Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.




Registrace

Bulletstorm

Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.02.2011
Vývojáři:
People Can Fly, Epic Games (sekundární vývojáři)
Oficiální stránky:
http://www.bulletstorm.com/
První velký projekt varšavského studia People Can Fly od jeho úplné akvizice společností Epic Games v roce 2007 se snaží vymanit z víceméně zaběhnutých pravidel stříleček a přinést do žánru svěží vánek. Heslem reklamní kampaně, i hry samotné je slogan "Kill with skill." V této hře tedy nejde jen o zabíjení nepřátel, jde o to zabíjet je stylově, prostě být řezníkem "na úrovni". Základem výzbroje této FPS jsou klasické palné zbraně od brokovnice, přes samopaly, po raketomety a další robustnější kousky. Odlišení boje Bulletstormu od konkurence tkví už v jeho samotném průběhu. Základem je využívání chapadlovitého paprsku na levé ruce, pádných kopanců a sekundárních módů zbraní. V neposlední řadě také nástrah samotného prostředí.

Za každé zabití je hráč bodově hodnocen, body se zobrazují přímo v živé akci, obzvláště povedená zabití, tzv. „skill shots“, jsou odměňována více body a mají sloužit jako motivace k ještě větší kreativitě. Přes intenzitu zabíjení se nese boj v odlehčeném tónu a hrdinové hry nešetří hláškami, plnými suchého humoru. Bulletstorm obsahuje i multiplayer, kde má hráč šanci natřít to ostatním živým hráčům a umístit se v tabulkách.

Hra samotná se odehrává v dystopické budoucnosti, kdy lidstvo sice úspěšně zkolonizovalo část vesmírů, žije v relativním míru, který zajišťuje meziplanetární autoritářská konfederace, ovšem vedle krásných míst, kde si lidé žijí v klidu a komfortu se v galaxii nachází řada tak hnusných lokalit, že je o nich lepší nevědět. Taková je i planeta Stygia. Co bylo dříve atraktivní turistickou destinací, je dnes ztraceným "rájem", se sice stále krásnou přírodou, ale rozpadajícími se letovisky a infrastrukturou. Ty jsou obývány nepřátelskými formami života, které Stygii náhle zaplavily a ukončily tak její rozkvět. Nepřátelé ve hře jsou výstřední a připomínají ty ze hry Borderlands. Bývalá výletní a dovolenková planeta se hemží různými, po zuby ozbrojenými, loupeživými lidojedy, jak vystřiženými z postapokalyptických filmů. V boji jim zdatně sekundují roztodivní mutanti, kteří své lidství již zcela ztratili a jejich zbraně odpovídají době kamenné. A jako by toho nebylo málo, planeta je domovem obrovských oblud v pravém slova smyslu, proti nimž vypadá Brumak z Gears of War jako drobek.

Hlavní hrdina hry, Grayson Hunt, dříve býval jedním z nejlepších žoldáků střežících integritu Konfederace v jednotce "Dead Echo", spadající pod velení generála Sarrana, kontroverzní to osobnosti, proslulou svojí krutostí, mající však zásluhy na udržení Konfederace vcelku. Nyní je Grayson Hunt psanec a pijan, který právě havaroval po potyčce s armádou na nehostinné Stygii v lodi ukradené před pár lety při dezerci přímo Sarranovi. Spojuje síly s kamarádem Ishi Satem, se kterým před lety zběhl z armády a Trishkou Novak, taktéž bývalou členkou Sarranova elitního útvaru. Chtějí přežít a dostat se v celku z této planety. Jak však záhy zjišťují, na tomto zapadlém a nehostinném místě se nachází i sám generál Sarrano se svojí malou žoldáckou armádou.

Nástěnka


Poslední diskuzní příspěvek

Fg: A co za ty tři roky vyšlo v žánru lepšího? Dostal jsem se k tomu až teď a jako krystalické popkornové koridorové FPSko mi to přijde super,…


Nejlépe hodnocené komentáře


Přestože hráči po celém světě přijali Bulletstorm celkem rozporuplně, nemohu jinak, než tuto hru každému milovníku akčních her doporučit. Bavil jsem se celou dobu, nenarazil na jediný bug (jen jednou jsem se propadl do podlahy a musel loadnout checkpoint) a bez známky trhání hrál v 1900x1200 na plné detaily, včetně AA.

Unreal Engine vypadá pěkně a přestože je hra tak lineární koridorovkou, že to až bije do očí, některé části jsou nadesignování opravdu vynikajícně. Bohužel jak je u podobných her zvykem, je kratší, než je zdrávo a za dva pohodové večery je to celé over.

Bodování za nejrůznější druhy zabíjení zmetků a odemykání dalších a dalších těchto "achievementů" je povedené a pokud se vám povede něco opravdu vypečeného, už srdíčka ta nálož bodů vskutku zahřeje. S touto funkcí se však nesou dvě věci, kterou jsou dost kontraproduktivní - nakupování munice a možnost tahat s sebou jen dvě zbraně (plus základní samopal). Drtivou většinu hry jsem tak dohrál s brokovnicí a odstřelovačkou a ostatní zbraně vyzkoušel maximálně na pár minut po jejich nálezu. A díky nakupování munice jsem náboji až zbytečně moc šetřil a spoustu fatalitních fajnes si nechal ujít.

Ve finále mě ale hra opravdu hodně bavila a shledávám ji skvělou odreagovačkou. Nemá nijak promyšlený příběh, superinteligentní AI, ani nesrší originalitou, ale zkrátka se hraje dobře a to je důležité. Milovníci těchto akčních vymejváren se budou bavit, vy ostatní to pro jistotu vůbec nezkoušejte.

Pro: Grafika, design, hratelnost.

Proti: Velice krátké, nutnost nakupovat munici a možnost tahat jen dvě další zbraně.

+32+34 / -2

Před hraním Bulletstormu je nutné si položit otázku co od hry budu očekávat, chci sledovat napínavý příběh s dějovými zvraty, navštívit různorodá prostředí, variabilní akci která střídá různé prvky a další nutné požadavky které naplňují AAA hry. Tak to běžte o dům dál. Pokud ale hledáte čistokrevnou střílečku která si na nic nehraje, příběh má do počtu, nabídne co nejvíce možných způsobů jak odpravit nepřítele, a dovolí hráči vypnout mozek, a naplno se ponořit do masakru co způsobíte, tak račte vstoupit.

Jak bylo někdě trefně poznamenáno, je to něco mezi Painkillerem a Gears of War, z první zmíněné si bere množství nepřátel a upravuje to možností roztrhat, rozstřílet a kdo ví jak ještě zabít nepřátele za pomocí zbraní a prostředí k tomu vytvořené, z Gearsů si to bere stylem zbraní a vizáži hrdinů, plus doplněním občasných cut-scén.

Zábava to ze začátku je opravdu převeliká, zkoušení a poznávání možností hry, hraní si s nepřáteli a objevování možností jak je zprovodit ze světa, a bodově za to být ohodnocen nejlépe, postupem času se ale dostaví určitý stereotyp zvláštně v poslední třetině hry je patrný kdy už máte všechny zbraně, dostatek bodů a objevuje se poskrovnu nových metod zabití. Ono i zakončení hry působí trochu rozpačitě.

Každopádně pokud hledáte možnost jak se vyřádit po pracovním dnu, nevadí Vám brutalita, chcete prostě vypnout, je tohle ideální volba, tento kousek pobaví. Osobně mě víc sedl oproti právě zmiňovanému Painkillerovi který mají tvůrci za sebou, a Bulletstorm přináší svěží a originální napády likvidace protivníků.

Pro: Využitelnost prostředí jako zbraně proti nepřátelům, originální způsoby likvidace, čistá střílečka

Proti: Zakončení příběhu, v pozdější fázi nastoupí stereotyp, pro někoho brutalita

+18+18 / 0

Bulletstorm je na první pohled další lineární naskriptovaný tunel typu "jdi kupředu a zabíjej vše co se hýbe" s rádobydrsnými postavami a v poslední době standardní "nebudeme to přehánět, 8 hodin stačí" herní dobou. Když na to však koukneme podruhé, zjistíme, že je to poněkud pomalu se rozjíždějící, ale ve finále povedená akční řežba se solidním tempem, atmosférou trochu připomínající Gears of War, přičemž při hraní jsem si vzpomněl třeba i na film Wanted - vystřelenou kulku ze sniperky totiž můžete dále v bullet-timu směrovat a zabít tak třeba borce co se krčí za rohem - mazec. Systém "skill shots" aneb "kill with skill" zase není tak awesome jak se nám snažily vsugerovat trailery, ale průšvih to také není - tady jsem si při kopání protivníků na bodáky zase vzpomněl na Dark Messiah of Might and Magic.

Trošku zamrzí optimalizace, která není nejlepší a hlavně vypadávající textury a různé další grafické kopance - možná ale pomůže patch, možná update ovladačů grafiky, já to neřešil, respektive nedokázal jsem se od hry odtrhnout - hra má opravdu spád a dohrál jsem jí jedním dechem. Potěší i poměrně různorodí nepřátelé, kdy na každého funguje trochu jiná taktika, na druhou stranu ze zbraní jsem používal hlavně sniperku, samopal, ke konci i brokovnici, ostatní zbraně mi přišly slabé a neměl jsem důvod je používat. Celkově příjemné překvapení, čekal jsem to horší.

Pro: snaha udělat zabíjení různorodější, pár velmi povedených misí, sniperka, drsná mluva a humor

Proti: optimalizace, vypadávající textury, až moc lineárně tuneloidní

+14+14 / 0

Duty Calls - reklama autorů Bulletstormu na svou novou hru, ve které upozorňovali na tupost dnešních stříleček, byla sice povedená, na druhou stranu ji po dohrání Bulletstormu tak trochu nechápu.

Bulletstorm je totiž ještě lineárnější a ještě tupější, než např. Call of Duty. Koridorovost jde do takových výšin, že dokonce smím přeskakovat překážky jen v určených bodech (např. zábradlí přeskočím pouze uprostřed), přičemž cokoli, co se ve hře dá nějakým způsobem rozbít, přeskočit, podlézt, roztrhnout bývá označeno velkou blikající hláškou Press... to... K tomu se nedá nejenže nikam odbočit, ale často ani přiblížit k nějakému objektu. Hra je přeskryptovaná až hrůza.

Systém komb mě překvapivě bavil, i když mám k tomuto typu odměňování jistý odpor. Komb je nepřeberné množství, jejich názvy pobaví a opravdu jsem měl radost z každého povedeného. Zabaví i pubertální hlášky sidekicků vyplňující pasáže, kde se zrovna nic neděje.

Technicky je Bulletstorm naprosto nevzládnutou hrou. Moje problémy a celková nenávist Unreal enginu sahá do daleké historie a pokračuje i nadále.

To, že...

- jsem několik týdnů čekal na neoficiální fix, který opraví 16bit barvy
- jsem musel vypnout cosi v nastavení, abych neměl na obrazovce nepříjmené šmouhy
- jsem musel přetrpět těžko pochopitelné záškuby v intervalech několika minut
- se tady opět projevuje doskakování textur (Singularity, Bioshock)
- interiéry vypadají jak psí lejno
- je to celé prostě nechutný zgrc

...není problém pouze můj a nejedná se o nějaké plané předsudky. K tomu bych chtěl ještě vypíchnout časté zasekávání sidekicků na místě, což se mi stalo 3x a znamenalo to restart celého levelu.

Zabíjení je jedinou světlou stránkou hry, která je ale dostatečně silná, aby mě přiměla Bulletstorm dotáhnout do konce. Přepnout mozek do stand-by režimu, držet šipku dopředu a mačkat levé myšítko, to prostě někdy stačí...

**/5
+14+14 / 0

Bleh, to je vážně tak těžké vyrobit ZÁBAVNOU přímočarou rubanici ve stylu Painkillera? Evidentně ano, protože Bulletstorm, ač jsem se na něj od prvních informací dost těšil, předvádí všechno možné, jen ne zábavné masakrování všeho co se hýbe. V prvé řadě už proto že jeho hratelnost nespočívá v prostém "tu máš kvér a zabij všechno", ale místo toho spočívá v "dívej se na skripty a občas drž čudlík dopředu, přičemž můžeš i střílet (ale pozor na spotřebu munice, šetři!), ostatní klávesy zmáčkni jen když ti řeknem (a nikdy jindy!)". Tunel ve kterém se hra odehrává je široký většinou cca metr a půl (střízlivý odhad), zhruba každých třicet metrů ho přeruší skript, nebo nějaká překážka překonatelná buď stisknutím mezerníku, či ctrl - podle toho co vám hra řekne (vesmírní mariňáci neumějí skákat, co jste si proboha mysleli, i padat z jakékoli výšky je jim neviditelnými stěnami zakázáno)... a mezi tím nabíhají nepřátelé.
Nabíhají bezhlavě což je dobré, nabíhají však stále stejně což už tak dobré není, zabít se ale dají všichni - a to menším arzenálem zbraní které už každý viděl cca milionkrát, přitahovacím paprskem s nevyčerpatelnou energií a nakonec i nejzábavnější možností - okovanou botou. A bohužel tedy také možností spolu s paprskem nejefektivnější, protože munice do zbraní je na zběsilé nepřerušované střílení do všeho zkrátka málo a musí se nakupovat(!?), přičemž při jejím nakupování už vám nezbydou finance na vylepšování těchto zbraní(?!). U hry která se jmenuje "smršť kulek" a neměla by být o ničem jiném než frenetickém žhavení hlavní je toto vskutku tristní (a debilní).

Btw přes rádoby-střílečkovou povahu hry půlku jejího průběhu zabírají naskriptované sekvence, většinou řešící příběh(?!), nebo neinteraktivní "interakci" s okolím, nebo rozvíjení vztahu s retardovaným a otravným parťákem který vás provází nejspíš celou hru (je neschopný, nesmrtelný a musíte hrát jen tak jak vám dovolí = opruz-hattrick!).

Ještě co se technické stránky týče - grafika ujde leč vizuální stylovost nulová, fyzika se omezuje na ragdoll a skripty, nároky na hardware vcelku příjemné a obtížnost díky neustálému vodění za ručičku malá - na normal a nižší to s trochou snahy může hrát i slepý leprotik.

(mimochodem hru jsem nedohrál, vydržel jsem u ní při každém pokusu o hraní maximálně dvacet minut... a dávat Bulletstormu šanci znovu a znovu už mě přestává bavit)

Pro: kopání do nepřátel, existují i lepší střílečky takže tuto nemusíte hrát

Proti: přeskriptovanost, nudná tunelová akce, šetření s municí, otravné npc, příběh, nezajímaví nepřátelé, hráč nesmí dělat nic co mu hra v ten moment výslovně nepřikáže

+10+16 / -6