Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alien Shooter: Vengeance

Alien Shooter 2

21.12.2007
72
22 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokračování hry Alien Shooter s podtitulem Vengeance přináší opět akční likvidaci ohromného počtu odporných krvelačných potvor. Na začátku má hráč na výběr z osmi postav, každá s jinými počátečními statistikami a startovní výzbrojí. Za zabíjené nepřátele a plnění úkolů postava získává zkušenostní body a při každém postupu úrovně dostává body, za které je možné vylepšovat schopnosti. Jejich úroveň pak ovlivňuje, jaké zbraně a vybavení může postava používat.

Příběh se odehrává v 21. století. M.A.G.M.A. Energy Corporation posílá žoldáky do jednoho ze svých tajných zařízení. Místní projekt se ošklivě vymknul kontrole a objekt i okolí se tak hemží zabijáckými vetřelci. Jakmile hlavní hrdina dorazí, okamžitě se dostává do akce při pátrání po přeživších. Pod vedením Generála Bakera se dále snaží zjistit, co se vlastně stalo a především zlikvidovat nepřátelskou hrozbu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Píše se rok 2008, mě se konečně podařilo sehnat plnou verzi ASV po skoro roce od doby, kdy jsem si na ní přečetla recenzi ve Scorečku. Ve Scorečku se s ASV moc nepárali, dali tam nějaké plusy za hudbu, odsoudili za průměrnost a stereotyp. Vlastně jsem neměla žádný důvod instalovat, ale nějak se mi postesklo po izometrických rubačkách, tak jsem tomu dala šanci....

Při výběru postav jsem okamžitě volila sexisticky zobrazenou černovlásku, aby to mělo nějaký grady, 15 minut studovala perky, levely a snažila se pochopit principy hry.... hele tak ono to možná bude RPG?.... Při spuštění prvního levelu mě okamžitě zaujme grafika... ano izometrická, statická, 3D předrenderované pozadí s docela dobrým systémem světel, kupodivu to vypada mnohem líp, než kdyby se to autoři snažili udělat komplet 3D... ovšem posuzování technické stránky mi vydrželo do první souboje, který probíhá tím způsobem, že začne hrát velice chytlavý ambient (industrial) metal(?) ze všech možných směrů se na vás pohrne několik stovek potvor a jediné co vás chrání od jistou smrtí je fakt, že všechny zbraně mají výbušnou munici a splash efekt působí klidně na několik metrů. Jednoduchá herní mechanika, neuvěřitelně návyková, vraždění stovek emzáku ve vlnách sebou přináší neuvěřitelné uspokojení, po čase si vytáhnete Music Volume na 100% a při každém boji přepnete do hypnotického modu, vidíte červeně a koupete se v adrenalinu.

Hru, kterou tady určitě všichni odsoudí po prvním levelu, ale která je ve skutečnosti masterpiece ve svém žánru. Když si spustíte střílečku, jediné co po ní máte chtít je krev, výbuchy, adrenalin a dobrý soundtrack k tomu... ASV tohle zvládl dokonale. Sere na příběh, postavy, zápletku, morální otázky, je to jednoduchá droga (docela by mě zajímalo jaké by to bylo hrát po požití halucinogenních látek). Kdyby ASV byla holka, tak by to byla zatracená nymfa se kterou nevydržíte déle než týden a vztah končíte se zánětem v zápěstí, rozrytýma zádama a doživotními bolestmi pánve!

Pro: Splash Effect, soundtrack,

Proti: je to krátký pánové a dámové!

+17
  • PC 70
Vždy jsem si myslel, že Alien Shooter je o pořádné řežbě, výsledným snažením připomínající kafilérku v nejsilnější sezóně. A skutečně to tak je. Také díl s podtitulem Vengeance je jateční jízdou s obrovskými grupami nabíhajících nepřátel, jež nejsou rozdílní jen svým vzezřením, ale hlavně odolností a vlastnostmi. Tu se na vás žene skupinka čtyřnohých "cosi" připomínající pavouky, jindy vás navštíví krvelačně přerostlí mloci, chrlící radioaktivní spad nebo přikvapí technicky vyspělejší stvůry s pulzními zbraněmi místo rukou. To vše a mnohem víc na hráče nabíhá ve vlnách, které je nutné rozmáznout po stěnách a podlahách objektů (zasažených nepovedeným experimentem) nebo v exteriérech (třeba za pomocí vojenské techniky - jo s tankem to byla megahustěkrutá sranda). Je samozřejmě nutné poslouchat rozkazy a plnit nějaké ty melouchy (vypumpování vody ze suterénu, VIP záchrana, získání důležitých informací z několika PC). K dispozici jest obsáhlý, do skupin rozdělený, arzenál zbraní.

V počátku, cca do 7/8 kapitoly (z celkových 15ti), jsem si vystačil s pistolí a brokovnicí. S objevem tužších nepřátel jsem postupně vyzkoušel každý typ zbraně (samopal, raketomet, plamenomet, uzi aj.) a zjistil jsem, že nejlepší možnou kombinací je nejsilnější brokovnice a pulzní rotační kulomet. Brokovnice je fantastická na početné skupinky méně odolných stvůr (jak na krátkou vzdálenost, tak i na tu delší), rotačák se potom hodí na vše, co se hýbe, stačí mít dostatek munice (článků) a nic v palebném rádiu nezůstane živo. Škoda, že jsem si to uvědomil docela pozdě a zkušenostní body cpal do víceméně zbytečných věcí (přesnost, brnění nebo těžké zbraně).

Ano, hra nabízí obsáhlý, dle mého názoru zbytečně překombinovaný rpg systém. Ten je obsažen už ve výběru postavy, lišící se přitom pouze graficky a v počátečních číslech (zdraví, velikost batožiny, rychlost), kdy je také možné přerozdělit prvních 10 bodů (s každým dalších levelem je možné přerozdělit další bodový přísun). Nevím, co jsem si myslel, ale v počátku jsem chtěl mít postavu pěkně vyváženou, takový Ferda mravenec, ale ke konci jsem zjistil, že to nebyl dvakrát rozumný způsob. Měl jsem jít po nejsilnější zbrani hry a zbytek cpát do zdraví, inteligence a pulzních zbraní. Zdraví je jasné a není třeba vysvětlovat, inteligence je nutná pro implantování čipů, zvyšujících kde co (asi inspirace Falloutem) - díky nim je jedno jakou postavu ze začátku zvolíte, vždy je možné dosáhnout třeba ženského řezníka (já si vybral toho prvního). U pulzní zbraně je pak nejdůležitější to, aby mohla být koupena co nejdříve.

Do seznamu zasloužilých pomocníků jatečního řezníka bych dále uvedl i tu zbroj (kvalitní) a lékárničky rozdělené podle funkce. Ty fungují co by životy či jistý druh check pointu. Zatímco malá lékárna při nulovém zdraví automaticky doplňuje jen část, střední už o něco více a velká zase o kus víc - logicky. Pak je tu ovšem ultimátní a ta doplní komplet. A ruku na srdce, tu je přeci dobré nechat si do závěrečných kapitol tohoto klasického sci-fi příběhu o pokusech, jež vedly k nevyhnutelné katastrofě, přičemž nikdo neumí tento trn z paty (nebo spíše pořádný šrapnel z prdele) bezbolestně vyjmout - a o bezbolestnou tu jde především, jestli víte jak to myslím :-) -mrk- -mrk-

Pro: zbraně všeobecně, řežba, poslední level, hudba, prostředí Fallout like

Proti: obsáhlý rpg systém, zasekávaní o vše možné

+17