těch syntetických - vždy padajících k zemi na několik dobře mířených uspokojivých výstřelů. Do toho občas nějaký bossfight v podobě po zuby ozbrojeného mecha. Core hratelnost je odladěná a zábavná tak, jak je tu téhle série zvykem. A postupně se zlepšuje i design úrovní, které nejsou v druhé polovině už tolik arénovité, ale delší, členitější a hratelnostně uspokojivější a hráč v nich více využije různé schopnosti a pohyby. Finále mnozí považují za surrealistický maglajz, který do téhle série nepatří. Já ho naopak beru jako esenci Black Ops spin-offů.

Ke grafice jsem se už vyjadřoval. Neurazí, nenadchne, ale každopádně neopodstatňuje naprosto tragickou optimalizaci hry. Po prvním spuštění mi hra vyloženě co pár sekund natvrdo vymrzávala. Nehratelná zůstala, dokud jsem nepolechtal položku v configu upravující, předpokládám, vykreslovací vzdálenost. A ani poté to nejelo ani zdaleka tak plynule, jak by mělo. Dokonce ani v menu. Počítadlo sice povětšinou ukazovalo stabilních 60 snímků, ale pocitově tam byl cítit častý microstutter - zejména při skrytém načítání dalších oblastí. V některých lokacích přicházely i regulérní propady snímků, v cutscénách zejména. Načítací obrazovky, při kterých tradičně jedou úvodní videa, se sekaly rovněž. Naštěstí se s tím hra uměla docela dobře vyrovnat a případné zpoždění bez nějakých bugů v podobě out of sync zvuku či posunutých titulků dokázala šikovně dohnat. Jsou to problémy, na které si lidé stěžovali v době vydání a které zůstaly neopraveny.

Pro: gunplay a nové pohyby, ozvučení, na CoD poměry solidní příběh, délka, snové sekvence, soundtrack

Proti: příšerná optimalizace, zbytečné arkádové prvky, nepřirozeně zrychleně a umělohmotně působící akční animace, levitující objekty a celkově odfláknutá a zastaralá grafika

+17
  • PC 60
CALL OF DUTY: BLACK OPS 3 bola prvá hra zo série CALL OF DUTY , ktorú som hral.

Kampaň resp. príbeh som hral co-operačne s mojím bratrancom.Bola to sranda.On s odstreľovacou puškou na strechách zabíjal nepriateľov a zároveň ma kryl, lebo ja som so samopalom rovno nabehol tam kde bolo najviac nepriateľov. Takmer vždy mal viac ,,killov" v štatistikách ako ja.

Mne sa osobne páčil aj zombie mod, kde som čistil mesto od zombíkov.

Skvelý bol aj multiplayer. Tam sa mi najviac páčili epické mapy a postavy so špecíalnymi schopnosťami.
Bol som uchvátený tou grafikou, výbuchmi, prestrelkami....

Dosť bolo vychvalovania.

Pre mňa ako nováčika v CALL OF DUTY sa mi mnoho vecí nepáčilo. Osobne sa mi najviac nepáčilo to , že hra na ktorú som sa tešil mala krátky a nebojím sa povedať , že mega-krátky príbeh. Kôli tomu som napísal aj krátku recenziu.

Pro: výbuchy, multiplayer, grafika, prestrelky, zbrane, schopnosti....

Proti: krátky príbeh.......

+15 +16 −1
  • PC 55
Asi takto není to nejhorší hra na světě, ale v rámci příběhové kampaně mi to přijde jako nejslabší díl. Řeší se zde roboti, virtuální realita a simulace situací, umělá inteligence a je to takový mišmaš od všeho trochu, co ve finále působí podivně. Stejně tak i postavy a hráčovi parťáci jsou taky slabší a nejsou moc k ruce při boji.

Je sice fajn, že hráč má k ruce tři různé větvě schopností od hackování robotů, nadlidské síly a schopností, možnost oklamat nepřátele a způsobit paniku a chaos. Jenže je to jen takové občasné zpestření, kdy hlavní střelba je pro misi dána vždy výběrem hlavní a sekundární zbraně předem, a ty levelují. Ano je dávno pryč doba, kdy si hráč mohl sbírat nepřátelské kousky. Tady se sice dají zlepšovat jejich vlastnosti nákupem vylepšení po dosažení určité úrovně.

Co se týká grafiky, tak zde je zajímavé pokud máte starší a slabší grafickou kartu, tak hra Vám nabídne jen minimální grafické rozhraní a navíc bude i hra vypadat podstatně hůře a hýbat se taky dost pomalu. Při vyzkoušení novější grafika hra vypadala nesrovnatelně lépe a o generaci dál než tomu bylo předtím.

Jsou tu i dobré momenty kdy jsem se bavil a některé mise byly opravdu slušné, jenže tu byly i takové kdy jsem si říkal proč to tam sakra dali. Dívám se na tebe virtuální realito!!!

+15