Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Adventura Ankh spatřila světlo světa již v roce 2006. Tvůrci z Deck 13 započali sérii o egyptském mladíkovi, který se nevědomky stal nejen strážcem Ankhu, ale svou lehkovážností na něj také bylo svrženo prokletí. Assilovi, jak se mladík jmenuje, tak nezbylo nic jiného, než sám sebe zachránit a s tím bezděčně zachránit i všechno ostatní.

V pěti různých kapitolách se tak vydává do různých končin Káhiry či jiných ikonických mist Egypta, aby sám sebe dokázal zachránit. Celá hra je spíše humornějšího rázu, na vtípky či narážky různé kvality narazíte skoro na každém kroku. Ruku v ruce s tím jde i stylizované a na svou dobu i celkem podařené polygonové 3D prostředí, ve kterém se tato hra odehrává. Naštěstí se tvůrci nepouštěli do žádných experimentů a naservírovali hráčům klasické point-and-click ovládání. Hra, kterou doplňuje hravě originální soundtrack, neměla nějaké ambice předložit zážitek na bázi zajímavého příběhu, herních mechanik či atmosféry. Hlavním cílem bylo pobavit.

Už v době vzniku bylo jasné, že hra nezanechá v adventurní historii nějakou výraznější stopu, v české kotlině navíc podpořenou opravdu nevydařeným překladem. Jako oddechovka s humorným příběhem však rozhodně za zahrání stojí.

Pro: pohodová atmosféra, místy podařený humor, hravý soundtrack

Proti: nevydařený český překlad, občas zdlouhavé cestování, místy nepodařený humor, nenápadná možnost scrollování některých obrazovek

+19
  • PC 70
Pamatuji si tu dobu když mi bylo 11 let a táta se vrátil z obchoďáku s touto hrou. Když sem jí hrál jako malej a samozřejmě s návodem tak sem se u ní hrozně bavil a měl sem jí rád ale teď o 6 let později se můj pohled trochu změnil..

Vžijeme se tu do kůže mladíka Assila který ukradne otci klíč od pyramidy a se svými přáteli se rozhodne tam uspořádat menší zevlačku. Ale co osud nechtěl Assil nedopatřením zvrhl sedm váz a byla mu dána smrtelná kletba no a tím celé toto ´´bláznivé´´ dobrodružství začíná.

Hra se začátku tváří jako povedená legrace už jen skladba která celé dobrodružství otevírá je značně povedená. Celé dobrodružství se odehrává Káhiře což je docela příjemná změna oproti jiným adventurám. Celé prostředí je hezky barevné a vypadá vesele ale to neznamená že je grafické zpracování nějak nádherné ..právě že naopak ano na rok 2005 se jedná o docela líbivé grafické zpracování které ale bohužel při animacích značně pokulhává a postavy někdy vypadají opravdu toporně.

Na co hra sází je humor,jako malý si pamatuji že sem se u něj bavil takže sem si říkal když mě to tak bavilo v mládí tak by mohlo i teď. Bohužel přišla chladná sprcha ano humor někdy funguje a několikrát sem se opravdu pobavil ale po většinu času buď vtip vyšel do prázdna nebo byl neskutečně blbě podanej. Nevím jestli to bylo tím že hře celkově chybí energie nebo že dabing u některých postav zněl mdle a daný vtip neskutečně pohřbil. Ale ano přeci jen humor se místy povedl.

Dál tu máme postavy. Bohužel žádná není nezapomenutelná i přesto že se nějaké zajímavé postavy objevily. Dále mi přišlo že sice hra má vzdávat poctu starým adventurám ale to neznamená že hodně postav se chová podobně ne-li stejně jak v podobných adventurách.

Soundtrack bohužel za zmínku také nestojí jelikož žádná znělka nebyla nezapomenutelná nebo nějak zvlášť chytlavá jako třeba u Monkey Islandu jehož skladby často sjíždím doteď.

Takže když to sečtu Ankh je zajímavá adventura která se boužel moc nevyvedla a obsahuje místy dobrý a vtipný humor ale po většinu času vtipy vycházejí do prázdna a nebo nejsou moc dobře podány. Navíc animace sou místy opravdu zvláštní,místy nepovedený dabing a hlavně soundrack který je takový nijaký. Pokud už jste vyčerpaly všechny kvalitní adventury tak doporučuji ona to vesměs až tak špatná adventura není obsahuje pár vtipných a dobrých momentů ale zbytek je už horší.

Pro: místy humor,některé postavy,herní doba

Proti: Zapomenutelné postavy,místy divný dabing,soundrack je nijaký,animace,hra postrádá náboj nebo energii

+9