Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
"Experience a truly intense, oldschool styled shooter game!" Tedy, pokud za old-school považujete Battlefield 3 nebo Bulletstorm.

- lineární levely bez špetky explorace (a k tomu ukazatel toho, kam máte jít, kdyby náhodou vaše dvojciferné IQ mělo stejnou hodnotu jako hodnocení hry tady na databázi)
- střelba přes mířidla (bez toho nic netrefíte) do nepřátel, jenž se do prázdných úrovní teleportují až po vstupu hráče a jejich AI připomíná spíše nějaký cover-based shooter
- při akci neustále vyskakující různá čísílka a medaile (abyste nezapomněli, jaký jste pašák)
- regenerující se zdraví, prakticky zbytečná klávesa pro skok, nemožnost mít u sebe v jednu chvíli více než pár zbraní atd.

Chybí tomu už jen ty QTE při otevírání dveří.
+11
  • PC 75
Dlouho jsem přemýšlel, jakou hru zařadím v rámci herní výzvy do kategorie „No fujtajbl“. Nechtělo se mi kupovat kvůli tomu žádnou novou hru, která by mě možná nebavila a bral bych to jako vyhozené peníze. Náhodou jsem ve své herní knihovně objevil hru Alien Rage. Bál jsem se, že to bude nějaká strašná hra, která mě přestane po půl hodině bavit, když se zařadila mezi 100 nejhorších her na Databázi her.

Jako u všech stříleček jsem si zvolil na začátku střední obtížnost, ale hned v první misi mi připadalo, že jsem se asi překlikl a zvolil si nejtěžší obtížnost, když jsem u druhé přestřelky 5x zemřel. To se mi moc často nestává. Začal jsem hrát od znova a dal si pozor, abych opravdu zvolil správnou obtížnost. Pomalinku se mi začala vkrádat do hlavy myšlenka, jestli hra není postavena na obtížnějším soubojovém systému, když jsem opět x krát umřel v první misi. Čím dál jsem pokračoval v rámci herního příběhu, tím více se mi to potvrzovalo. Už mi bylo jasné, že nebude až tak jednoduché dostat se ke konci hry. Párkrát jsem se při plnění úkolové mise pěkně zapotil, než jsem se prostřílel na její konec.

Na hře se mi líbilo, že postupně hráč objevuje nové zbraně, které může používat. Každá zbraň byla na jiném principu a dle toho jsem také volil jakou zbraň využiju na jakého nepřítele.

U Boss fightů jsem měl obavu, že bude nereálné bossy zabít, když jsem viděl, jak těžký je boj s jejich pěšáky. Ale opak byl pravdou. U většiny boss fightů byl princip relativně jednoduchý. Běž, kryj se a střílej. S tímto pravidlem jsem pozabíjel většinu bossů bez problému. Ano přiznávám se, že jsem někdy i pár krát umřel, ale lepší než 10x umřít při jedné přestřelce, kdy se kolem Vás objevují stále další a další nepřátelé ve velkém množství.

Škoda byla, že v tutorialu hry není hráč seznámen i s tím, že může pomocí perků zdokonalovat svojí postavu, aby se stal silnějším, měl větší zásobníky zbraní, … . Na to jsem bohužel přišel až ke konci hry.

Abych vytknul ještě i nějaké světlé stránky hry, tak těmi pro mě bylo ztvárnění prostředí vesmírné lodi, na které se hra odehrává. Vývojáři si na tomto dali záležet a mnohdy pěkně do detailu propracovali jednotlivé paluby a části lodě.

Suma sumárum jsem s hrou byl spokojený, byla to trošku pro mě výzva hru dokončit a s pevnými nervy se prostřílet až na konec hry. Jen škoda, že dějová linie byla relativně strohá a nepropracovaná.

+17
  • PC 50
Alien Rage je od City Interactive Games, kteří za sebou měli většinou továrnu na rychlokvašky a hry mizerné kvality. Nyní se už situace zlepšuje, a místo herního odpadu, produkuje dobré a nadprůměrné hry. Které se dají i hrát a dohrát bez psychické újmy.

Hra hned po spuštění zaujme svým vizuálem a grafikou která vypadá fakt parádně a vše pěkně hýbe a vybuchuje. Design nepřátel už tak slavný není, vypadají někteří jak roboti z Transformerů a jejich varianty jsou si dost podobné.

Hlavní hrdina mariňák Jack musí zlikvidovat na celém asteroidu armádu nepřátel, kteří na něj všude čekají a popasovat se s několika bossy. Základní obtížnost chalinge je opravdu už nepříjemně nesmlouvavá. Stačí jeden až dva nepřátele aby dostali hrdinu pod palbu a už je mrtvý. Není tu žádný cover systém, tudíž se musí přebíhat po místnosti které skoro nenabízí žádný kryt. Takže taktika je spíš zdrhnout někam za roh do místnosti, a zde počkat až za Jackem přiběhnou nepřátelé jak krysy za flétnistou.

A to je největší kámen úrazu celé hry. Přestřelená obtížnost zvláště v pozdějších fázích budete chcípat pravidelně. Když jste v místnosti kde nepřátele mají snipery, do toho raketomety, a ještě nepříjemné protivníky co jsou neviditelní a nabíhají s brokovnicí před vás a ještě k tomu vás dokáží ochromit, říkáte si jaké masochisty tohle napadlo.

O tom je vlastně celá hra. Dojdu do místnosti kde se zhmotní nepřátelé a nabíhají na mě. Přežiji a zlikviduji je a jdu dál kde mně čeká to samé. A na konci některých misí čeká boss, který toho vydrží extrémně dost navíc vybaven arzenálem, který při první chybě pošle hráče pod kytky. Design úrovní taky moc variability nenabízí, jelikož ty chodby a ta stanice bude stále stejná.

Přesto píši že je to průměr, ze začátku mě hra i bavila, měla místa kde i překvapila vozidlem, jenže čím déle se hraje tím více roste počet zákeřnějších nepřátel a jejich množství kdy už to přestane být zábavou ale spíše frustrací.
+16
  • PC 80
Po polském znovuoživení legendárního Shadow Warrior, který se mi hodně líbil, tu máme další polskou střílečku, která se snaží prosadit na trhu. Ještě že ty Poláky máme - no není-liž pravda? Faktem je, že Alien Rage jsem hrál ještě před novým Lo Wangem, ale až teď jsem se dostal k napsání komentáře. Vezmu to tentokrát jen krátce, ať to zbytečně neprotahuji a nesepisuji tu další román jako minule…

Hned na začátku je nutné si říci, že tahle hra si prostě na nic nehraje. Ještě před vydáním autoři všude rozhlašovali, že půjde o čistě arkádovou, lineární střílečku, která je jen o střílení – nic víc. A nutno podotknout, že jak slibovali, tak tomu i doopravdy je. Ale právě proto je to mnohem sympatičtější a hře to spíše lichotí – na rozdíl od většiny současných her, které se na oko tváří jako bůhví co a ve výsledku je to ještě horší kravina.

Příběh hry se odehrává v daleké budoucnosti na jednom z bezejmenných asteroidů, kde lidstvo po mnoho let těžilo vzácný nerost, který je velmi žádaným zdrojem energie. Problém je však v tom, že tento nerost chtějí ze stejného důvodu i mimozemšťané, a tak než se nadějete, rozpoutá se mezi lidmi a mimozemšťany řádná bitka. A do toho vstupujete vy v parádní kovové zbroji a s ultra těžkými zbraněmi, jak se na správného drsňáka sluší a patří.

Hra nabízí celkem 14 poměrně rozlehlých levelů, kde je povětšinou vaším úkolem prostřílet se z jednoho konce na druhý. To vám samozřejmě komplikují vaši nepřátelé, kterých je tu hned několik různých typů. A bylo by namístě poznamenat, že se jim to i vcelku daří. Hra totiž dost cílí na hardcore hráče, co hledají výzvy, a tak je docela náročná. A i když to přiznávám nerad, i já musel zhruba na konci první třetiny změnit obtížnost ze střední na tu nejnižší, protože být každou minutu mrtvý pro mě zkrátka není ta pravá zábava.

Zabíjením nepřátel a způsobem, jakým toho docílíte, získáváte body, kterými vás hra za vaši snahu odměňuje. Ty následně odemykají nějaká ta vylepšení, z nichž si můžete vybírat. Není toho tady mnoho a navíc můžete mít současně aktivovaných jen několik z nich, ale aspoň něco. O to více potěší, že každé takové vylepšení je opravdu znát. A to se pak obzvláště hodí při soubojích s bossy, kterých je tu taky celkem dost a jsou i vcelku originální. Na každého platí trochu jiná taktika, což oceňuji.

Zbraně můžete vždy nést jen tři, takže se často nevyhnete tomu, že budete po vyčerpání nábojů muset vzít za vděk nějakou tou mimozemskou hračkou. Všechny zbraně ale svůj účel plní obstojně a vypadají správně futuristicky. To se týká taktéž celého okolního prostředí, které je prostě neuvěřitelně krásné a detailní. I když je design úrovní lineární, nic to neubírá na faktu, že vše okolo nádherně září a vyvolává tu správnou atmosféru vzdálené budoucnosti.

Rozmanitost prostředí je přirozeně omezena zasazením do důlního komplexu na asteroidu, takže nějaké razantní změny nečekejte. Přesto je svět kolem vás od začátku až do konce dostatečně pestrý na to, aby se tak rychle neokoukal. Občas přijde ke slovu i nějaká ta specialitka v podobě jízdy závěsným dopravníkem nebo přesun v bojovém mechovi. Jde sice jen o krátké pasáže a povětšinou budete muset stejně po svých, ale i tak je to příjemná změna.

Alien Rage rozhodně není špatná hra, i když na první pohled může koncept téhle polské střílečky působit jakkoliv lacině. Ano, žádný trhák to není – ale to ani být neměl. Je to velmi příjemná, oddychová záležitost, kterou by mohli ocenit zejména ti z vás, kdo hledají něco nezávazného ke zkrácení dlouhých večerů. Zabere vám to celé sice asi jen 8 hodin hraní, ale i tak si docela užijete řádnou porci zábavy. Já se slušně bavil, taky asi proto, že jsem od toho moc nečekal. Někdy je zkrátka méně více, a jelikož si to na nic jiného nehraje, nemohu jinak než snahu autorů ocenit – 80 ze sta.

Pro: Na nic si to nahreje, čistokrevná střílečka, parádní grafika, celkem výzva

Proti: Vlastně ani nevím, snad jen by to mohlo být trochu delší

+13