Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.




Registrace

Aliens vs Predator

Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
16.02.2010
Vývojáři:
Rebellion
Oficiální stránky:
http://www.rebellion.co.uk/games/aliens-vs…
Aliens vs Predator je pokračování série, kterou dostalo na starost studio Rebellion, jenž v roce 1999 přišlo s prvním dílem. Základní koncept hry je stále stejný, na výběr dostanete ze tří postav - Mariňák, Predátor a Vetřelec, kde každý z nich disponuje jinými vlastnostmi a stylem hraní. V kampani narazíte často na mapu, kterou jste již za jiný charakter dohráli, naštěstí se však díky rozdílnosti charakterů hraje jinak.

Příběh se odehrává na planetě BG-386, kde inženýři objeví starověkou pyramidu skrývající hrozivé tajemství - pohřebiště predátorů. Zároveň se sem lidé rozhodnou umístit královnu vetřelců. Bohužel se celý experiment nepovede a na planetu proniknou predátoři...

Kampaň za mariňáka se odehrává v různých kobkách, které jsou plné děsivé atmosféry a nebezpečných vetřelců. Krom typické výbavy (menší zbraň a radar) dostanete později i silné a moderní zbraně, mezi něž patří například plamenomet nebo M42A Scope Rifle. Při hraním za tento charakter se hra nejvíce podobá jiným FPS hrám a pro nováčky v sérii je určitě dobrým začátkem.

Při hraní za vetřelce si užijete všechny jeho mimořádné schopnosti, jako je chůze po stropech, rychlost, či možnost se dostat potichu ke své oběti.

A na konec na vás ve hře čeká vraždící stroj jménem predátor. Z jeho mnoha schopností jmenujme například vysoké skákání, možnost odlákat mariňáka nebo perfektní maskování. Multiplayer obsahuje zhruba šest módů a obdobný počet map. Dalších osm bylo do hry přidáno v rozšířeních Swarm Map Pack a Bughunt Map Pack.

Nástěnka

  • VideoTrailer

  • ZajímavostHardware

    Systémové požadavky:

    Minimální hardwarové nároky:

    Operační systém: Windows 7/XP/Vista
    Operační paměť: 1GB RAM (XP)/ 2 GB RAM (Windows 7, Vista)
    Procesor: 3,2 GHz Intel Pentium 4/Athlon 64 3000+ nebo ekvivalentní
    Grafická karta: Karta se 128 MB RAM (NVIDIA 6600 a výkonnější, ATI X1600 a výkonnější)

    Doporučené hardwarové nároky:

    Operační systém: Windows 7/XP/Vista
    Operační paměť: 1GB RAM (XP)/2 GB RAM (Vista, Windows 7)
    Procesor: Intel Core 2 Duo E6400 nebo ekvivalentní
    Grafická karta: Karta s 512 MB RAM (NVIDIA 8800 série, ATI HD 2900 PRO nebo výkonnější)

  • OdkazOdkaz

    Collector's Edition CZ


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Na tohle jsem se těšil jako malej a... hůř to dopadnout snad ani nemohlo. Atmosféra nikde. Vetřelec je nebezpečný asi jako naštvaný pudl, stačí do něj kopnout a spráskat na zemi. Když se nepovede, tak nevadí, i člověk vydrží dva silné útoky (boxování s Vetřelcama vypadá opravdu úžasně).

Ze hry přímo čiší konzolovost. Na všechno je animačka. Na přelezení bedny, na vlezení do díry, na mačkání tlačítka a hlavně děsně cool-hustogore kontaktní zabíjení za Predátora a Vetřelce. Nejlepší na nich je, že nejdou nijak přerušit. Nejvíc tak potěší, pokud si váš Predátor prohlíží a hladí vyrvanou lebku, zatímco do něj šijou 4 nebožtíkovi kolegové.

U zbraní se, nevím proč, krouhalo. Zapomeňte na ultimátní minigun, SADAR, Speargun a ke Smartgunu dostanete taky jen čuchnout (navíc potěší naprosto nový a hnusný zvuk). Všechny zbraně jsou navíc zoufale neúčinné. Jak už jsem psal, postavy mají neuvěřitelně tuhý kořínek a jsou strašně pomalé. Už se tu nehraje na reflexy a aim. Důležité je co nejdéle držet zaměřovač na nepříteli, který je dynamický asi jako já po ránu.

Kampaň taky zrovna neoslní. Dohrání jedné ze tří části zabere cca 3-4 hodiny. Za Mariňáka je to jen o pumpování hromad olova do potvoráků (nebojte se, autoheal alá Riddick included), za Predátora hrozná nuda a za Vetřelce lehce debilní stealth akce. Příběh okopčený z prvního AvP filmu raději nezmiňovat. Všechno se navíc odehrává na minimapkách, kde hráče, kdyby byl moc debil, pro jistotu ještě vede šipka.

Ve výsledku je to naprosto průměrná hra. Někdo se asi moc bál, aby se z toho náhodou nestala HC záležitost, jako byl skvělý první díl.
+34+34 / 0

Copak sním či bdím,
avšak jedno jistě vím.
Alien vs Predator dohrán,
a cítím se být nasrán.
Tolik slibů, tolik hypu,
jak rozinek v sladkém nákypu.
Vše se tváří dokonale,
však uvnitř je to nahnilé.
Nechme už spát alieny,
odpočívat predátory
a hoďme se do pohody.
Dejte vajíčka malovaný.
Nebo aspoň hnědozelený.
Alien vám snese jiný.

Pro: Grafické zpracování alienů a predátorů, sem tam slušná atmosféra.

Proti: Slepičí mozečky, pocit boje a mnoho dalšího.

+20+25 / -5

Nový AvP se nezdá... Všechny své trumfy vytahuje hned zkraje a tak se zpočátku skutečně nezdá, že je tak špatnou hrou, jakou doopravdy je... Když se vtělíte do ubohého mariňáka, pomalu našlapujete po neznámé planetě, bojíte se každého tmavého rohu, děsíte se každého šustnutí z přítmí a dostáváte menší infarkty po každé, když váš radar zaznamená pohyb, tak na herní nedostatky nemáte ani pomyšlení. Atmosféra je v prvních seznámeních s hrou výborná, setkáváte se s prvními skriptíky, in-game animacemi a říkáte si, že hrajete dobrý mix AvP 1 s Doomem 3, jenže ouha, jakmile se do herního systému více dostanete, zjistíte, že vám to přestává stačit. Hra je skutečně zaostalá v pravém slova smyslu. Skriptování, formování a design levelů, celková hratelnost je tak na úrovni 7-8 let starých her, i onen zmiňovaný Doom 3 je více vtahující a interaktivní (např. číst PDA zprávy v něm bylo skutečně zajímavé, tady jsem je asi po třech začal ignorovat). Graficky má hra sice ostré textury a dobré stínování, ale jinak si s Doomem 3 taky moc nezadá... Po rozkoukání vidíte, že všude vede jen jedna cesta, levely jsou malé, navigační šipka nezmizí ani po tom, co vám přestanou dávat instrukce do vysílačky, Alieny lze odkopávat a tak se strašidelná atmosféra začíná docela rozplývat.

Po dohrání kampaně za Mariňáka to však stále není vyloženě špatné, pořád se jednalo o kvalitnější hraní než v případě zpackání série Wolfensteina, a tak se s rozporuplnými pocity vrháte na vetřelce... Opět nezačíná špatně, v temných, úzkých prostorách se proháníte po stropech a užíváte si srandovní zabíjení nevinných lidiček, jenže obdobně to po chvíli přestává být zábava. Zatímco při hře proti vetřelcům jsem si místy pochvaloval jejich mrštnost a tedy AI, u hry za vetřelce se prokázalo, že to byla asi jen má iluze, neboť mariňáci jsou totálně debilní hovada se zrakovými a sluchovými zónami 90 letého dědečka po mrtvici. In-game animace už začínají člověka srát a nejhloupější je neviditelné prostorové omezení každého levelu, což se nejvíc projeví v jedné venkovní misi, kde např. nelze přeskočit jednoduchou zeď, nebo vyšplhat více než do poloviny stromu (po každé narazíte na neviditelnou bariéru), protože hra prostě chce, abyste použili ventilačku.

Při hře za predátora působí hra nudně od začátku do konce, na první pohled jste mocné vraždící monstrum, ale přitom, když vás uvidí mariňák včas, klidně si vás podá dvěma dobře mířenými ranami z brokovnice, nebo pokud nepoužijete silný alternativní úder, může vám těch primárních vyblokovat i 10 po sobě! Navíc procházet po třetí znova ty samé lokace je vskutku otravné a tak hru dohrávate jen z povinnosti a z chuti ji s čistým svědomím odinstalovat...

HW: Minimum: Athlon 3000+, 1 GB RAM (XP) / 2 GB Vista, GF 6600/Ati X1600 / Doporučeno: C2D 2.2 GHZ CPU, 2 GB RAM, GF 8800/Ati HD2900

Pro: Povedený úvod za mariňáka, atmosféra v kampani za mariňáka, zvuková stránka hry

Proti: Zaostalá, jednoduchá, lineární až primitivní, krátká hra, chabý herní svět, za predátora nuda

+18+18 / 0

Obvykle při zapisování nového zářezu na pažbě píšu i stručné dojmy bezprostředně po dohrání daného titulu. Tentokrát jsem si několik vět poznamenal už během hraní, takže jde o čistokrevné první dojmy. Tady jsou:

Jak to mohli takhle zprznit?! Ta hra nemá atmosféry ani co by se za nehet vešlo a s původním AVP to nemá absolutně nic společného! Hra je mizerně optimalizovaná (tam kde Crysis na plné detaily běhá plynule, tam se AvP škube, přičemž grafika nijak světoborná není). Vodění hráče za ručičku je přímo iritující, není v tom ani trochu challenge a jediné co musí člověk dělat je sledovat všudypřítomnou šipku na obrazovce a poslouchat instrukce. Neustále se objevující nápisy typu "nový úkol" nebo "tady vlez do větračky" kazí už tak neexistující atmosféru a zabraňují tomu, aby byl hráč vtažen do hry. Nepochopím nutnost za každou cenu do úplně každé hry cpát nějaké collectibles. Dobře, je to v módě a je to nešvar všech dnešních her, ale na co proboha musí vetřelec sbírat nějaké kanistry s nějakou slizskou hmotou? Tenhle sběratelský nešvar co dnes cpou do úplně každé hry si opravdu mohli odpustit. Když už jsme u vetřelce - neskutečně mě vytočil ten počáteční trénink. Na co proboha za vetřelce trénink? Pohni hlavou dolů, nahoru, doprava, doleva... sakra tohle snad zvládne osoba s IQ automatické pračky, a když ne tak to nemá hrát. Vetřelčí fatality po chvíli omrzí a pak už se člověk jen nudí a vzteká, když alien půl hodiny někomu ukusuje hlavu a jiný mariňák ho zatím zastřelí. Pomáhání facehuggerům je pak úplně stupidní. Interakce s tlačítkama kousnutím do nich... no comment. Blikající šipka ukazující směr... no comment. Kampaň za vetřelce má bejt rychlá, frenetická, má se naběhnout do místnosti a během pár vteřin rozšmelcovat bandu k smrti vyděšených lidí, a ne se schovávat někde v rohu a číhat, až tupá AI nebo skripty naženou jednoho vojáka po druhém někam na odhlehlé místo na porážku. Za mariňáka či za predátora jsou pro změnu vetřelci pomalí a nabíhají si přímo pod hlaveň brokovnice, aby se na konzoli nemuselo moc mířit. Ať už je hra jaká chce, krátkost kampaně je taky ostudná. Ještě že za člověka, což je ta nejpovedenější část, je to o něco delší. Být to samostatná hra, posuzoval bych ji jako lehký nadprůměr hodný 6/10. Jakožto očekávané pokračování či remake legendárního AvP je to však největší zklamání, které jsem za poslední roky zažil. Ani AvP2 nebyla žádná sláva, ale oproti tomuhle to bylo veledílo.

Pro: Kampaň za mariňáka nedopadla až tak hrozně, aby se to nedalo označit za solidní tuctovou doomovku

Proti: Žádná atmosféra, mizerná optimalizace (tam kde Crysis běží na plné detaily se AvP seká), trapné konzolové prvky, ohromné zklamání pro pamětníky

+16+18 / -2

Aliení filmová série je pro mě lahůdkou (do třetího dílu), film Predator (s Arnoldem v nejlepší formě) mám v top 5. Jejich spojení filmové (Predator 2 ještě neberu jako právoplatný spojení, ačkoli právě v tomto snímku je prvně, pokud vím, ono propojení obou univerz nastíněno) - AVP ve filmu mě už nechalo chladným, AVP2 je neuvěřitelná sračka, jakožto i další snahy o remaky/pokračování. I tak jsou pro mě tyhle dvě monstra to nejmilejší, co "současná" sci-fi sféra může nabídnout.

Předchozí herní série AVP díly byly oba ve své době vrcholný hororový díla, do té doby nevídaný: strach tak jak sme ho na PC eště nezažrali, filmová hudba, dechberoucí grafika, tísnivá hutná atmosféra.
Velmi sem se tak těšil na třetí pokračování, navíc od studia Rebelion, který zmákli první díl:

No je to hrůza no. Tak a je to venku.

Příběh těží z příběhu z filmu AVP a okořeňuje to něčím z hry AVP2. Tenhle mix se navíc částečně odehrává (pro mě zcela nepochopitelně) v džungli a to za denního světla, což se zcela vymyká nastaveným standardům a na atmosféře, jak si lze domyslet, se to neprojeví vůbec dobře.

Konzolovistost hry je až rozčilující, například nápis PRESS MOUSE3 TO BLOCK přímo uprostřed obrazovky v divokých soubojích mi přijde jako trapnej fór, o animačkách "fatalitách" ani nemluvě. Všechny rasy mají v hudu zabudovanou šipku kam jít, přičemž nezabloudilo by zde ani 10tiletý děcko, natož dospělej, kterýmž je hra určena. No fuj.

ALIEN
Nejkratší kampaň. Zcela vynechána nejzábavnější část hry v roli facehudgera a chestbustera. Rovnou nás aliení vývoj dovádí k schopnému válečníkovi, pro něhož není problém zabít vše co potká a stealth prvky tak nejsou nutností. Slabá to vymlacovačka bez špetky něčeho zajímavýho. Nápis "PRES MOUSE3 TO USE THE VENT" komentovat radši ani nebudu.

PREDATOR
Odpornej HUD odrazuje hned v začátku, celou dobu je k dispozici většina zbraní. Průchod hrou velmi snadnej. Ztráta času.

MARINE
Detektor je na svým místě, ale tu šipku si mohli autoři odpustit, nebo ji alespoň dát volitelnou. Jinak jsem ze začátku hry celkem zaplesal, poněvadž začátek se neodvíjí špatně. Bohužel části v a po džungli už směřují trochu jinam - "alieni Flusači", roboti. Konec kde jsem zabil snad 4 matky (z toho dvě naběhly naráz!!!) už zhatil mé doufání, že aspoň jedna kampaň bude stát aspoň trochu za to. Navíc facehudger už neznamená rychlou smrt a vždylekající obrazovku a tak se jich není nutno už tak obávat. Památnej strach z těchhle malejch mršek se tak taky vytratil...

Celkově vzato: Jen alieno-predátorský univerzum mě směrovalo k povinnosti hru dokončit. Jediný pozitivní okamžiky jsou některý části mariňácký kampaně, kdy jsem po dlouhé době mohl procházet chodbou v očekávání alieního výpadu a netrpělivě poslouchat zvuk detektoru pohybu. To je dost málo.

65%

Pro: AVP, grafika

Proti: konzolovitost, hud, trapnej příběh a některý prvky, jednoduchý, krátký

+9+9 / 0